سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » مربا و مارمالاد » طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه
طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه
مربا و مارمالاد

طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه

خرداد 9, 1403 10

طرز تهیه مرباى زرشك

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مربای زرشك برخلاف دیگر مرباها، به محض پختن آماده مصرف نیست، باید 2 تا 3 روز در یخچال بماند تا قابل استفاده شود.

مواد لازم

زرشك قرمز تازه: یك كیلوگرم
شكر: 1200 گرم
وانیل: یك‌دوم قاشق چای‌خوری
جوهرلیمو: ‌یك قاشق چای‌خوری
آب ولرم: حدود یك لیتر

طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه
طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه

انتقاد میرسلیم از ارزانی قیمت سوخت

طرز تهیه

1 – زرشك را پاك كنید و خوب بشویید. داخل ظرف مناسبی بریزید و ظرف را با آب كاملا سرد پر كنید طوری كه روی زرشك‌ها را بپوشاند. زرشك‌ها را 2 تا 3 ساعت در آب خیس كنید تا گرد و خاك روی دانه‌ها كاملا ته‌نشین شود.
2 – زرشك‌ها را آبكش كنید، به آرامی شست‌و‌شو دهید و 200 گرم از شكر را لابه‌لای آنها بپاشید و به مدت 5-6 ساعت و حتی بهتر است یك روز داخل یخچال قرار دهید تا هم آب بیندازد و هم مزه‌دار شود.
3 – باقیمانده شكر را آسیاب كنید تا نرم شود بعد با یك لیتر آب ولرم و آب حاصل از زرشك و شكر مخلوط كنید، داخل قابلمه لعابی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت بجوشد. در آخر می‌توانید جوهرلیمو اضافه كنید. زرشك زود می‌سوزد پس دقت داشته باشید كه شعله ملایم باشد.
4 – زرشك را داخل شربت بریزید، دقت كنید اصلا مربا را هم نزنید. هر از گاهی دسته قابلمه را بگیرید و با حركت دادن آن،‌ مواد را مخلوط كنید. اواخر طبخ وانیل را اضافه كنید.
5 – كف روی مربا را با یك قاشق استیل بردارید. به محض قوام آمدن مربا، حرارت را خاموش كنید. اجازه دهید مربا، با در باز در مجاورت هوا قرار گیرد تا خنك شود و بعد داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و در یخچال نگهداری كنید.

نصرالله: آنچه در فلسطین و منطقه رخ می دهد طوفان آزادگان است

نكته

یكی از شایع‌ترین علل شكرك زدن مربا، جوشیدن بیش از حد آن است. البته اگر به اندازه كافی حرارت ندیده و نجوشیده باشد امكان كپك زدن خواهد داشت پس به زمان جوشیدن مربا كاملا دقت كنید.

طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه
طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه

زرشك

زرشک یک گیاه دارویی است که از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی در جهان استفاده می‌شود. این گیاه از تیره‌ی زرشکیان و جنس زرشکی است که شامل بیش از 450 گونه مختلف است. زرشک به عنوان یک گیاه دارویی و مفید شناخته شده است و در طول تاریخ برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده شده است. در این مقاله، به بررسی خواص و کاربردهای زرشک به عنوان یک گیاه دارویی می‌پردازیم.

خواص زرشک

زرشک دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی است. این گیاه حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم می‌باشد. همچنین، زرشک حاوی ویتامین C و ویتامین B می‌باشد که برای سلامتی عمومی بسیار مفید است.

جاه‌طلبی‌های بی‌فرجام اردوغان

کاربردهای زرشک

زرشک به عنوان یک گیاه دارویی در درمان بیماری‌های مختلف مانند التهاب‌ها، عفونت‌های باکتریایی، علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می‌شود. همچنین، این گیاه به عنوان یک ضد اکسیدان قوی معرفی شده است که می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی موثر باشد.

روش‌های استفاده از زرشک

زرشک می‌تواند به صورت تازه، خشک، پودر یا عصاره مورد استفاده قرار گیرد. عصاره زرشک معمولاً به عنوان یک نوشیدنی سرد و خوشمزه مصرف می‌شود و خوراک زرشک به عنوان یک افزودنی به غذاهای مختلف اضافه می‌شود.

طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه
طرز تهیه مرباى زرشك با بهترین روش بسیار سریع و خوشمزه

آهسته برانید، یوزها باردارند

مطالعات علمی درباره زرشک

مطالعات علمی نشان داده است که زرشک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی است و می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلف مؤثر باشد. همچنین، برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم زرشک می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی موثر باشد.

احتیاط‌ های مصرف زرشک

اگرچه زرشک دارای خواص بسیار مفیدی است، اما برخی از افراد ممکن است به این گیاه حساسیت نشان دهند. همچنین، برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف زرشک در دوران بارداری ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، قبل از مصرف زرشک، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه گیری

با توجه به خواص و کاربردهای زرشک به عنوان یک گیاه دارویی، می‌توان این گیاه را به عنوان یک افزودنی مفید به رژیم غذایی خود اضافه کرد. با انجام مطالعات بیشتر در زمینه اثرات زرشک بر سلامت، می‌توان از پتانسیل‌های این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف بهره برد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×