جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه
انواع خورش ها

طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه

خرداد 24, 1403 20

طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

چغاله 500 گرم
سبزی شامل نعنا و جعفری 300 گرم
گوشت گوسفندی 500 گرم
آبغوره 1/4 پیمانه
نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
روغن دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه

ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد

طرز تهیه

سبزی را خرد کرده به همراه روغن تفت می‌دهیم. گوشت، زردچوبه و فلفل را به سبزی اضافه کرده کمی دیگر تفت می‌دهیم. حدود سه لیوان آب به مواد اضافه می‌کنیم تا گوشت به مدت یک ساعت بپزد. سپس چغاله‌ها را اگر درشت هستند از طول دو نیمه می‌کنیم و اگر کوچک باشند درسته به خورش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم یک ساعت دیگر بپزد. آبغوره و نمک را اضافه کرده می‌گذاریم تا خورش جا بیفتد. این خورش مخصوص نواحی غرب کشور است.

خورش چغاله ‌بادام با گوشت گوسفندی

خورش چغاله بادام با گوشت گوسفندی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در فرهنگ ایرانی است. این غذا با ترکیب منحصر به فرد از مواد اصلی مانند چغاله، بادام و گوشت گوسفندی، طعمی خاص و لذیذ به آشپزخانه های ایرانی می‌بخشد. در این مقاله، به بررسی مواد اصلی این خورش، روش تهیه و خواص غذایی آن می‌پردازیم.

طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه خورش چغاله ‌بادام با بهترین روش بسیار خوشمزه

ترکیب مواد اولیه

برای تهیه خورش چغاله بادام با گوشت گوسفندی، مواد اولیه‌ای نیاز است که شامل چغاله، بادام، گوشت گوسفندی، پیاز، زردچوبه، زرشک، نمک، فلفل سیاه و روغن می‌شود. هر یک از این مواد با ترکیب و میزان مناسب، طعم و غنای خورش را تشکیل می‌دهند.

طرز تهیه سالاد کارتوفل

روش تهیه

برای تهیه خورش چغاله بادام با گوشت گوسفندی، ابتدا گوشت گوسفندی را با روغن و پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس چغاله را به اندازه مناسب خرد کرده و به مواد قبلی اضافه کنید. بادام‌ها را نیز به آن اضافه کرده و مواد را با آبی داغ بپزید. در انتها زرشک و ادویه‌های مورد نیاز را به آن اضافه کرده و خورش را حدود یک ساعت روی حرارت کم بپزید.

خواص غذایی

خورش چغاله بادام با گوشت گوسفندی یک غذای پر از پروتئین و انرژی است. این غذا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی مانند آهن، کلسیم و منیزیم است که برای سلامتی و رشد سالم بدن بسیار مفید است.

دعا براى کثرت و غلبه خواب 

نتیجه گیری:

در نهایت، خورش چغاله بادام با گوشت گوسفندی یک غذای سنتی و خوشمزه است که با ترکیب منحصر به فرد مواد اصلی خود، می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده‌های نهار و شام باشد. این غذا با خواص غذایی فراوان و طعم دلچسب خود، می‌تواند به عنوان یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه در جشنواره ها و مهمانی ها شناخته شود.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×