چهارشنبه , 6 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
انواع خورش ها

طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

خرداد 27, 1403 10

طرز تهیه خورش شاه‌بلوط

مواد لازم

گوشت ران یا ماهیچه گوسفند 300 گرم
شاه بلوط ده عدد
آلوی خورشی 20 عدد
آبلیمو دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه و روغن مایع به میزان لازم
پیاز یک عدد
سیر یک حبه

طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه چیکن برگر کبابی رژیمی

طرز تهیه

پیاز را خرد کرده و با روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سیر را کوبیده و به همراه گوشت به مواد اضافه می‌کنیم بعد به آن نمک، فلفل و زردچوبه می‌زنیم. آب را افزوده و می‌گذاریم تا گوشت نیم‌پز شود شاه‌بلوط را یا ورقه کرده یا درسته در روغن کمی تفت می‌دهیم و بعد به گوشت اضافه می‌کنیم در آخر آلوی خیس خورده را افزوده و با حرارت ملایم می‌گذاریم تا خورش جا بیفتد. آبلیمو را ده دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت درون خورش می‌ریزیم. نکته: برای این‌که پوست شاه بلوط جدا شود به آن به صورت غیر مستقیم حرارت بدهیم. اگر چند دقیقه روی حرارت کم بماند پوستش به راحتی شکافته می‌شود.

خورش شاه‌بلوط

خورش شاه‌بلوط یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه متنوع و خوش طعم تهیه می‌شود. این غذا با ترکیبی از گوشت گاو، سبزیجات، ادویه‌ها و شاه‌بلوط درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در این مقاله به بررسی مواد تشکیل دهنده، روش تهیه و خواص غذایی خورش شاه‌بلوط خواهیم پرداخت.

ترکیبات مورد نیاز برای تهیه خورش شاه‌بلوط

برای تهیه خورش شاه‌بلوط، نیاز به مواد اولیه اساسی مانند گوشت گاو، شاه‌بلوط، سبزیجات از جمله پیاز و سیر، ادویه‌های گوناگون مانند زرد چوبه، زنجبیل و زرشک، نمک و فلفل داریم. این ترکیبات با دقت و به تناسب مناسب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک طعم منحصر به فرد و خوشمزه ایجاد شود.

طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه خورش شاه‌بلوط با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

تعبیر خواب آبنوس

روش تهیه خورش شاه‌بلوط

ابتدا گوشت گاو را برش می‌دهیم و با کمی روغن در تابه‌ای تفت می‌دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس پیاز و سیر را رنده کرده و به گوشت اضافه می‌کنیم و همه را با هم تفت می‌دهیم. سپس شاه‌بلوط، زرشک و سایر ادویه‌ها را به مواد دیگر اضافه کرده و با آبی که اضافه کرده‌ایم، همه را در حرارت ملایم به مدت زمان کافی بپزانیم. در نهایت با اضافه کردن نمک و فلفل به مزه خورش شاه‌بلوط داده و آماده طعم‌دهی نهایی می‌شود.

خواص غذایی خورش شاه‌بلوط

خورش شاه‌بلوط از نظر تغذیه‌ای بسیار سرشار است. این غذا دارای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند آهن، پتاسیم و منیزیم است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. همچنین حضور سبزیجات مختلف در این غذا باعث افزایش مواد آنتی اکسیدانی و فیبر می‌شود که برای هضم بهتر و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

طرز تهیه کباب ترش شمالی

نتیجه‌گیری:

خورش شاه‌بلوط یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با ترکیبی از مواد اولیه متنوع و خوشمزه تهیه می‌شود. با توجه به مواد تشکیل دهنده و روش تهیه این غذا، می‌توان ادعا کرد که خورش شاه‌بلوط دارای خواص غذایی بسیار مفیدی برای سلامتی بدن است. بنابراین، توصیه می‌شود این غذا را به منظور تامین انرژی و مواد مغذی لازم برای رشد و تقویت بدن به جزو رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×