سه شنبه , 12 تیر 1403 2024 - 07 - 02 ساعت :
» آرایشی و بهداشتی » برق انداختن سه سوته شیرآلات
برق انداختن سه سوته شیرآلات
آرایشی و بهداشتی

برق انداختن سه سوته شیرآلات

اردیبهشت 17, 1403 00

برق انداختن سه سوته شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی کار بسیار سختی نیست. شما به راحتی می توانید با چند ترفند خانگی شیرآلات منرل تان را مانند روز اول برق بیاندازید.

تمیز کردن شیرآلات با چند روش ساده خانگی!!

بنا به گزارش آکاایران : شیر آلات بخش مهمی از بخش های دکوراسیون خانه را به خود اختصاص می دهند و براق بودن شیرهای آب می تواند نشانه ای از پاکی و تمیزی باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.
_ لکه های کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت را از بین می برند و دلیل پیدایش این لکه ها بر اثر رسوب کردن مواد معدنی موجود در آب بر سطح شیر آب یا لوله های پایین آن بوجود می آیند. قبل از هر چیزی تاکید می گردد به هیچ عنوان از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده ننمایید که باعث از بین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را از شرایط ضمانت خارج می نماید.
_ بهترین راه برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ میکند و باعث براق شدن میشود. بهتر است از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود.

برق انداختن سه سوته شیرآلات
برق انداختن سه سوته شیرآلات

_ برای جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هر روز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.
_ حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی بازهم در صورتی که از مواد شونده ساده استفاده کنید بهتر است.
_ سرکه (ترجیحاً سفید) یکی از مواد طبیعی است که می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات می دانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید. حوله کاغذی را دور محل لکه ها بپیچید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس لکه ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک به راحتی پاک کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه به علت خاصیت اسیدی بودن آن میتواند باعث از بین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی بشود. درصورتی که از شیرهای بی رنگ و معمولی رایج استفاده می کنید، می توانید با خیال راحت از سرکه به عنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات به جای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

نکته بسیار مهم

اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می کنید قبل ریختن جوهر نمک حتما روی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرالات را از بین می برد.

تمیز کردن شیرآلات

شیرآلات یکی از اجزای اساسی در هر خانه و ساختمان است که برای استفاده از آب صاف و تمیز اهمیت دارند. اما متاسفانه در طول زمان، شیرآلات نیز نیاز به تمیز کردن دارند تا به خوبی کار کنند و ظاهر زیبایی داشته باشند. در این مقاله به روش‌های مختلف تمیز کردن شیرآلات پرداخته و نکات مهمی را برای حفظ آنها بیان خواهیم کرد.

برق انداختن سه سوته شیرآلات
برق انداختن سه سوته شیرآلات

 

روش‌های تمیز کردن شیرآلات با استفاده از مواد خانگی

برای تمیز کردن شیرآلات می‌توان از مواد خانگی مانند سرکه، آب اکسیژنه، اسید سیتریک و … استفاده کرد. این مواد طبیعی و غیر ضرر آور هستند و می‌توانند به خوبی رسوبات و کثیفی‌های روی شیرآلات را تمیز کنند.

استفاده از برس‌های نرم برای تمیز کردن شیرآلات

برس‌های نرم برای تمیز کردن شیرآلات بسیار موثر هستند. این برس‌ها به خوبی رسوبات را از روی شیرآلات پاک می‌کنند و آنها را براق می‌کنند. اما باید مواظب بود که برسی که انتخاب می‌کنید نرم باشد تا به شیرآلات آسیب نزند.

تمیز کردن شیرآلات ضد زنگ

شیرآلات ضد زنگ نیاز به مراقبت خاصی دارند تا از آسیب و زنگ زدگی جلوگیری شود. برای تمیز کردن این نوع شیرآلات باید از مواد خاصی استفاده کرد که بتوانند زنگ را از روی آنها پاک کنند و آنها را در برابر آسیب‌های زیاد محافظت کنند.

نکات مهم برای حفظ شیرآلات پس از تمیز کردن

پس از تمیز کردن شیرآلات باید نکات مهمی را رعایت کرد تا مدت زمان استفاده از آنها طولانی باشد. این نکات شامل استفاده از مواد نرم برای تمیز کردن، جلوگیری از ضربه و زدن شیرآلات به سطوح سخت و … می‌باشد.

برق انداختن سه سوته شیرآلات
برق انداختن سه سوته شیرآلات

 

نکات ایمنی در تمیز کردن شیرآلات

در هنگام تمیز کردن شیرآلات باید از مواد شیمیایی و تیز استفاده کرد که ممکن است برای پوست و چشم‌ها آسیب زنند. بنابراین باید در هنگام استفاده از این مواد از دستکش و عینک محافظ استفاده کرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

نتیجه گیری

در نهایت، تمیز کردن شیرآلات یکی از وظایف مهمی است که برای حفظ و طولانی کردن عمر آنها لازم است. با رعایت روش‌های مناسب و نکات ایمنی می‌توان شیرآلات را به خوبی تمیز کرد و از آنها بهره‌وری بیشتری برد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×