شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع استیک » طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی با بهترین دستور پخت بسیار لذیذ
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
انواع استیک

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی با بهترین دستور پخت بسیار لذیذ

خرداد 1, 1403 40

آموزش استیک کوردن بلو فرانسوی

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

در این پست سعی داریم از سری آموزش های آشپزی، طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی با پنیر را خدمت شما عزیزان همیشه همراه آموزش دهیم.می توانید این غذای فانتزی،خوشمزه و لذیذ را به راحتی و با آموزش ما درست کنید و در کنار خانواده خود از طعم آن لذت ببرید. شما برای تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی بهتر است طبق دستور عمل کنید. تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی

دعا براى سرماخوردگى

مواد لازم

فیله ی مرغ 8 تکه (یا فیله گوساله)

کالباس تنوری مرغ 4 ورقه

پنیر گودا 4 ورقه

آرد سفید به میزان لازم

تخم مرغ 2 عدد

آرد سوخاری درشت به میزان لازم

آرد سوخاری ریز به میزان لازم

روغن مایع و کره به میزان لازم

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی

از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات با عسل و پودر دارچین

طرز تهیه

فیله های مرغ را درون یک کیسه فریزر بگذارید و با استیک کوب (گوشت کوب مخصوص استیک) روی گوشت ها بکوبید. دقت کنید که گوشت ها سوراخ نشوند. یک تکه کالباس و دو تکه پنیر گودا را کوچکتر از اندازه ی گوشت ها برش دهید، طوری که از لبه های گوشت یک تا دو سانتیمتر فاصله داشته باشند و لبه های گوشت روی هم قرار گیرند و بینشان فاصله نماند. کالباس را بین دو قطعه پنیر بگذارید و بین دو تکه فیله ی گوشت قرار دهید و در آرد سفید بغلتانید و بعد در تخم مرغی که با چنگال زده اید بزنید و در آخر، در مخلوط آرد سوخاری ریز و درشت بغلتانید. ماهیتابه ای را گرم کنید و روغن و کره را در آن بریزید. وقتی گرم شد، استیک ها را با حرارت ملایم در آن سرخ کنید. غذا آماده است و می توانید آن را با سبزیجات پخته شده سرو کنید.

نکته

در صورت تمایل می توانید به تخم مرغ زده شده، یک چهارم پیمانه شیر هم اضافه کنید.

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی

درمان بیماری های قلبی با عسل و پودر دارچین

استیک کوردن بلو فرانسوی

استیک کوردن بلو فرانسوی یکی از غذاهای محبوب و معروف در سراسر دنیا است. این غذا که از جنوب فرانسه به وجود آمد، با ترکیبی منحصر به فرد از گوشت گاو، سس بلو چیز و ادویه های خوشمزه تهیه می شود. طعم و عطر خاص این غذا، آن را به یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه تبدیل کرده است که همیشه در منوی رستوران ها و خانه های غذاخوری قرار دارد.

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با خمیر جادویی؛

تاریخچه استیک کوردن بلو

استیک کوردن بلو فرانسوی، برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط شف رییس فرانسوی به نام پیلپ استیک کوردن اختراع شد. این غذا ابتدا توسط شف رییس برای افراد محلی تهیه می شد، اما با گذشت زمان به سراسر کشور و سپس به سراسر دنیا شناخته شد. استفاده از گوشت گاو تازه و کیفیت بالای سس بلو چیز، این غذا را از سایر استیک ها متمایز کرده است.

خواص تغذیه ای استیک کوردن بلو

استیک کوردن بلو فرانسوی، یک منبع عالی از پروتئین و ویتامین های گروه B است. همچنین، این غذا حاوی مواد معدنی از قبیل آهن، روی و منیزیم است که برای سلامتی استخوان ها و عضلات حیاتی است. با این حال، بهتر است این غذا را با میزان متعدد مصرف نکرده و با میزان مناسبی سرو کنید.

طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی
طرز تهیه استیک کوردن بلو فرانسوی

دعا حفاظت از جنگ و درگيرى 

تنوع استفاده از استیک کوردن بلو

استیک کوردن بلو فرانسوی، می تواند به تنهایی یا همراه با سبزیجات، آبجو و سس های مختلف مصرف شود. همچنین، می توانید از این استیک برای تهیه ساندویچ ها، سالاد ها و پیتزاهای مختلف استفاده کنید. تنوع استفاده از این غذا، آن را به یک انتخاب مناسب برای هر وعده غذایی تبدیل می کند.

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ؛ 

نتیجه گیری

استیک کوردن بلو فرانسوی، یکی از غذاهای محبوب و لذیذی است که به راحتی در خانه تهیه می شود. با توجه به مواد لازم برای تهیه آن و روش های ساده پخت، می توانید هر زمانی که خواستید این غذا را در منزل خود تهیه کنید و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا استیک کوردن بلو فرانسوی را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×