یکشنبه , 10 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» بیوگرافی » بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال
بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال
بیوگرافی - ورزشی

بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال

فروردین 14, 1403 20

چکیده ای از بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان

نام کامل: محمدحسین کنعانی زادگان

زادروز: ۳ فروردین ماه ۱۳۷۳

زادگاه: آبادان، ایران

قد: ۱٫۸۸ متر

پست: دفاع وسط / دفاع راست

ملیت: ایرانی

بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان

محمدحسین کنعانی زادگان، یک نوجوان آبادانی با استعداد، از سن ۱۱ سالگی وارد عرصه فوتبال شد و با استعدادی که دارد، به تیم ملی نوجوانان ایران پیوست. او در سال ۱۳۸۸ به تیم جوانان استقلال ماهشهر پیوست و سپس در سال ۲۰۱۲ به تیم پرسپولیس پیوست. محمدحسین تا پایان فصل ۲۰۱۳ با این تیم قرارداد بست و نخستین بازی او در این تیم در برابر تیم فولاد خوزستان بود. محمدحسین کنعانی، بازیکن جوان و ورزشکار حرفه‌ای، پس از حضور در لیگ برتر آسیا ویژن زیر ۲۱ سال تهران، تصمیم گرفت به تیم زیر ۲۱ سال پرسپولیس بپیوندد. اما در پرسپولیس فرصت چندانی برای نمایش استعداد خود نداشت و بنابراین به صورت قرضی به تیم بیرمار پرتغال پیوست. اما متأسفانه در آنجا نتوانست به خوبی نمایش بدهد و به دلیل نزدیک شدن به سن سربازی، تصمیم گرفت به عنوان بازیکن سرباز به تیم ملوان بندر انزلی بپیوندد.

محمدحسین کنعانی زادگان، در سال ۱۳۹۳، برای گذراندن دوره سربازی، به عنوان قرضی به تیم فوتبال ملوان بندر انزلی پیوست و به مدت ۲ سال در این تیم فعالیت کرد. نقش برجسته او در خط دفاع ملوان، باعث شد تا توسط کارلوس کی‌روش برای تیم ملی ایران فراخوانده شود. در طول دوره حضورش در ملوان، او در ۴۶ بازی به میدان رفت و ۳ گل به ثمر رساند. پس از پایان دوره سربازی، او به دنبال بازگشت به باشگاه پرسپولیس بود، اما اعلام کرد که دیگر قراردادی با این تیم ندارد و می‌تواند به هر تیمی که بخواهد بپیوندد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی گرامی تیم پرسپولیس، عاشق دفاع برتر این بازیکن ملی پوش بود و برای ماندن او در تیمش تلاش کرد، اما در نهایت، محمدحسین کنعانی زادگان به خاطر پیشنهاد مالی بالای استقلال تهران پیوست. هواداران پرسپولیس نخواستند پول برای او مسئله‌ای باشد و به همین دلیل، کنعانی زادگان به تیم استقلال پیوست.

بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال
بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال

پس از پیوستن به تیم استقلال، محمدحسین کنعانی زادگان درباره اتفاقاتی که رخ داده بود، اظهار کرد: “هیچ حواشی در این مسئله وجود نداشت، بلکه تیم مقابل (پرسپولیس) برای من موضوع حواشی را ایجاد کرد. من یک بازیکن حرفه ای هستم و حق انتخاب دارم. دو سال پیش، علیرضا منصوریان با من تماس گرفت و من اکنون به تیم استقلال پیوسته‌ام. این ادعا که فوتبالم را از باشگاه پرسپولیس شروع کردم، غلط است. من از تیم ماهشهر استقلال شروع به بازی کردن کردم و سپس دو سال در تیم اصلی پرسپولیس حضور داشتم. از کودکی به استقلال علاقه‌مند بودم و همیشه استقلالی خواهم بود.” محمدحسین کنعانی زادگان، با تمام حواشی و اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رخ داد، در هفته دوم از رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس مصدوم شد و رباط صلیبی او پاره شد. این مصدومیت باعث شد که او برای ۶ ماه از زمین فوتبال دور بماند و تا پایان فصل به تیمش بازنگری نکند. اما در فصل بعد، هنگامی که انتظار می‌رفت که او در تیم قرار گیرد، سرمربی منصوریان او را در لیست مازاد قرار داد. این اتفاق در حالی رخ داد که منصوریان برای جذب او تلاش‌های بسیاری کرده بود، اما در نهایت از او گذشت. به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال در انتخابات تاکتیکی خود دچار اشتباه شده و با این تصمیم‌های غیرمنطقی، محمدحسین کنعانی زادگان را از باشگاه جدا کرده است. وی با انجام تنها دو بازی، در پایان فصل از تیم استقلال خداحافظی کرد.

در فصل ۹۷–۱۳۹۶، محمدحسین کنعانی زادگان به تیم سایپا پیوست و با حضور در ۷ بازی، توانست بازی خوبی ارائه دهد و ۳ گل برای تیمش به ثمر برساند. این عملکرد برای یک مدافع بسیار قابل تحسین بود. اما بدبختی ناگهانی محمدحسین را دوباره فرا گرفت و او دچار آسیب رباط صلیبی شد که باعث از دست دادن فصل باقیمانده و ادامه پیشرفتش شد. او از این واقعه بسیار ناراحت بود و امیدوار بود که به زودی به زمین بازگردد. پس از غلبه بر مصدومیت در تابستان، محمدحسین کنعانی زادگان به تیم ماشین سازی پیوست و با بازی های برجسته‌اش دوباره به تیم ملی دعوت شد. او در فصل ۹۸–۱۳۹۷، در ۲۷ بازی برای ماشین سازی به میدان رفت و یک گل زیبا به ثمر رساند. پس از نمایش های درخشان، جذب پرسپولیس شد و در ۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ با قرارداد دو ساله به این تیم بازگشت.

علاقه محمدحسین کنعانی زادگان به پرسپولیس

محمدحسین کنعانی زادگان اظهار کرد: من واقعا لذت می بردم از اینکه گابریل کالدرون به این اندازه فعال است و همیشه در تمرینات بچه ها حضور دارد. زمانی که او را دیدم، واقعا شگفت زده شدم. وقتی او اینقدر انرژی مثبت به تیم ما می دهد، ما هم باید دو چندان انرژی بگذاریم تا همیشه از تلاش های او قدردانی کنیم. محمدحسین کنعانی خندان گفت: در تیم ماشین سازی که اغلب به عنوان یک تیم دفاعی شناخته می‌شد، سه بار توانستم توپ را به شبکه مخالفان بفرستم و سه بار هم به هم‌تیمی‌ها گلزنیم. وقتی به تیم ملوان پیوستم، پنج یا شش بار گلزنیم و نشانه‌ای خوب برای خودم قرار دادم. اما برای من، در تیم پرسپولیس، مهمترین چیز حفاظت از دروازه و دفاع از آن است. من همیشه احساس این کردم که از دروازه پرسپولیس مثل حفاظت از خانواده‌ام مراعات می‌کنم. به عنوان یک بازیکن پرسپولیسی، احترام همه هواداران تیم استقلال را دارم چرا که با وجود این که اهل پرسپولیس هستم، احترام بسیاری از آنها را برای خود جلب کردم. اما می‌خواهم تمام هواداران پرسپولیس بدانند که همیشه یک پرسپولیسی اصیل و وفادار بوده‌ام.

بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال
بیوگرافی محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن فوتبال

بازی های ملی محمدحسین کنعانی زادگان

در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۵، محمدحسین کنعانی زادگان به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوستانه با ازبکستان انتخاب شد. او در بازی مقابل ترکمنستان در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ به زمین رفت و تا به امروز در ۱۶ بازی برای تیم ملی به میدان رفته و یک گل زیبا به ثمر رسانده است. گل زیبای او در بازی مقابل کامبوج در مرحله تمهیدات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تیم ایران کمک کرد تا با نتیجه گل به پیروزی برسد، زیرا با ضربه سر به توپ ارسالی رضاییان گل سوم تیم ملی ایران را به ثمر رساند.

افتخارات محمدحسین کنعانی زادگان

پرسپولیس

  • جام حذفی فوتبال ایران: ۹۲–۱۳۹۱ (نایب قهرمان)
  • لیگ برتر خلیج فارس: ۹۳–۱۳۹۲ (نایب قهرمان)
  • سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۸ (قهرمانی)
  • لیگ برترخلیج فارس:۹۹- ۹۸ (قهرمانی)

 

 استقلال

  • لیگ برتر خلیج فارس: ۹۶–۱۳۹۵ (نایب قهرمان)

منبع: مجله نو

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×