دوشنبه , 4 تیر 1403 2024 - 06 - 23 ساعت :
» پزشکی » گیاه شناسی » چای كيسه ای رازيانه بهمراه بررسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه
چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه
گیاه شناسی

چای كيسه ای رازيانه بهمراه بررسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه

خرداد 16, 1403 10

چای كيسه ای رازيانه

به گزارش گروه گیاه شناسی مجله اینترنتی نو:

اشكال دارويی

پودر (عرضه به صورت چاي كيسه أي 25 عددي)

موارد مصرف

از رازيانه بصورت خوراكي در درمان نفخ ، سو هاضمه و اسپاسم عضلات و همچنين به عنوان خلط آور ، مدر و افزايش دهنده شير استفاده مي گردد . به صورت موضعي نيز بعنوان ضد ميكروب ( از جمله در درمان التهاب لثه ) استفاده شده است.

چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه
چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه

تقویم نجومی 3 اردیبهشت

اجزاي فراورده

هر كيسه حاوي 3 گرم ميوه گياه رازيانه ( Foeniculum vulgare ) مي باشد.
موارد استعمال در پزشكي گذشته:
در طب گذشته رازيانه به عنوان ضد نفخ، مدر، دفع كننده سنگهاي مجاري ادراري و افزايش دهنده شير مورد استفاده قرار مي گرفته است.

مواد موثره

آندوسپرم ميوه هاي رازيانه حاوي قندها ، پروتئين ها ، 12 تا 18 درصد چربي و حدود 1 تا 6 درصد اسانس است . اسانس هاي موجود در اين گياه حاوي Anethol Cymene , Camphene ,Carvone , مي باشد.

آثار فارماكولوژيك

ميوه هاي رازيانه داراي نوعي اثر استروژنيك بوده و سبب افزايش وزن و چاقي مي شود.ميوه و اسانس رازيانه به دليل دارا بودن آنه تول موجب كاهش يا توقف اسپاسم هاي دستگاه گوارش و تشديد ترشح شيرابه هاي گوارشي و در نتيجه بالا رفتن كيفيت هضم مي گردد. مجموعه اين اعمال سبب رفع سوءهاضمه شده و به تبع آن برخي از بي خوابيها كه در اثر اختلالات فيزيكي دستگاه گوارش حادث شده اند ، درمان مي يابند . بررسيهاي دقيقتر نشان داده اند كه اثر أنتي اسپا سموديك اسانس رازيانه از طريق مهار انقباضات ناشي از استيل كولين و هيستامين صورت مي گيرد .عصاره أبي به دست أمده از برگهاي رازيانه قادر است فشار خون سرخرگي را بدون أنكه برتعداد ضربانات قلب يا تنفس تاثير داشته باشد & به طرز چشمگيري كاهش دهد.

چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه
چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه

مقدار مصرف

2 بار در روز

نكته قابل توجه

چنانچه پيش از غذا ميل شود اثر مشهي خواهد داشت.

دستور مصرف

يك كيسه را نيم ساعت قبل از غذا در يك فنجان آب جوش قرار داده 5 دقيقه صبر كنيد سپس كيسه را پس از فشردن خارج نموده محتوي فنجان را كه مايعي سبز رنگ با بوي مطبوعي مي باشد ميل نماييد.

عوارض جانبی

رازيانه شيرين محرك و التهاب آور نبوده و نسبتا غير سمي مي باشد. فنچن موجود در رازيانه تلخ اثر محرك موضعي داشته و ممكن است در برخي افراد موجب بروز حساسيت شود.همچنين اسانس رازيانه بيش از 1 ميلي ليتر سبب التهاب ريه ها ، اختلالات تنفسي و تشنج مي شود.

چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه
چای كيسه ای رازيانه بهمراه برسی جامع خواص دارویی و طرز مصرف چای رازيانه

بیوگرافی بازیگر آشا محرابی

چای كيسه ای رازيانه

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است که به دلیل مزه‌ها و خواص بهداشتی‌اش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. یکی از انواع مختلف چای، چای کیسه‌ای است که به راحتی و سرعت در آب جوش حل می‌شود و توسط بسیاری از افراد برای مصرف روزانه انتخاب می‌شود. در این مقاله، به بررسی خواص و فواید چای کیسه ای رازیانه می‌پردازیم و اهمیت مصرف این نوع چای را بررسی می‌کنیم.

خواص رازیانه

رازیانه یک گیاه دارویی است که از زمان‌های قدیم در طب سنتی استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد بیماری‌های قلبی، ضد اضطراب و خواب‌آلودگی است. از آنجایی که رازیانه یکی از مؤلفه‌های اصلی چای کیسه ای است، مصرف این نوشیدنی می‌تواند به بهبود سلامتی کلیه افراد کمک کند.

مزه و طعم چای کیسه ای رازیانه

چای کیسه ای رازیانه دارای یک طعم خوشمزه و دلپذیر است که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. این چای می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی آرام‌بخش و ریلکس‌کننده برای لذت بردن در هر لحظه از روز مورد استفاده قرار گیرد.

اثرات مصرف چای کیسه ای رازیانه بر سلامتی

مصرف مرتب چای کیسه ای رازیانه می‌تواند به بهبود سلامتی کلیه افراد کمک کند. این چای دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد التهابی و ضد بیماری است که می‌تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و بهبود عمومی سلامتی کمک کند.

چای کیسه ای رازیانه برای کاهش استرس و اضطراب

مصرف چای کیسه ای رازیانه می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این چای دارای خواص آرام‌بخش و ریلکس‌کننده است که می‌تواند به افزایش احساس آرامش و آرامش در طول روز کمک کند.

راه‌های مصرف چای کیسه ای رازیانه

برای مصرف چای کیسه ای رازیانه، کافی است یک کیسه چای را در آب جوش حل کنید و به مدت 5-10 دقیقه قرار دهید. سپس می‌توانید این چای را گرم یا سرد مصرف کنید. این چای می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی آرام‌بخش و خوشمزه در هر زمان از روز مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه گیری

با توجه به خواص و فواید چای کیسه ای رازیانه، می‌توان گفت که مصرف این نوع چای می‌تواند به بهبود سلامتی کلیه افراد کمک کند. این چای دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد التهابی و آرام‌بخش است که می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود عمومی سلامتی کمک کند. بنابراین، توصیه می‌شود که به مصرف مرتب این چای طبیعی و خوشمزه توجه کنید و از خواص آن برای بهبود سلامتی خود بهره ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×