سه شنبه , 12 تیر 1403 2024 - 07 - 02 ساعت :
» آشپزی » طرز تهیه استانبولی پلو
آشپزی - ایرانی - مقالات

طرز تهیه استانبولی پلو

اسفند 14, 1402 00


به گزارش مجله نو: مواد لازم :
برنج  3 پیمانه
گوشت خورشتی  350 گرم
لوبیا سبز  3 پیمانه
رب گوجه  3 قاشق غذاخوری
پیاز  2 عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم
دارچین  به میزان دلخواه
.
.
طرز تهیه :
پیاز رو خلالی خرد کنید و توی تابه عمیق یا قابلمه تفت بدید تا شروع به طلایی شدن کنه.  کمی زردچوبه و 3 قاشق رب گوجه بهش اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگه به تفت دادن ادامه بدین. لوبیا سبز رو بشویید و به تکه های یک سانتی خرد کنید. حالا لوبیا سبز رو به مخلوط پیاز و رب اضافه کنید. 5 دقیقه دیگه به تفت دادن ادامه بدین.
.
گوشت خورشتی رو همراه با یک پیمانه آب، قدری نمک و فلفل توی یه تابه بریزید. درب تابه رو ببندید و بذارید گوشت کاملاً بپزه. بعد از پخت گوشت، اگر مخلوط شما رقیق بود مدتی در تابه رو باز بذارید تا آب بخار و سس غلیظ بشه.
.
برنج رو که از قبل خیس کردید با کمی نمک و روغن بگذارید تو آب بپزه. بعد آبکشش کنید.  برنج یا سیب زمینی برای ته دیگ آماده کنید. کف قابلمه کمی آب و روغن بریزید و روی شعله بذارید. سیب زمینی یا نان رو ته قابلمه بچینید. بعد برنج و مخلوط لوبیا سبز رو لایه لایه اضافه کنید. در این مرحله میتونید کمی دارچین هم همراه با مخلوط لوبیا به لایه ها اضافه کنید.
.
دیگه بذارید برنج دم بکشد. 10 دقیقه قبل از سرو 2-3 قاشق روغن زیتون یا کنجد روی برنج بریزید و با کفگیر هم بزنید و همه مواد رو با هم مخلوط کنید

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×