چهارشنبه , 6 تیر 1403 2024 - 06 - 26 ساعت :
» آرشیو »  بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
آرشیو - بازیگران خارجی - بیوگرافی - مقالات

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

اردیبهشت 13, 1403 10

بیوگرافی لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو : Leonardo DiCaprio

تاریخ تولد : 11 نوامبر 1974 در هالیوود ، ایالات متحده آمریکا

مهمترین افتخارات : کاندید دریافت اسکار برای بازی در فیلمهای « الماس خونین » ، « چه چیزی گیلبرت گریپ را می خورد؟ » و « هوانورد »

بیوگرافی کوتاه

« لئوناردو » در سال 1974 در شهر هالیوود از ایالت کالیفرنیا متولد شد. او زمانی که تنها 1 سال داشت طعم تلخ جدایی پدر و مادرش را چشید و پس از آن به همراه مادرش در یکی از محله های فقیر نشین هالیوود سکنی گزید. « لئوناردو » با توجه به این از کودکی استعداد شگرفی در اجرای نمایش داشت، خانواده اش را ترغیب کرد تا استعداد او را پروش دهند. خانواده « دیکاپریو » هم که علاقه شدید « لئوناردو » را به بازیگری مشاهده کردند، با یک مامور استعداد یابی تماس گرفتند تا آنها را در انجام این کار یاری نماید. این استعداد یاب بعد از اینکه اجرای « لئوناردو » را مشاهده کرد، اعلام کرد که او بازیگر بسیار خوبی خواهد شد به شرط آنکه اسم «لئوناردو » را حذف کرده و بجایش از اسم « لنی ویلیامز » استفاده کند. اما « لئوناردو » و خانواده اش این مسئله را قبول نکردند و وی را با همان نام اصلی اش روانه دنیای بازیگری کردند. « لئوناردو » بعد از ورودش به تلویزیون موفق شد تا در چند مجموعه دسته چندم تلویزیون حضور پیدا کند اما با حضور در نقش یک معلول ذهنی در فیلم « چه چیز گیلبرت گریپ را می خورد؟ » توانست نام خود را بر سر زبانها بیندازد و مهمتر از آن اینکه کاندید دریافت اسکار هم شود. این موفقیت بزرگ سبب شد تا « لئوناردو » در سالهای بعد در فیلمهای مطرح بیشتری از جمله « رومئو + ژولیت » حضور پیدا کند. اما ستاره شانس او زمانی از آسمان عبور کرد که « جیمز کامرون » از او درخواست کرد تا در فیلم « تایتانیک » در کنار « کیت وینسلت » حضور پیدا کند. این فیلم « لئوناردو » را یه شبه تبدیل به ستاره ایی دست نیافتنی کرد که تا به امروز نیز رسیدن به موقعیت او در هالیوود کارِ کمتر بازیگری است!

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

نکاتی که درباره « لئوناردو دیکاپریو» نمی دانید

در سال 1995 برای بازی در نقش رابین در فیلم « بتمن برای همیشه » تست بازیگری داده بود.

وی در سال 2001 به عنوان بازیگر نقش آلن ینسن در فیلم « مرد هارواردی » برگزیده شده بود اما تهیه کننده پول کافی برای پرداخت دستمزد او نداشت، به همین دلیل او از پروژه کنار رفت و « آدریان گرنیر » جایگزین او شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سال 2004 ، از « جان کری » حمایت کرد. او برای تبلیغ به 11 ایالت رفت و حدود 20 سخنرانی درباره حفظ محیط زیست انجام داد . او در این سخنرانی ها همچنین اعلام کرد که « جورج بوش » در حال نابودی محیط زیست است!

 

شاید جالب باشد بدانید که به او بازی در نقش مرد عنکبوتی را هم پیشنهاد کرده بودند!

در سال 2005 هنگامی که قصد ترک محل برگزاری یک جشن خصوصی را داشت، توسط یک مدل کانادایی با بطری مورد حمله قرار گرفت که در این حادثه وی جراحت نسبی برداشت.

یکی از طرفداران سرسخت حفاظت از محیط زیست است و به تمام کسانی که در راستای حمایت از محیط زیست فعالیت می کنند، کمک می کند.

به دلیل مشغله کاری بازی در فیلم « روانی آمریکایی » را نپذیرفت و « کریستین بیل » جایگزینش شد.

از دوران کودکی با « توبی مگوایر » رفاقت دارد.

در سال 2003 وقتی که دوربین شخصی اش گم شد ، جایزه قابل توجهی تعیین کرد تا دوربینش را صحیح و سالم تحویلش بدهند!

در سال 1996 قرار بود در یک فیلم نقش « جیمز دین » فقید را ایفا کند اما اعلام کرد که برای حضور در چنین نقشی تجربه کافی ندارد و به همین دلیل از پروژه انصراف داد.

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

بازیگران مورد علاقه اش « رابرت دنیرو » و « جک نیکلسون » هستند.

توانایی صحبت به زبان آلمانی را هم دارد

بیشترین کارگردانی که تا به امروز با او همکاری داشته « مارتین اسکورسیزی » است.

پدرش « جورج دیکاپریو » نام داشت و یک نویسنده مستقل بود که در حیطه کمیک بوک ها فعالیت می کرد. مادر « ایرملین دیکاپریو » نام داشت که یک منشی بود.

بعد از اتمام فیلم « جاده انقلابی » ، حلقه ایی طلایی که بر روی آن نوشته ایی حکاکی شده بود از « کیت وینسلت » خریداری کرد. البته هرگز معلوم نشد که بر روی این حلقه چه مطلبی حک شده بود!

قرار بود در فیلم « حرامزده های بی آبرو » نقش سرهنگ هانس لاندا را بازی کند اما نقش به « کریستوف والتز » رسید.

بهترین بازیگر زن تمام دوران را « مریل استریپ » می داند.

« کیت وینسلت » معتقد است که « دیکاپریو» بهترین بازیگر در میان هم نسل هایش است.

 

مهمترین فیلمهای « لئوناردو دیکاپریو»

3What’s Eating Gilbert Grape

The Basketball Diaries

Romeo + Juliet

Marvin’s Room

Titanic

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

Gangs of New York

Catch Me If You Can

The Aviator

The Departed

Bl

ood Diamond

Body of Lies

Revolutionary Road

Shutter Island

Inception

J. Edga

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو یکی از بازیگران محبوب و موفق هالیوود است که از سال‌های دور در صنعت سینما فعالیت می‌کند. او با بازی در فیلم‌های معروفی مانند “تایتانیک”، “شکلات”، “ولف اف وال استریت” و “ریور” شهرت دنیایی کسب کرده است. در این مقاله، به بررسی زندگینامه و دوره‌های حرفه‌ای این بازیگر بزرگ پرداخته خواهد شد.

 

زندگینامه

لئوناردو دیکاپریو در 11 نوامبر 1974 در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. وی از خانواده‌ای ایتالیایی‌تبار بود و در محیطی هنری و فرهنگی بزرگ شد. او از کودکی به هنر علاقه‌مند بود و در سن 5 سالگی شروع به بازی در تبلیغات تلویزیونی و سریال‌های کودکانه کرد.

شکوه حرفه‌ای

لئوناردو دیکاپریو با بازی در فیلم “این بچه بعدی من است” در سال 1991 وارد دنیای سینما شد. اما وی با بازی در فیلم “این نیمه خالی است” در سال 1993 به شهرت جهانی رسید. از آن زمان تا کنون، او نقش‌های بارزی در فیلم‌های مختلف ایفا کرده و جوایز متعددی را از جمله جایزه اسکار به دست آورده است.

 بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو
بیوگرافی بازیگر لئوناردو دیکاپریو

 

تلاش برای حفظ محیط زیست

لئوناردو دیکاپریو علاوه بر فعالیت در عرصه سینما، یک فعال محیط زیستی نیز است. او به عنوان سفیر صلح محیط زیست توسط سازمان ملل متحد انتخاب شده و برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

روابط شخصی

لئوناردو دیکاپریو در زندگی شخصی خود با بسیاری از همکاران و همخوانان خود روابط صمیمانه دارد. وی با دونا کارنی، کیت وینسلت و آمبر هرد روابط عاطفی داشته است. اما تا کنون ازدواجی انجام نداده است و بیشتر وقت خود را به فعالیت‌های حرفه‌ای و خیریه اختصاص داده است.

 

تأثیر در جوامع

لئوناردو دیکاپریو به عنوان یک فعال محیط زیستی و صلح‌جو به جوامع مختلف دنیا تأثیرگذاری بسزایی داشته است. او با ارائه پروژه‌های محیط زیستی و حمایت از حقوق بشر، توانسته است به افزایش آگاهی مردم از مسائل مهم جهانی کمک کند.

نتیجه گیری
با توجه به زندگینامه، حرفه و تأثیرات لئوناردو دیکاپریو، می‌توان گفت که او یک بازیگر استثنایی و فعال محیط زیستی بی‌نظیر است که توانسته است با تلاش و پیگیری خود، جایگاه ویژه‌ای در دنیای سینما و اجتماع پیدا کند. امیدواریم که او همچنان به انجام کارهای خوب و مفید برای جامعه و محیط زیست ادامه دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×