حواشی پایان کار آدیداس روی پیراهن تیمملی آلمان بعد از ۷۰ سال
به گزارش گروه ورزشی مجله نو به نقل از کانال تلگرامی هم میهن: حواشی پایان کار آدیداس روی پیراهن تیمملی آلمان بعد از ۷۰ سال
درود حامیان هیتلر و بدرود حامی قدیمی
حمایت از حس ناسیونالیستی یا درآمدزایی؟ کدام موضوع باید اهمیت بیشتری داشته باشد؟ این سوالی است که بیش از یکهفته اخیر رسانههای آلمانی با دیدگاههای متفاوتی به جان یکدیگر افتادهاند.
ماجرا از این قرار است که حامی مالی فدراسیون فوتبال آلمان بعد از 70سال از «برند آلمانی آدیداس» به برند آمریکایی «نایکی»، تغییر خواهد یافت. بسیاری چنین اتفاقی را لکهننگ اعتبار میهنپرستی در آلمان میدانند و عقیده دارند، بدتر از این نمیتوانست بشود که یک برند آمریکایی در خاک آلمان، جانشین آدیداس محبوب شود. گروه دیگر اما میگوید، مرزها از بین رفته و حس ناسیونالیستی زمانی که مشکلات مالی وجود داشته باشد، فاقد اعتبار است. پایان سه خط معروف روی پیراهن آلمان اما درواقع پایان خاطرات رنگی ژرمنها در ایام جامهایجهانی است. قهرمانی آلمان در جامجهانی 1954 که به «افسانه برن» معروف شده، بهنوعی با هنرنمایی آدیداس محقق شده است.
براساس «افسانه برن»، تیمملی آلمان با استوکهای اختراعی آدولف داسلر (بنیانگذار آدیداس)، توانستند روی چمن لغزنده استادیوم وانکدورف تعادل بهتری داشته باشند و مجارستان مدعی را در فینال جامجهانی ۱۹۵۴ شکست دهند. حالا این برند کنار رفته و البته در سالهای پایانی، جنجالی آفرید که باعث شد شماره 44 این پیراهن حذف شود. در این گزارش به بررسی این موضوع پرداختیم که چرا شماره 44 تبدیل به یکی از حواشی بزرگ کشور آلمان شد.