چهارشنبه , 6 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آرشیو » بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
آرشیو - بازیگران خارجی - بیوگرافی - مقالات

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

اردیبهشت 13, 1403 10

بیوگرافی سندرا بولاک

سندرا بولاک : Sandra Bullock

تاریخ تولد : 26 جولای 1964 در ویرجینیا، آمریکا

مهمترین افتخارات :برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم « نقطه کور »

معرفی کوتاه

سندرا بولاک در 26 جولای سال 1964 در ویرجینای آمریکا چشم بر جهان گشود. بولاک برخلاف اکثر بازیگران هالیوود، در خانواده ای کاملا هنری رشد کرد. مادرِ سندرا یک خواننده اُپرا ویک معلم آواز بود. پدرش نیز پیمان کار پنتاگون و فرد شناخته شده ای محسوب می شد. سندرا دوران کودکی خود را به واسطه تورهای متعددی که مادرش برای اجرای اُپرا در اروپا برگزار می کرد، به آنجا رفت و تقریباً کل اروپا را از نزدیک مشاهده کرد.

سندرا در دوران نوجوانی به آمریکا بازگشت و پس از مدتی در دانشگاه کارولینای شرقی ثبت نام کرد اما به فاصله کوتاهی تا اتمام دوران دانشگاه، ناگهان از تحصیل انصراف داد و به دنبال حرفه بازیگری رفت در کلاسهای بازیگری ” استنفورد میزنر ” شرکت کرد. شرکت در کلاسهای بازیگری سبب شد تا سندرا بولاک در چند فیلم آموزشگاهی حضور پیدا کند و مدتی بعد در برادوی به روی صحنه برود. فُرم بیان شیوا و خاص سندرا که از مادرش آموخته بود، کارگردان نمایش یعنی آلن جی لوی را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد تا وی از سندرا در قسمتی از سریال « Bionic Showdown » استفاده کند. این حضور کوتاه باعث شد تا متعاقباً سندرا در چند فیلم مستقل و سریالهای کوچک نقش آفرینی کند تا سال 1994 که موفق شد در فیلم مشهور « سرعت » در کنار کیانور ریوز حضور پیدا کند. « سرعت » تبدیل به یکی از محبوب ترین فیلمهای سال شد و سندرا بولاک و کیانو ریوز به شهرت فراوانی دست پیدا کردند و در سالهای بعد توانستند تبدیل به بهترین های هالیوود شوند.

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

 

نکاتی که احتمالا درباره سندرا بولاک نمی دانید

یکی از افرادی هست که همیشه در فعالیت های خیرخواهانه شرکت می کند. بولاک در جریان حادثه یازده سپتامبر، یک میلیون دلار به صلیب سرخ کمک کرد. در سال 2004 نیز برای فاجعه تسونامی، یک میلیون دلار به صلیب سرخ اهدا کرد و همچنین یک میلیون دلار به پزشکان بدون مرز که بعد از زلزله هاییتی به این منطقه اعزام شده بودند کمک کرده است.

هم از پدر و هم از مادر، رگی آلمانی دارد و زبان آلمانی را هم به راحتی صحبت می کند.

یک جای زخم در سرش دارد که به خاطر افتادن در یک برکه و اصابت سرش به صخره است.

همسر سابقش ” جسی جیمز ” نام داشت که در سال 2010 از هم جدا شدند.

مادرش در سال 2000 در آرلینگتونِ آمریکا چشم از جهان فرو بست.

در جریان فیلمبرداری فیلم « Two If by Sea » مشخص شد که وی به اسبها آلرژی دارد!

جایگزین ” دِمی مور ” در فیلم « وقتی شما خواب هستید » شد

شخصا شعر « بهشت داره در میزنه » را برای فیلم « چیزهایی که عشق صدایش می کنند » نوشت و اجرا کرد.

در زمان کودکی یکبار خواهرش با آرنج، بینی او را شکسته است!

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

برای بازی در فیلم « عروس فراری » پیشنهاد شده بود.

برای کاهش وزنش از روش طب سنتی چینی استفاده می کند.

از مشاغلی که پیش از بازیگری تجربه کرده می توان به پیشخدمتی و دربانی اشاره کرد.

سندرا بولاک کسی بود که اسکار خارجی بهترین فیلم خارجی را به اصغر فرهادی اهدا کرد

یکی از چهار بازیگر زنی است که تا به امروز هم توانسته اسکار بهترین بازیگر را بگیرد هم تمشک طلایی بدترین بازیگر زن! بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم « نقطه کور » و بدترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم « همه چیز درباره استیو »

از همسرش جسی جیمز زمانی جدا شد که متوجه شد وی به مدت 11 ماه با مدل معروف انبوه از خالکوبی به نام میشل مگی رابطه داشته است.

از 8 سالگی پیانو می نوازد

پدرش از سال 1996 مدیر برنامه هایش است

از بازی در فیلم « عزیز میلیون دلاری » به کارگردانی کلینت ایستووود انصراف داده بود که نقش به هیلاری سوانک رسید و وی هم توانست اسکاری برای ایفای همین نقش بدست بیاورد.

 

مهمترین فیلمهای سندرا بولاک

Speed
While You Were Sleeping

Two If by Sea

In Love and War

Forces of Nature
sandra-bullock-l
28 Days

Miss Congeniality

Two Weeks Notice

Crash

Infamous

The Proposal

The Blind Side

Extremely Loud & Incredibly Close

The Heat

Gravity

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

بیوگرافی بازیگران سندرا بولاک

بازیگران و هنرپیشه همیشه جذابیت خاصی برای مخاطبان دارند، آنها با ایفای نقش‌های مختلف در فیلم‌ها و سریال‌ها، توانسته‌اند هواداران بسیاری را به خود جذب کنند. یکی از بازیگران محبوب و موفق در صنعت سینما و تلویزیون، سندرا بولاک است. او با بازی در نقش‌های متنوع و بازیگری حرفه‌ای، توانسته است جایگاه بسیاری در دل مخاطبان به دست آورد. در این مقاله، به بررسی و بیان بیوگرافی بازیگران سندرا بولاک خواهیم پرداخت.

 

زندگی‌نامه و فعالیت‌های اولیه

سندرا بولاک در تاریخ 20 ژانویه 1984 در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، آغاز به زندگی کرد. او از کودکی با علاقه به هنر و بازیگری بود و در سنین جوانی در کنار تحصیلاتش، به کلاس‌های بازیگری می‌رفت. او با بازی در تئاترها و فیلم‌های مستقل کوچک، تجربه حرفه‌ای خود را شروع کرد و به تدریج به یک بازیگر معتبر و مورد توجه تبدیل شد.

بازی در فیلم‌های معروف

سندرا بولاک با بازی در فیلم‌های معروفی همچون “گریت بگ”، “پرنده‌های خوش‌آمدید” و “مسافران”، توانسته است به یکی از بازیگران پرطرفدار و پرفروش صنعت سینما تبدیل شود. نقش‌های متنوع و چالشی که در این فیلم‌ها ایفا کرده است، نشان از توانایی و استعداد او در بازیگری دارد.

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

 

موفقیت‌ها و جوایز دریافتی

سندرا بولاک به دلیل بازیگری برجسته و عالی خود، توانسته است جوایز متعددی را دریافت کند. او از جمله بازیگرانی است که بارها به عنوان بهترین بازیگر زن در جوایز مختلف سینما و تلویزیون انتخاب شده است. این موفقیت‌ها و جوایز، نشان از تلاش و کارآیی او در زمینه بازیگری دارد.

حضور در تلویزیون

علاوه بر بازی در فیلم‌ها، سندرا بولاک همچنین در سریال‌های تلویزیونی معروفی همچون “داستان خواب” و “تود” نیز حضور داشته است. او با بازی در این سریال‌ها، توانسته است محبوبیت و شهرت بیشتری کسب کند و هواداران جدیدی به خود جذب کند.

بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک
بیوگرافی بازیگر سندرا بولاک

 

تأثیر سندرا بولاک بر جوانان

سندرا بولاک به‌عنوان یک بازیگر موفق و الگویی برای جوانان شناخته می‌شود. او با تلاش، پشتکار و استعداد خود، توانسته است به موفقیت‌های بزرگی دست یابد و نشان دهد که با اراده و انگیزه، هر چالشی قابل پیشروی است.

نتیجه‌گیری

با بررسی بیوگرافی بازیگران سندرا بولاک، می‌توان نتیجه گرفت که او یک بازیگر حرفه‌ای، توانمند و با استعداد است که با تلاش و پشتکار خود، به جایگاه بسیاری در صنعت سینما و تلویزیون دست یافته است. او با بازی‌های خود، همیشه توانسته است هواداران جدیدی به خود جذب کند و محبوبیت خود را افزایش دهد. او به‌عنوان یک الگوی موفقیت برای جوانان شناخته می‌شود و تأثیر مثبتی بر زندگی آنان دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×