شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» بیوگرافی » بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال + عکس
بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال
بیوگرافی - مقالات - ورزشی

بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال + عکس

فروردین 17, 1403 80

برگزیده‌ای از بیوگرافی سامان قدوس

اطلاعات فردی

نام کامل: سید سامان قدوس

تاریخ تولد: ۱۵ شهریور ۱۳۷۲ (۶ سپتامبر ۱۹۹۳)

محل تولد: مالمو،  سوئد

قد: ۱٫۷۶ متر

پیشه: فوتبالیست

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی: آمیان

شمارهٔ پیراهن: ۷

پست: مهاجم

سید سامان قدوس، فوتبالیستی که در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۹۳ در شهر مالمو، سوئد به دنیا آمد، از والدین ایرانی به دنیا آمده است. او در کشور سوئد بزرگ شده و به زبان فارسی تنها با سختی مسلط است. والدین سامان اصالتا از اهواز هستند و هنگامی که جنگ هشت ساله به ایران حمله کرد، والدین او به سوئد مهاجرت کردند.

بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال
بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال

عملکرد سامان قدوس در زمین

با قد 176 سانتیمتر و وزن 75 کیلوگرم، سامان قدوس مهارت‌های لازم برای بازی در پست‌های مختلف فوتبال را دارا است. او می‌تواند به عنوان مهاجم مرکزی، مهاجم یا وینگر چپ به خوبی عمل کند و تیم خود را در مسابقات به پیروزی برساند.

ورود سامان قدوس به فوتبال حرفه‌ای

سامان قدوس، شروع کرد به شکوفایی در عرصه فوتبال از سال 2011 با تیم لیمهانم بونکفلو. او بازی های برتری داشت و در سال 2013 به تیم ترلبورگ پیوست. در این تیم نیز با بازی های برجسته اش موفقیت های بزرگی کسب کرد. سپس در سال 2014، به تیم سیریانسکا پیوست و تا سال 2016 در این تیم حضور داشت. در طول این دوره، در 54 بازی شرکت کرد و توانست 14 گل زیبا به ثمر برساند.

سامان قدوس در تیم اوسترشوندس

در اولین فصل حضورش در تیم اوسترشوندس، سامان قدوس با زرق و برق ۱۰ گل زیبا در لیگ برتر سوئد به ثمر رسید. این گل‌ها شامل آثار هنری او در بازی مقابل هامارابی در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ و همچنین در دیدار مقابل تیم مالمو، شهری که او از آنجا متولد شده بود، در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ بود. عملکرد برجسته او باعث توجه باشگاه‌های بزرگی مانند هرتابرلین و آژاکس شد.

عملکرد سامان قدوس در فصل ۲۰۱۷

فصل ۲۰۱۷ با حضور قدوس به شکوه خود رسید و تیمش توانست به فینال جام حذفی سوئد برسد. او در این رقابت‌ها توانست شش گل زیبا را به ثمر برساند، شامل گل‌هایی از قبیل گل آکروباتیک مقابل ترله بورگز و دو گل مقابل هکن. همچنین، در فینال هم گلزنی خود را ادامه داد و هفتمین گل خود را به ثمر رساند. قدوس و تیمش با اوسترشوندس توانستند تا مرحله دوم پلی آف لیگ اروپا ۱۸–۲۰۱۷ پیش بروند.

بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال
بیوگرافی سامان قدوس بازیکن دو رگه فوتبال

ورود سامان قدوس به تیم آمیان

سامان قدوس، پس از پایان قرارداد خود با تیم اوسترشوندس در سال 2018، تصمیم گرفت با تیم آمیان قراردادی پنج ساله امضا کند و به مقصد فرانسه روی آورد.

تجربه ملی سامان قدوس

در ماه شهریور سال ۱۳۹۶، توسط کارلوس کی‌روش، او به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. همچنین، تیم ملی فوتبال سوئد نیز او را دعوت کرده بود اما او این دعوت را رد کرد. پس از چند روز، دعوت کارلوس کی‌روش را قبول کرد و به تیم ملی فوتبال ایران پیوست و در اولین بازی خود در این تیم حضور یافت.

افتخارات فردی سامان قدوس

سامان قدوس برترین ورزشکار سال ۲۰۱۸ سوئد به انتخاب اتحادیه فوتبال سوئد شد.

منبع: مجله نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×