چهارشنبه , 6 تیر 1403 2024 - 06 - 26 ساعت :
» بیوگرافی » زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال
زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال
بیوگرافی - ورزشی

زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال

فروردین 14, 1403 20

بیوگرافی پیام نیازمند

نام کامل: سید پیام نیازمند

زادروز:۱۷ فروردین ۱۳۷۴

زادگاه: کرج، البرز،  ایران

قد : ۱٫۹۳ متر (۶ فوت ۴ اینچ)

پست: دروازه‌بان

باشگاه کنونی: سپاهان

شمارهٔ پیراهن: ۱

سوابق باشگاهی و تیمی  پیام نیازمند

از کودکی علاقه‌ی ورزشی به فوتبال داشته و حرفه‌ای شدن در این رشته را با تیم پیکان شروع کرده است. تاکنون در تیم‌های مختلفی از جمله سیاه جامگان، سپاهان، امید ایران و تیم ملی حضور داشته و در سال ۱۳۹۶ با جایگزینی در دروازه جلوی تیم پیکان به نام‌آوری رسید. او در یک بازی لیگ برتر مقابل پرسپولیس وارد شده و این نام‌آوری برایش اتفاق افتاده است.

زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال
زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال

پیوستن به سپاهان

پیام نیازمند، دروازه بان فصل گذشته پیکان تهران با حضور در باشگاه سپاهان رسما به این تیم پیوست و فصل آینده نماینده تیم سپاهان خواهد بود. او قرارداد دو ساله‌ای با این تیم امضا کرده و پیراهن سپاهان را به تن خواهد کرد.

پیام نیازمند در خصوص حضور در سپاهان و دلایل این انتخاب اظهار داشت:

این تیم تاریخچه‌ی بزرگی در دنیای فوتبال دارد و همواره از قهرمانی هدفمند است. از آنجایی که به من پیشنهاد این تیم ارائه شد، این فرصت را از دست ندادم و خوشحالم که به یکی از برجسته‌ترین تیم‌های لیگ برتر ملحق شدم. امیدوارم با تلاش والا و همت بالا، بتوانم عملکرد برتری در این تیم ارائه دهم و از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرم. او اکنون عضو تیم سپاهان است، او با نگهداری دروازه‌ی خود به مدت ۹۴۰ دقیقه، رکورددار کلین‌شیت در لیگ برتر فوتبال ایران است.

شایعه قرارداد میلیاردی

او اظهار داشت: این حکایت به درستی نیست و حتی اگر دل خواهند به من پول بدهند، من خودم قبول نمی‌کنم. من باید بر اساس توانایی و شرایطی که دارم پول دریافت کنم و نان حلال برای خانواده بیاورم. قرارداد من با تیم سپاهان منصفانه است.

بازگشت پیام نیازمند به سپاهان

در مرداد ماه ۱۴۰۱، پس از مذاکرات موفق باشگاه سپاهان با تیم پورتیموننزه و انجام توافقات لازم، پیام نیازمند به این تیم پیوست.

افتخارات پیام نیازمند

انفرادی

بعد از آن گل زیبا که در دقیقه 4 از بازی هفته 29 لیگ 18 ایران، نیازمند موفق شد در هفته 9 لیگ 19 ایران، دروازه‌های خود را بسته نگه دارد و با ثبت رکورد 940 دقیقه بدون گل خوردن، به عنوان رکوردار جدید تاریخ فوتبال ایران در این زمینه شناخته شود. او توانست از رکوردهای بزرگانی مثل عابدزاده، حجازی، مودت، پطروسیان و حسینی عبور کند و جایگاه ویژه‌ای در تاریخچه فوتبال ایران به دست آورد.  وی در تاریخ ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸ و در دقیقه‌ی ۴۵ با دریافت گل از روی نقطه‌ی پنالتی توسط محمّد نوری در برابر تیم فوتبال پارس جنوبی دروازه‌ی خویش را بازشده دید. زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم وچان کردستان در لیگ ۹۸-۹۹ فوتبال زنان با ثبت رکورد ۹۵۳ دقیقه توانست رکورد نیازمند را بشکند و بهترین آمار محافظت از دروازه در تاریخ فوتبال ایران در بین زنان و مردان را در سن ۲۱ سالگی به نام خود ثبت کند.

زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال
زندگینامه پیام نیازمند بازیکن فوتبال

باشگاهی

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

ازدواج پیام نیازمند

وی مجرد است و ازدواج نکرده است.

پیام نیازمند در پرتغال

در سال ۱۴۰۰، پیام نیازمند، دروازه‌بان سابق سپاهان، پس از سه فصل حضور در این تیم، تصمیم گرفت به تیم پورتیموندزه پرتغال بپیوندد و به عنوان دروازه‌بان لژیونر شناخته شود. او در زمان حضورش در پرتغال با روزهای دشواری روبرو شد، اما در یک بازی جام حذفی، با نجات ضربات پنالتی، توانست تیمش را به موفقیت برساند. پس از این تجربه، در سال ۱۴۰۱، به صورت قرضی به سپاهان بازگشت و به عنوان کاپیتان تیم، دوران محبوبیت خود را شروع کرد. او با ادب، منش و عشق به فوتبال، توانست قرارداد قرضی خود را با سپاهان برای سه فصل قطعی کند و به یکی از برترین دروازه‌بان‌های اصفهان تبدیل شود. پیام با دستیابی به این موفقیت‌ها، محبوبیت زیادی در اصفهان و ایران پیدا کرد و حتی در روزهای سختی که پدرش را از دست داد، از حمایت بسیاری از هواداران و اهالی فوتبال برخوردار بود.

منبع: مجله نو

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

رضا امیری

هر اتفاقی را بهانه ای برای نوشتن ببینید. با هر مسئله ای که برایتان پیش می آید مواد اولیه یک نوشته خوب را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×