دوشنبه , 11 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» آشپزی » طرز تهیه کباب لقمه
طرز تهیه کباب لقمه
آشپزی - ایرانی

طرز تهیه کباب لقمه

فروردین 15, 1403 20

به گزارش گروه آشپزی مجله نو: طرز تهیه کباب لقمه
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز سفید ۲ عدد بزرگ
سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و سیخ چوبی به مقدار لازم

طرز تهیه کباب لقمه

مرحله اول: ترکیب گوشت و پیاز
در ابتدای کار لازم است که پیازها را به خوبی پوست کنده، بشویید و رنده کنید. با انجام این کار، آب پیاز خارج شده و در ظرف جمع می‌شود. نیاز است تا با استفاده از یک آبکش یا صافی، آب پیاز را به خوبی بگیرید. توجه کنید که اگر آب پیاز به خوبی گرفته نشود، مواد اولیه کباب شل شده و شکل خوبی نمی‌گیرد.

در ادامه، پیازی که آب آن را گرفته‌اید را در یک کاسه بریزید و گوشت را به آن اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید.

بعد از کمی هم زدن، با دست شروع به ورز دادن مواد کنید تا پیاز، گوشت، نمک و فلفل سیاه به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن زعفران و آرد سخاری
بعد از این که مواد را به خوبی ورز دادید، سبزی معطر را به آن اضافه کنید. هر سبزی که بخواهید می‌توانید به مایه کباب لقمه اضافه کنید. سبزی را که اضافه کردید، ورز دادن را ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس زعفران و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و مجددا ورز دهید.

ورز دادن را تا زمانی که یک مایه کباب یک‌دست و کامل ایجاد شود ادامه دهید. بعد از این که مایه آماده شد، روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: آماده کردن سیخ‌های چوبی و روغن
آب ولرم تهیه کنید و سیخ‌های چوبی را به مدت حداقل ۱۰ دقیقه داخل آن قرار دهید تا خیس بخورند. این کار باعث می‌شود که در زمان سرخ کردن کباب، سیخ‌ها نسوزند یا به مواد کباب نچسبند.

بعد از اینکه سیخ‌ها به خوبی خیس شدند، یک تابه مناسب روی شعله کم قرار دهید و روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن به آرامی داغ شود.

مرحله چهارم: پختن کباب لقمه
مایه کباب لقمه را از یخچال خارج کنید و برای مدت کوتاهی با دست ورز دهید. سپس سیخ‌ها را برداشته و روی هر سیخ به میزان برابر مایه کباب لقمه بزنید. توجه کنید که بهتر است اندازه مایه کباب روی سیخ‌ها برابر باشد تا در زمان پخت، همگی به یک اندازه پخته شوند.

بعد از این که سیخ‌ها آماده شد، روغن را چک کنید. اگر به دمای خوبی رسیده بود، سیخ‌ها را به ترتیب کنار هم در تابه بچینید و اجازه دهید سرخ شوند.
به مرور سیخ‌ها را بچرخانید تا اطراف کباب‌ها به خوبی سرخ شوند.

مرحله پنجم: سرخ کردن گوجه
نیمی از اطراف کباب‌ها که سرخ شدند، گوجه‌ها را از وسط نصف کنید و در فضاهای خالی تابه قرار دهید تا آن‌ها هم سرخ شوند.

بعد از این که کباب‌ها و گوجه‌ها پختند، گوجه‌ها را تابه خارج کنید و در یک بشقاب بگذارید. سپس مقداری آب جوش به تابه‌ای که کباب‌ها در آن قرار دارند اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا گوشت مغزپخت شود. در آخر گوجه را به تابه بازگردانید و زمان دهید تا گوجه‌ها و کباب‌ها در کنار یکدیگر بپزند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×