یکشنبه , 10 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» بیوگرافی » بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی - ورزشی

بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس

فروردین 14, 1403 10

بیوگرافی شجاع خلیل زاده

نام کامل: شجاع خلیل زاده

تاریخ تولد: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۸

محل تولد: قائم شهر، ایران

قد: ۱٫۸۲ متر

پست: دفاع وسط

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده، بازیکن فوتبال ایرانی، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۸ به دنیا آمد. او دارای فوق دیپلم است و از منطقه بهنمیر بابلسر اهلیت دارد. خلیل زاده، دو برادر و یک خواهر دارد و فوتبال حرفه ای خود را از باشگاه مس رفسنجان آغاز کرد. با کمک مربی مرفاوی، به تیم لیگ برتر پیوست و پس از پیوستن به تیم سپاهان، به یکی از بهترین مدافعان کشور تبدیل شد. شجاع خلیل زاده اعلام کرده است که حضور در تیم پرسپولیس به توانایی های او افزوده است و بازی در این تیم برایش بسیار ارزشمند است. او افزود: “تمام بازیکنان به افتخار این تیم افتخار می‌کنند و من نیز از جمله آنها هستم. با همت و تلاش تیمی که دارم، به هدف پیشرفت بیشتر تیم پرسپولیس دست پیدا کرده‌ام.” شجاع خلیل زاده که قد او ۱۸۲ سانتیمتر است و شماره ۳ را در تیم پرسپولیس دارد، در وسط میدان به خوبی موفق است.

شجاع خلیل زاده از وقتی بچه بود، عاشق فوتبال بود. حتی وقتی کشتی می‌گرفت، هیجانش فقط برای فوتبال بود. همه چیز دیگر جواب اشتیاقش را نمی‌داد. قبل از اینکه فوتبالیست شود، به پدرش در کشاورزی کمک می‌کرد و در پرورش ماهی هم دستی داشت. او می‌گوید که کار کردن در زمین و کشاورزی، ورزشکاری‌اش را تقویت کرد. علاوه بر کشتی، تمرین‌های فوتبال هم انجام داد و دو سال به عنوان کشتی‌گیر فعالیت کرد، اما عاشق آن نبود و ادامه نداد.

بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس

فعالیت های باشگاهی شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده، این نامی که در دل تاریخ فوتبال ایران تاج و تختی بر سر دارد، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ در تیم جوانان شهرداری امیرکلا و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ در تیم جوانان خوشنوش ساری به تله می‌اندازد. او در این مدت در ۴۲ بازی رسمی حضور یافت و یک گل ثمین به ثمر رساند. پس از جدایی از مس رفسنجان، در سال ۱۳۸۹ به مس کرمان پیوست و با بازی‌های خیره‌کننده‌اش، توجه تیم‌های برتر را به خود جلب کرد. وقتی کارلوس کیروش به سرمربیگری تیم ملی ایران رسید، شجاع خلیل زاده نیز به تیم ملی پیوست و در اولین بازی خود در برابر موزامبیک، با نتیجه ۳-۰ پیروز شد و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را به خود اختصاص داد. در سال ۱۳۹۲، شجاع خلیل زاده با تیم سپاهان قرارداد بست و در طول ۴ فصل، در ۵۸ بازی رسمی شرکت کرد. سپس، برای گذراندن دوره سربازی، به تراکتورسازی منتقل شد. او توانست همچنین در تیم ملی نیز بازی کند و پس از اتمام قرارداد با سپاهان، به این تیم بازگشت و در ۱۵ بازی شرکت کرد. در سال ۱۳۹۶، به عنوان بازیکن پرسپولیس به تیم پیوست و در اولین بازی خود، گل زیبایی به ثمر رساند. در ادامه نیز، در لیگ قهرمانان آسیا، یک گل دیگر برای پرسپولیس به ثمر رساند.

جعل کارت پایان خدمت شجاع خلیل زاده

در پاییز سال ۱۳۹۳، حوزه نظام وظیفه با ارسال یک لیست به سازمان لیگ، کارت پایان خدمت ۲۷ بازیکن فوتبال ایران را ابطال کرد. این لیست شامل نام شجاع خلیل زاده نیز بود. گفته شد که معافیت او غیرقانونی بوده و بنابراین او برای گذراندن خدمت سربازی به تیم تراکتور سازی تبریز ملحق شد.

ازدواج شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده تصریح کرد که اصلاً نمی‌خواست مسئله ازدواجش به صورت رسمی در رسانه‌ها مطرح شود، اما این موضوع به طرزی غیرمنتظره از طریق اینستاگرامش به عموم فاش شد. مهرداد میناوند، بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران، با انتشار یک عکس از شجاع خلیل زاده در لباس دامادی، به او تبریک ادا کرد و نوشت: “به شاه داماد خوشبختی آرزو میکنم و از این تصمیم شما به خوشی و خوشبختی پوشیده شود.”

افتخارات شجاع خلیل زاده

سپاهان

قهرمانی در جام حذفی ۹۲ -۱۳۹۱

قهرمانی در لیگ برتر ۹۴ – ۱۳۹۳

بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی شجاع خلیل زاده بازیکن پرسپولیس

 پرسپولیس

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۷

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۸

نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

فردی

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹: بهترین گل

بهترین مدافع میانی سال نوروز فوتبالی: ۱۳۹۸

منبع: مجله نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×