جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع ته چین » طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش بسیار خوش طعم
طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش
انواع ته چین

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش بسیار خوش طعم

اردیبهشت 25, 1403 30

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

مرغ- 750 گرم
سبزي پلو (تره، جعفري، گشنيز و شويد)- يك كيلوگرم
برنج- 5 پيمانه
گرده غوره- نصف پيمانه
نمك و فلفل سياه- به ميزان لازم
پياز- 2 عدد
رب گوجه فرنگي- يك قاشق غذاخوري
زعفران- به ميزان لازم
گوجه فرنگي- يك عدد
کرفس- يك شاخه

اصول تمیزکردن برس های آرایشی

طرز تهیه

برنج را خيس، سبزي را خرد كرده و كنار مي‌‌گذاريم، بعد مرغ را به همراه پياز،کرفس، نمك و فلفل پخته تا نيم‌پز شود. برنج را آبكش كرده و سبزي را لابه‌لاي آن اضافه مي‌‌كنيم. سپس به مرغ نيم‌پز كمي رب تفت داده شده و زعفران زده، كنار مي‌‌گذاريم، برنج آبكش‌شده را در قابلمه ريخته و مرغ‌ها را روي آن مي‌‌چينيم و روي مرغ‌ها را پياز خام خلال شده مي‌‌ريزيم. گوجه را هم حلقه كرده و روي آنها مي‌‌گذاريم و روي همه اين مواد را گرد غوره مي‌پاشيم و بقيه برنج را اضافه مي‌‌كنيم، اجازه مي‌‌دهيم تا دم بكشد. در انتهاي پخت روي برنج روغن يا كره داغ ريخته، برنج را درون ظرف كشيده و مرغ‌ها را روي برنج قرار مي‌‌دهيم و آن را سرو مي‌‌كنيم.

نكته: اين پلو بايد با حرارت ملايم و در زمان طولاني‌تري پخته شود تا مرغ كاملا مزه‌دار و ترش شود.

نكته: اين پلو بايد با حرارت ملايم و در زمان طولاني‌تري پخته شود تا مرغ كاملا مزه‌دار و ترش شود.

طرز تهیه قیمه لاپلو

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش
طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش

ته چین سبزی پلو ترش

ته چین سبزی پلو ترش یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در فرهنگ ایرانی است. این غذای خوشمزه و مقوی با ترکیب انواع سبزیجات، برنج، گوشت و ادویه های متنوع تهیه می‌شود. طعم ترش و خوشمزه این غذا باعث شده است که بسیاری از افراد طرفدار آن شوند و از آن لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم در مورد ته چین سبزی پلو ترش صحبت کرده و به تشریح مواد لازم برای تهیه آن، نحوه طبخ و ارائه روش های بهتر برای سرو کردن این غذا بپردازیم.

طرز تهیه پاستیل خانگی

ترکیبات مورد نیاز برای ته چین سبزی پلو ترش

برای تهیه ته چین سبزی پلو ترش، ابتدا باید تمام مواد لازم را آماده کنیم. این مواد شامل برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات مانند تره، جعفري، گشنيز و شويد، پیاز، نمک، زردچوبه، زعفران و ادویه های دیگر می‌شود. همچنین برای افزودن طعم و آرایش بهتر به این غذا می‌توانید از نمک، فلفل سیاه و زرشک استفاده کنید.

 تعبیر خواب آستری

نحوه طبخ ته چین سبزی پلو ترش

برای طبخ ته چین سبزی پلو ترش، ابتدا باید برنج را برای مدتی خیس کنید تا نرم شود. سپس پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و بعد از اینکه گوشت رنگش تغییر کرد، سبزیجات ترش را به آن اضافه کنید و همه را با هم تفت دهید. سپس برنج را به این مواد اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید. در ادامه زعفران را به آب گرم اضافه کرده و برنج را با آن رنگی کنید. در نهایت ته چین سبزی پلو ترش را روی حرارت کم بگذارید تا بپزد.

تعبیر خواب آستین

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش
طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با بهترین روش

روش های سرو ته چین سبزی پلو ترش

ته چین سبزی پلو ترش را می‌توانید با زرشک و تخم مرغ تزیین کرده و سرو کنید. همچنین می‌توانید از مربای ترش همراه با این غذا استفاده کنید تا طعم ترش آن تا حدی تقویت شود. همچنین می‌توانید از سس گوجه فرنگی و مخلفات ترش همراه با این غذا استفاده کنید.
نتیجه گیری:
ته چین سبزی پلو ترش یک غذای خوشمزه و مقوی است که با ترکیب مواد طبیعی و ادویه های متنوع تهیه می‌شود. این غذا با طعم ترش و خوشمزه‌اش می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده غذایی شما باشد. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید ته چین سبزی پلو ترش را به بهترین شکل ممکن تهیه و سرو کنید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×