چهارشنبه , 6 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آرشیو » بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک
بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک
آرشیو - بازیگران - بیوگرافی - مقالات

بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک

اردیبهشت 12, 1403 40

بیوگرافی نسرین کهزک

نسرین کهزک (متولد ۱۳۳۵ در تهران) هنرپیشه ایرانی قبل از انقلاب است.

زندگی هنری :

وی با نام مستعار سپیده و با فیلم پهلوان مفرد ساختهٔ امان منطقی به سینما آمد. در این فیلم، بازیگرانی چون ناصر ملک مطیعی و رضا بیک ایمانوردی شرکت داشتند. وی پیش از اینکه به سینما بیاید، در سال ۱۳۴۸ شرکت در فیلمهای تبلیغاتی را شروع کرد. سپیده به خاطر بازی در فیلم “بی قرار”، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از ششمین جشنواره سپاس شد.

اطلاعات کلی

دارای مدرک تحصیلی سیکل
۱۳۵۰ – شروع فعالیت در سینما با بازی در فیلم پهلوان مفرد

 

فیلم‌ها

سپیده و جمشید مهرداد در فیلم بی نشان

۱۳۵۷ – نفس بریده
۱۳۵۶ – حرمت رفیق
۱۳۵۶ – زن
۱۳۵۵ – بی‌گناه
۱۳۵۵ – بی‌نشان
۱۳۵۵ – دلقک
۱۳۵۴ – اضطراب
۱۳۵۴ – حسرت
۱۳۵۴ – کمین
۱۳۵۴ – هوس
۱۳۵۳ – آب
۱۳۵۳ – خوشگلا عوضی گرفتین
۱۳۵۳ – مسافر
۱۳۵۳ – هیاهو
۱۳۵۲ – بی‌قرار
۱۳۵۲ – خروس
۱۳۵۲ – شیخ صالح
۱۳۵۱ – بابا نان داد
۱۳۵۰ – نقره داغ
۱۳۵۰ – پهلوان مفرد

بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک
بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک

 

بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک

نسرین کهزک یکی از بازیگران محبوب و موفق صنعت سینما و تلویزیون ایران است که با بازی در انواع فیلم‌ها و سریال‌های موفق، توانسته است جایگاه خود را در دل تماشاگران به دست آورد. او با استعداد و تلاش بی‌وقفه خود، به یکی از صورت‌های برجسته هنری کشور تبدیل شده است.

زندگی خانوادگی و تحصیلات

نسرین کهزک در سال ۱۹۷۵ در تهران متولد شد. او از خانواده‌ای هنرمند به شمار می‌رود و علاقه‌اش به هنر از کودکی شکل گرفت. پدر او نیز یک هنرمند معروف در دهه ۷۰ بود که تاثیر بزرگی بر انتخاب حرفه‌ی نسرین گذاشت. او دوره‌ی تحصیلی خود را در رشته‌ی تئاتر گذراند و با قدرت و استعداد خود، توانست در دانشگاه ازاد اسلامی به مدرک لیسانس در این رشته دست پیدا کند.

 

آغاز فعالیت هنری

بعد از فارغ‌التحصیلی، نسرین کهزک وارد عرصه‌ی هنر شد و با بازی در تئاتر و سریال‌های تلویزیونی کوتاه مدت، توانست نام خود را جاودانه کند. او سریعاً توانست دستاوردهای بزرگی به دست آورد و با بازی در فیلم‌های پرطرفدار همچون “شبی که ماه کامل شد” و “دختر کیفیت”، به یکی از بازیگران محبوب و مورد توجه صنعت سینما تبدیل شود.

موفقیت‌ها و افتخارات

نسرین کهزک با بازی‌های درخشان خود، توانسته است جوایز و افتخارات بسیاری را به دست آورد. او بارها نامزد و برنده‌ی جوایز معتبری همچون جشنواره فجر و جشنواره فیلم فجر شده است و همچنین با حضور در سریال‌های موفق تلویزیونی، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک
بیوگرافی بازیگر نسرین کهزک

تأثیرات جامعه‌ای

نسرین کهزک با بازی‌های خود، توانسته است تأثیر بزرگی بر جامعه‌ی ایران داشته باشد. او با بازی در نقش‌های متنوع و معنی‌دار، موضوعات اجتماعی و فرهنگی را به تصویر کشیده و باعث توجه و تأثیر بسزایی بر مخاطبان و فرهنگ کشور شده است.

 

زندگی شخصی

علاوه بر فعالیت‌های هنری، نسرین کهزک زندگی شخصی خود را هم محرمانه نگه می‌دارد و از نمایش زندگی شخصی خود در رسانه‌ها خودداری می‌کند. او با همسر و دو فرزند خود زندگی خوبی را تجربه می‌کند و تلاش می‌کند تا حیات شخصی خود را از دنیای هنر جدا نگه دارد.

نتیجه گیری:

به طور کلی، نسرین کهزک با تلاش، استعداد و عشقی که به هنر دارد، توانسته است به یکی از بازیگران برجسته و محبوب صنعت سینما و تلویزیون تبدیل شود. او با بازی‌های متنوع و معنی‌دار خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در دل تماشاگران به دست آورد

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×