دوشنبه , 11 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» بیوگرافی » بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی - ورزشی

بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس

فروردین 14, 1403 30

مهدی ترابی، نامی که در دنیای فوتبال ایران به خوبی شناخته شده است، در روزهای پرآوازه یازدهم شهریورماه سال ۱۳۷۳ در زادگاه خود، اشتهارد، به دنیا آمد. او از خانواده‌ای متدین و با ارزش به دنیا آمد، به عنوان پسر یک پدر فرهنگی و یک مادر خانه‌دار. پدرش همانند او به عنوان یک بازیکن خوش ذوق در تیم ملی فوتبال ایران به میدان می‌رود و شماره پیراهن ۱۶ را بر تن دارد. او حتی در لیست بازیکنان حاضر در جام جهانی روسیه هم حضور دارد.

چکیده ای از بیوگرافی مهدی ترابی

نام اصلی: مهدی ترابی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: 19 شهریور 1373

زادگاه: اشتهارد، ایران

قد: 83*1  متر

پُست: هافبک

باشگاه : پرسپولیس

باشگاه‌های حرفه‌ای

سایپا

شروع کارش به عنوان یک بازیکن فوتبال در تیم نوجوانان سایپا تهران بود و توسط مجتبی تقوی در سال ۲۰۱۲ به تیم اصلی سایپا فراخوانده شد. در اولین بازی خود در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مقابل مس کرمان به عنوان جانشین وارد زمین شد.

بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس

پرسپولیس

در روز دهم تیرماه 1397، مهدی ترابی به تیم محبوب فوتبال پرسپولیس پیوست. به دلیل محدودیت‌های قانونی نقل و انتقالات، یک توافق بین پرسپولیس، سایپا و ترابی به وجود آمد که بر اساس آن، او پس از اتمام نیم فصل بازی در تیم سایپا، به طور رسمی به تیم پرسپولیس ملحق خواهد شد.

تیم‌های جوانان

وی توسط نلو وینگادا به تیم ملی فوتبال امید ایران دعوت شد.

تیم ملی

ترابی هنگام بازی برای ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

در اولین بازی بین المللی خود در برابر تیم ازبکستان، او توانست اولین گل ملی خود را به ثمر برساند و تیم ملی ایران را به پیروزی برساند. در بازی دوم خود نیز در مقابل ترکمنستان، او ۴۵ دقیقه بازی کرد. در بازی سوم مقابل گوام، او به عنوان یک بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ دومین گل ملی خود را به ثمر رساند. در بازی چهارم مقابل عمان نیز، او وارد زمین شد و بازی قابل توجهی ارائه داد. در پنجمین بازی ملی خود در مقابل ژاپن، ترابی وارد بازی شد و پس از جایگزینی وریا غفوری، در دقیقه ۴۵ پنالتی را برای تیمش گرفت. او با یک حرکت خلاقانه و بازی زیبا، توانست دروازه ژاپن را بزند و این گل مهم را به تیمش هدیه دهد. این بازی همچنین فرصتی برای ترابی بود که اولین اخطار ملی خود را دریافت کند.

بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس
بیوگرافی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس

افتخارات مهدی ترابی

مهدی ترابی تمام زمان‌هایش در باشگاه سایپا را گذرانده و هنوز هم افتخاری در رده‌بندی باشگاهی به دست نیاورده است. در سطح ملی، ترابی در سال ۹۴ توسط وینگادا به تیم امید دعوت شد و سپس کی‌روش او را به اردوی بزرگسالان فراخواند. او در اولین بازی رسمی ملی خود به دروازه ازبکستان گل زد و در بازی سوم به گوام. مهدی ترابی در پنجمین بازی ملی‌اش نیز به تیم ژاپن گل زد و اولین اخطارش را دریافت کرد و از بازی ششم به ترکیب اصلی رسید. تا کنون او ۱۴ بار پیراهن تیم ملی را پوشیده، ۴ گل زده و یک کارت زرد دریافت کرده است.

ازدواج و خانواده

مهدی ترابی، 21 ساله، هنوز مجرد است و زندگی خود را با پدر و مادرش آغاز کرده است. او یک بازیکن جوان و با استعداد در تیم ملی فوتبال است، در پست هافبک به خوبی بازی می‌کند و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بدون هیاهو شناخته می‌شود.

منبع: مجله نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×