سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 24 ساعت :
» آرشیو » بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
آرشیو - بازیگران - بیوگرافی - مقالات

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

اردیبهشت 11, 1403 00

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب: معرفی کامل بازیگر قدیمی و با استعداد ایرج طهماسب بیوگرافی کامل از این بازیگر معروف سینمای ایران

ایرج طهماسب | بازیگر ایرج طهماسب | بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب | زندگینامه ایرج طهماسب

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

ایرج طهماسب متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. وی برادر ناصر طهماسب (دوبلور) و همسر مرجان مدرسی (منشی صحنه) است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ایرج طهماسب کارش را با عروسک گردانی در مجموعه “مدرسه موش ها” در سال ۱۳۶۳ و همچنین بازی در فیلم “آن سوی مه” ساخته منوچهر عسگری نسب در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. از جوایزش می توان به کاندید بهترین فیلمنامه از چهارمین جشن خانه سینما برای فیلم “عینک دودی” اشاره کرد. او و حمید جبلی از معروف ترین زوج های سینمایی ایران هستند که در چند سال اخیر با ساخت سریال کلاه قرمزی برای نوروز توانایی خود را بیش از پیش به همگان نشان دادند. فاطمه معتمد آریا از دیگر همکاران همیشگی طهماسب است که در خیلی از کارهای موفق او همراهش بوده که البته چند سالی است که این همکاری در کارهایشان دیده نشده است.

فیلم “کلاه قرمزی و پسرخاله” که در سال ۱۳۷۳ اکران شد یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و یکی از به یاد ماندنی ترین کارهای کودک شد. همچنین طهماسب در سال ۱۳۸۱ “کلاه قرمزی و سروناز” را روی پرده داشت که با وجود استقبال زیاد تماشاگران به نسبت کار قبلی موفق نبود. طهماسب در نوروز ۱۳۸۸ با سری جدید کلاه قرمزی به تلویزیون بازگشت و بار دیگر به دوران اوج خود رسید و در سال های ۹۰ و ۹۱ با ساخت سری های بعدی سریال کلاه قرمزی بر محبوبیت خود افزود. البته در موفق بودن این سریال ها نمی توان نقش حمید جبلی را نادیده گرفت. طهماسب هم اکنون فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” را در نوبت اکران دارد که پیش بینی می شود کار موفقی شود.

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

 

فیلم‌شناسی

کارگردان

کلاه قرمزی و بچه ننه (۱۳۹۰)

زیر درخت هلو (۱۳۸۴)

کلاه قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)

دختر شیرینی‌فروش (۱۳۸۰)

یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)

کلاه قرمزی و پسرخاله (۱۳۷۳)

 

نویسنده

کلاه قرمزی و بچه ننه (۱۳۹۰)

رفیق بد (۱۳۸۶)

زیر درخت هلو (۱۳۸۴)

خوابگاه دختران (۱۳۸۳)

دختر ایرونی (۱۳۸۱)

کلاه قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)

دختر شیرینی‌فروش (۱۳۸۰)

یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)

کلاه قرمزی و پسرخاله (۱۳۷۳)

اتل متل توتوله (۱۳۷۰)

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

 

مجموعه‌های تلویزیونی

کلاه قرمزی ۹۱ (کارگردان، نویسنده، بازیگر) (۱۳۹۱ -۱۳۹۰)

کلاه قرمزی ۹۰ (کارگردان، نویسنده، بازیگر) (۱۳۸۹)

کلاه قرمزی ۸۸ (کارگردان، نویسنده، بازیگر) (۱۳۸۷)

کلاه قرمزی ۲،(مجری) (۱۳۸۱)

صندوق پست(اولین حضور کلاه قرمزی)،(مجری) (دهه ۱۳۷۰)

النگ و دولنگ (کارگردان)

خونه ی مادربزگه

مدرسه موشها

مسابقه تلویزیونی هتل پرستاره

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

بازیگر ایرج طهماسب

ایرج طهماسب، یکی از بازیگران برجسته سینما و تئاتر ایران است که با بازی های قوی و نقش های متنوع خود توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت سینمای ایران داشته باشد. او با بازی های استثنایی خود توانسته است قلب تماشاگران را به خود جلب کند و به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود شناخته شود.

 

زندگی نامه ایرج طهماسب

ایرج طهماسب در سال ۱۹۵۶ در تهران متولد شد. او از جوانی به عشق هنر و بازیگری پرداخت و با تلاش و کوشش بی وقفه توانسته است به یکی از بازیگران برجسته کشور تبدیل شود. ایرج طهماسب تحصیلات خود را در رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه هنرهای زیبا پیشرفته ادامه داد و علاقه اش به هنر و بازیگری را تبدیل به حرفه ای پرفروش و پرطرفدار کرد.

حضور در سینما

ایرج طهماسب با حضور در برخی از فیلم های موفق سینمای ایران توانسته است نام خود را جاودانه کند. او با بازی های شگفت انگیز و نقش های متنوع خود توانسته است دست اندرکاران سینما را متقاعد کند که او یکی از بهترین بازیگران کشور است. فیلم هایی همچون “مارمولک” و “شش دلیل برای انتقام” از جمله فیلم های موفقی هستند که ایرج طهماسب در آنها حضور داشته است.

 

حضور در تئاتر

از جمله حضور های برجسته ایرج طهماسب در تئاتر می توان به نمایش “پرده سرخ” اشاره کرد. او با بازی های پر احساس و قدرتمند خود توانسته است تماشاگران را به خود جلب کند و با اجراهای حرفه ای خود موفق به جذب تعداد زیادی از طرفداران خود شود.

بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب
بیوگرافی بازیگر ایرج طهماسب

جوایز و افتخارات

ایرج طهماسب برای بازی های برجسته و استعداد خود، موفق به کسب جوایز و افتخارات بسیاری شده است. او به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینما و تئاتر ایران شناخته شده و همیشه در میان مردم جای خاصی دارد.

 

تأثیر ایرج طهماسب بر صنعت سینما

ایرج طهماسب با بازی های قوی و نقش های متنوع خود توانسته است تأثیر بسزایی بر صنعت سینمای ایران داشته باشد. او با اجراهای استثنایی خود توانسته است جایگاه ویژه ای در قلب تماشاگران خود پیدا کند و به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود شناخته شود.

نتیجه گیری

بازیگری همچون ایرج طهماسب نمونه ای از استعداد و تلاش بی وقفه برای رسیدن به بالاترین سطوح در هنر بازیگری است. او با نقش های متنوع و بازی های استثنایی خود توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت سینمای ایران داشته باشد و همیشه یکی از بازیگران محبوب و پرطرفدار کشور باشد.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×