سه شنبه , 12 تیر 1403 2024 - 07 - 02 ساعت :
» آشپزی » انواع ترشی » طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
انواع ترشی

طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه

خرداد 7, 1403 00

طرز تهیه ترشی چغاله بادام

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

چغاله بادام نیم کیلو
سیر 4-3 حبه
موسیر نصف فنجان
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
سرکه به میزان لازم

طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه

هراز تا اطلاع ثانوی یکطرفه شد

طرز تهیه

در ابتدا باید پرزهای چغاله بادام را جدا کنیم ( البته اگر از چغاله بادام های آماده در بازار استفاده کنیم، نیازی به این کار نیست). روش جدا کردن پرزهای چغاله بادام ها به این صورت است که :
1- چغاله ها را درون آب کش ریخته و آبکش را درون یک لگن آب قرار می دهیم. چغاله های انباشته شده ی درون آبکش را با فشار دست به ته آبکش می ساییم. در حین این عمل چغاله ها به هم سائیده شده و پرزهای آن ها جدا می شوند. لازم است چندین بار آب درون لگن را که زیر آبکش قرار دارد، عوض کنیم.
2- برای این که چغاله ها سبز بمانند و تغییر رنگ ندهند، به اندازه نوک قاشق چایخوری ( به اندازه یک عدس ) کات کبود، به همراه 5 قاشق نمک در یک لیتر آب حل کرده و سپس چغاله ها را درون آب می ریزیم، به طوری که محلول آماده شده، روی چغاله ها را فرا بگیرد. پس از آن می گذاریم تا 24 ساعت بماند. آن گاه چغاله ها را از محلول موردنظر خارج کرده و در صافی می ریزیم تا آب آنها به طور کامل خارج شود.
3- اگر بخواهیم چغاله ها ترد و شکننده شوند، یک قاشق غذاخوری آهک را در یک لیتر آب ریخته و به هم می زنیم. بعد می گذاریم تا به طور کامل ته نشین شود. آب زلال روی آن را صاف می کنیم تا آهک های اضافی آن گرفته شود. سپس چغاله ها را درون آب صاف شده ریخته و به مدت یک روز می گذاریم بمانند. بعد آب آن را هر 3-2 ساعت یک بار عوض می کنیم تا آهک درون چغاله ها خارج شود. این کار را سه مرتبه تکرار می کنیم. پس از آن چغاله ها را روی پارچه ای پهن می کنیم تا آب آنها به طور کامل گرفته شود. بعد آن ها را درون شیشه می ریزیم و از چغاله ها می چشیم. اگر نمک آن کم بود، کمی نمک اضافه می کنیم زیرا اگر نمک چغاله کم باشد، پس از مدتی شل می شود. بعد چند حبه سیر و موسیر را لابلای چغاله ها قرار می دهیم. وقتی شیشه به طور کامل پر شد، درون آن به اندازه ای سرکه می ریزیم که به طور کامل روی چغاله ها را بگیرد. کمی نعنا خشک نیز به آن اضافه کرده، درب آن را به طور کامل می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم. بعد از دو هفته ترشی آماده است.

طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه

طرز تهیه پای سیب

ترشی چغاله بادام

ترشی‌ها یکی از انواع محصولات ترشیجاتی هستند که در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترشی‌ها به دلیل مزه ترش و خوشمزه‌ای که دارند، در تهیه غذاها و سالاد‌ها به کار می‌روند. یکی از ترشی‌های محبوب و خوشمزه، ترشی چغاله بادام است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خبرگزاری قوه قضاییه: “شاهزاده سرین” به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد

ترشی چغاله بادام چیست؟

ترشی چغاله بادام یکی از انواع ترشی‌های محبوب در ایران است. این ترشی به دلیل طعم ترش و خوشمزه‌ای که دارد، در سفره‌های خانوادگی به عنوان پیش غذا یا تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه ترشی چغاله بادام نیاز به مواد اولیه ساده و زمان کمی دارد و می‌تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای خوردن خوراکی‌های چرب و سنگین مورد استفاده قرار گیرد.

طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه

مراحل تهیه ترشی چغاله بادام

1. شستشو و خرد کردن مواد اولیه: ابتدا مواد اولیه مختلف شسته شده و خرد می‌شوند.
2. تهیه مخلفات: سپس مواد خرد شده با نمک و ادویه‌های مورد نظر به هم مخلوط می‌شوند.
3. ترکیب مواد: مخلفات تهیه شده در ظروف مناسب قرار می‌گیرند و برای مدتی در یخچال نگهداری می‌شوند تا طعم‌ها به هم نفوذ کند.

خواص تغذیه‌ای ترشی چغاله بادام:

ترشی چغاله بادام از لحاظ تغذیه‌ای حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. این ترشی حاوی ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، فیبر و آهن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت پوست و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.

طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه
طرز تهیه ترشی چغاله بادام به روش خانگی بسیار خوشمزه

دعا براى تومور، غده ، خارش و غيره 

نتیجه‌گیری:

ترشی چغاله بادام یکی از ترشی‌های خوشمزه و محبوب در ایران است که به دلیل خواص تغذیه‌ای بالا و طعم ترش و خوشمزه‌ای که دارد، مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. با تهیه و مصرف این ترشی می‌توان به بهبود سلامت بدن و تنوع رژیم غذایی کمک کرد. بنابراین، توصیه می‌شود که از این ترشی خوشمزه و سالم در سفره خود استفاده کنید و از خواص آن برای حفظ سلامت خود بهره ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×