یکشنبه , 10 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» آشپزی » انواع کوکو و کتلت » طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه
انواع کوکو و کتلت

طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه

خرداد 5, 1403 30

طرز تهیه کوکوی مرغ

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

سینه مرغ پخته شده 450 گرم
هویج متوسط 1 عدد
سیب زمینی بزرگ 1 عدد
روغن سرخکردنی 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه نگینی یا خلالی 1/4 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1/2 قاشق چایخوری
تخم مرغ 5 عدد
پنیر موزورلا 100 گرم (اختیاری)
—————————-
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 35 دقیقه
برای 4 نفر

طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه

بیوگرافی بازیگر آشا محرابی

طرز تهیه

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف یک قالب فر مستطیلی را هم چرب کنید و کنار بگذارید.

مرغ پخته شده را به صورت تکه‌های کوچک ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویج را با رنده درشت رنده کنید. روی سیب زمینی آب سرد بریزید و آن را زیر و رو کنید. سپس آب آن را کامل بگیرید تا نشاسته از سطح آن خارج شود و موقع تفت دادن تکه‌های سیب زمینی به هم نچسبند.

کف تابه‌ای کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس شعله را کم کنید و سیب زمینی رنده شده را داخل روغن بریزید. یکی دو دقیقه تفت بدهید، سپس هویج را اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. فلفل دلمه ریز خرد شده را هم با آنها تفت دهید. هدف این نیست که سیب زمینی و هویج سرخ شوند بلکه فقط باید کمی از خامی آنها کاسته شود.

جدیدترین کاربرد ایزروگام حتی به عقل سازندش هم نمیرسید….

سیب زمینی و هویج را خارج کنید و با دستمال حوله‌ای روغن اضافی آنها را بگیرید. سپس آنها را به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. حال تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به مواد اضافه کنید.

فلفل دلمه ای خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مایه کوکو تهیه شده را داخل قالبی که چرب کردید بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید.

قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کوکوی مرغ پخته و طلایی رنگ شود. آن را از فر خارج کنید در صورت تمایل پنیر رنده شده را روی آن بریزید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب و روی آن طلایی رنگ شود. می‌توانید برای این مرحله، شعله روی فر را روشن کنید. کوکوی مرغ را برش بزنید سرو کنید.

طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه

طرز تهیه ترشه کباب گیلانی

خواص و ارزش غذایی کوکوی مرغ

کوکوی مرغ یک غذای ایرانی محبوب است که از مرغ، تخم‌مرغ، سبزیجات و اجزای دیگر تهیه می‌شود. این غذا خواص غذایی متنوعی دارد که از جمله موارد زیر می‌توان به آن اشاره کرد:

پروتئین: مرغ و تخم‌مرغ دو منبع اصلی پروتئین در کوکوی مرغ هستند. پروتئین از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در ساخت بافت‌های بدن و عملکرد عضلات نقش دارد.

ویتامین‌ها: این غذا به دلیل حضور مرغ و تخم‌مرغ، منابع خوبی از ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین B مانند B12 است. این ویتامین‌ها برای سلامتی پوست، بینایی، سلامتی استخوان‌ها، عملکرد عصبی و سیستم ایمنی بسیار حیاتی هستند.

دعا براى دیابت (مرض قند)

مواد معدنی: کوکوی مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی مانند آهن، روی، فسفر، پتاسیم و کلسیم است که برای حفظ سلامتی استخوان‌ها، عملکرد عصبی و عضلانی، و سلامت قلبی بسیار مهم هستند.

طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ با بهترین روش آسان و خوشمزه

آنتی‌اکسیدان‌ها: سبزیجات موجود در کوکوی مرغ، مانند سبزیجات و ریحان، منابع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف هستند که می‌توانند در مقابله با استرس اکسیداتیو و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان مفید باشند.

طرز تهیه فلافل آبادان

همچنین، ارزش غذایی کوکوی مرغ ممکن است با توجه به ترکیبات دقیق مواد مورد استفاده در هر دستور پخت متغیر باشد، اما به طور کلی، این غذا می‌تواند یک وعده غذایی کامل و متنوع با مقادیر مناسبی از مواد مغذی برای بدن باشد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×