جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع سمبوسه » طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه
انواع سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه

خرداد 9, 1403 00

طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

گوشت چرخ کرده : 200 گرم

سیب زمینی آب پز : 3 عدد

پیاز : 1 عدد

جعفری : 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل : به مقدار کافی

نان لواش : 6 عدد

طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه

طرز تهیه

1- پیاز را رنده می کنیم و با گوشت مخلوط کرده و در کمی روغن سرخ می کنیم. سپس نمک، زردچوبه و فلفل (سمبوسه معمولا تُند است، ولی شما مقدار فلفل را طبق ذائقه خودتان اضافه کنید) و یک فنجان آب درون گوشت سرخ شده می ریزیم و می گذاریم تا گوشت بپزد.

2- سیب زمینی پخته را رنده کرده و با جعفری خرد شده به گوشت اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید از قارچ هم استفاده کنید.

3- نان لواش را که بهتر است کمی خمیر باشد، به صورت نوارهای باریکی می بریم و در ابتدای نوار، از مایه سمبوسه روی نان می گذاریم و به شکل مثلثی آن ها را می پیچیم (در ادامه طرز پیچیدن نان سمبوسه توضیح داده شده است).

دعا چشم درد و کم بینایی چشم

4- در ظرف گودی روغن می ریزم و وقتی داغ شد، سمبوسه ها را در آن سرخ می کنیم.

5- برای سبزی سمبوسه می توانید از سبزی های معطر هم استفاده کنید. همین طور اگر تخم گشنیز به آن اضافه کنید، خوشمزه و معطر می شود.(تخم گشنیز یک قاشق غذاخوری) با 6 عدد نان لواش، 18 عدد سمبوسه درست می شود. این سمبوسه ها را می توانید با سُس گوجه فرنگی میل نمایید.

طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه

نکته:

مراقب باشید که نان لواش در حین پیچیدن خشک نشود. برای این منظور می توانید نان ها را یکی یکی از کیسه در آورده و اضافی آن را درون کیسه قرار دهید تا نرم باقی بماند.

طرز پیچیدن نان سمبوسه:

نان را به صورت مستطیل می بریم و در گوشه چپ، مقداری از مواد را می گذاریم. سپس گوشه نان را روی مواد می آوریم. این طوری یک ضلع مثلث ساخته می شود. در مرحله بعد باید ضلع دیگر آن را بسازیم. در نتیجه نان سمت راست را روی مواد می آوریم. بدین ترتیب ما دو ضلع از مثلث را ساخته ایم. اگر دقت کنید، دو ضلع بالایی مثلث را داریم. ولی مثلثمان ضلع پایینی ندارد. در نتیجه میزان نان باقیمانده که در پایین مثلث دیده می شود را از زیر مثلث رد می کنیم تا ضلع سوم ساخته شود. به این ترتیب سه ضلع مثلث ایجاد شده و ما یک تکه اضافه نان هم داریم. می توانید آن را روی سمبوسه بیاورید. اگر به سمبوسه های حاضری نگاه کنید، معمولا یک تکه نان اضافه هم روی آن قرار دارد.

سمبوسه آسان

سمبوسه یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین انواع پیش‌غذاهای جهان است که در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خوراکی خوشمزه با ترکیبات مختلف و متنوعی از مواد خام تهیه می‌شود و می‌تواند به صورت سرخ شده یا پخته سرو شود. تنوع زیاد مواد خام مورد استفاده در سمبوسه، این خوراکی را به یک گزینه مناسب برای تمامی سلیقه‌ها تبدیل کرده است.

تاریخچه سمبوسه

سمبوسه یکی از غذاهای محبوب و معروف در اکثر کشورها است که از قرن‌ها پیش تاکنون تولید و مصرف می‌شود. اصل این خوراکی به کشورهای شرقی و میانه‌ای برمی‌گردد و با گذر زمان به سایر کشورها نیز منتقل شده است.

طرز تهیه انار آویج یا کوفته فسنجان

مواد خام مورد استفاده

سمبوسه از مواد خام متنوعی مانند گوشت گوسفند یا گوساله، سبزیجات، انواع ادویه و به تازگی حتی مواد خام گیاهی تهیه می‌شود. این تنوع مواد خام باعث می‌شود که سمبوسه به یک خوراکی متنوع و خوشمزه تبدیل شود.

روش تهیه سمبوسه

برای تهیه سمبوسه، ابتدا باید مواد خام را آماده کرد و سپس آنها را در برگ‌های نان تنوری یا تخم مرغ پیچیده و سرخ کرد. این روش تهیه ساده و آسان است و همه می‌توانند با استفاده از این روش به سمبوسه خوشمزه و لذیذی دست پیدا کنند.

طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سمبوسه آسان در منزل با بهترین روش بسیار خوشمزه

انواع سمبوسه

سمبوسه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که می‌تواند شامل سمبوسه گوشتی، سبزیجات، ماهی یا حتی سمبوسه گیاهی باشد. هر یک از این انواع سمبوسه دارای طعم و مزه‌ای منحصر به فرد است که می‌تواند به تنوع و لذت بیشتر این خوراکی اضافه کند.

سمبوسه در فرهنگ‌های مختلف

سمبوسه به عنوان یکی از انواع خوراکی‌های محبوب در فرهنگ‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد و در مراسم‌ها و جشن‌ها به عنوان یکی از خوراکی‌های اصلی محسوب می‌شود. این خوراکی خوشمزه توانسته است جای خود را در میان پیش‌غذاهای محبوب دنیا به دست آورد.

نتیجه گیری

در نهایت، سمبوسه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار و خوشمزه است که با ترکیبات مختلف و متنوعی از مواد خام تهیه می‌شود. این خوراکی با توجه به سادگی و آسانی تهیه آن، می‌تواند گزینه مناسبی برای تمامی سلیقه‌ها باشد و در میان فرهنگ‌های مختلف به عنوان یکی از خوراکی‌های محبوب شناخته شود.

به طور کلی، سمبوسه یک خوراکی خوشمزه، متنوع و آسان برای تهیه است که می‌تواند به عنوان یک پیش‌غذای مناسب برای هر نوع مهمانی یا جشنی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×