دوشنبه , 4 تیر 1403 2024 - 06 - 24 ساعت :
» آشپزی » انواع کوکو و کتلت » طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم
انواع کوکو و کتلت

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم

خرداد 27, 1403 10

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

لوبیا سبز پخته 450 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
خامه یا شیر 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
—————————–
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 40 دقیقه
برای 4 نفر

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم

طرز تهیه پاستیل خانگی

طرز تهیه

– پیاز را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه نچسب با اندازه متوسط یک قاشق غذاخوری روغن بریزید. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و پیازها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت 5 تا 8 دقیقه در تابه سرخ شده و طلایی رنگ شوند.

2- در همین حین که پیازها تفت می خورند، لوبیا سبز را خرد کنید و با مقدار کمی آب در قابلمه بریزید تا بپزد. حدود ده دقیقه کافی است. آب داخل قابلمه نباید زیاد باشد. حالا پیاز و لوبیا سبز را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید. تابه ای که با آن پیاز را سرخ کردید، به کمک یک حوله کاغذی تمیز کنید و دوباره روی حرارت ملایم بگذارید. سپس کمی روغن به آن اضافه کنید تا گرم شود.

3- در یک کاسه به ابعاد کوچک، تخم مرغ ها را خوب با هم بزنید. سپس خامه، نمک و فلفل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا حدی که یک دست شوند. حالا مخلوط پیاز و لوبیا سبز را به همراه مخلوط تخم مرغی در تابه نچسب روی حرارت بریزید. خوب بهم بزنید تا مواد کوکو لوبیا سبز کاملا با هم ترکیب شوند.

4- حالا سطح کوکوی لوبیا سبز رژیمی را به کمک کفگیر کمی در تابه صاف کنید تا کوکو ظاهر بهتری داشته باشد. برای پخت یک سمت از این کوکو به حرارت متوسط اجاق گاز و 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است. سپس با احتیاز آن را برگردانید تا طرف دیگر آن به مدت 10 دقیقه بپزد. هم چنین می توانید کوکو را به کمک سرخ کن بپزید. در این صورت نیازی به برگرداندن کوکو نیست و تنها 5 تا 8 دقیقه زمان کافی است.

5- حالا کوکو را از روی حرارت بردارید. حدودا 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس آن را از تابه خارج کنید و در ظرف سرو بکشید. برای تزیین کوکوی لوبیا سبز مجلسی میتوانید از زرشک، مغز گردو و یا برگ سبزیجاتی مثل نعنا کمک بگیرید. کوکو را به همراه انواع نان میتوانید سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم

دعا براى تومور، غده ، خارش و غيره 

نکات کلیدی تهیه کوکوی لوبیا سبز

– کوکو لوبیا سبز با سیب زمینی هم تهیه می شود. روش دیگری که برای تهیه این کوکو وجود دارد این است که دو عدد سیب زمینی را نگینی خرد کرده و سرخ کنید. سپس به مواد کوکو اضافه کنید. در این روش از هویج، فلفل دلمه ای، سیر، قارچ و … هم استفاده می شود. که برای اضافه کردن هر کدام از این مواد به کوکو لازم است آن ها را تفت داده یا بپزید و بعد در کوکو بریزید.

– می توانید به روش دوم تهیه این کوکو، مغز گردو، گوجه گیلاسی، آرد گندم، گوشت چرخ کرده و بیکینگ پودر هم اضافه کنید. در این صورت کوکو لوبیا سبز تبریزی تهیه کرده اید.

– میزان اضافه کردن مواد اولیه در کوکوی لوبیا سبز با سیب زمینی به این صورت است که باید میزان لوبیا سبز غالب باشد. مثلا به ازای 450 گرم لوبیا سبز، دو هویج کوچک، یک سیب زمینی بزرگ، حدودا 200 گرم گوشت چرخ کرده و یکی دو حبه سیر کافی است.

بیوگرافی بازیگر سحر دولتشاهی

– در صورت تمایل میتوانید لوبیا سبز را با کمی زردچوبه، پودر کاری، دارچین و ادویه های دلخواه بپزید که طعم دار شود.

– علت وارفتن کوکو لوبیا سبز می تواند وجود آب زیاد در مواد کوکو و یا کم بودن میزان تخم مرغ یا آرد باشد. اگر احساس می کنید کوکوی شما تراکم و چسبندگی خوبی ندارد میتوانید به آن تخم مرغ اضافه کنید.

کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز یک غذای سنتی و لذیذ در ایران است که از لوبیای سبز، تخم مرغ و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. این غذا از طعم خوب و ارزش غذایی بالایی برخوردار است و معمولاً به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی مصرف می‌شود. در این مقاله، به بررسی اجمالی این غذای خوشمزه و مفید خواهیم پرداخت.

اریخچه کوکو لوبیا سبز

کوکو یکی از غذاهای محبوب و قدیمی ایرانی است که از دوران باستان تا امروز به عنوان یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی شناخته شده است. اصل این غذا به زمان قاجاریه برمی‌گردد و از آن زمان تا به امروز، کوکو به یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی تبدیل شده است.

مواد اولیه و روش تهیه

برای تهیه کوکو لوبیا سبز، نیاز به لوبیای سبز، تخم مرغ، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل دارید. ابتدا لوبیا سبز را پخته و ریز کرده، پیاز را رنده کرده و همه مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت کمی درون ماهیتسفه سرخ کرده و در آخر تخم مرغ را روی ماسه انداخته و بعد روی آن مواد خمیری که درست کردیم را ریخته و بعد داخل فر گذاشته و سرانجام کوکو لوبیا سبز آماده مصرف می‌شود.

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با بهترین روش ساده و خوش طعم

خواص غذایی

کوکو لوبیا سبز حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی است. این غذا حاوی فیبر، آهن، کلسیم، ویتامین A و C می‌باشد که برای حفظ سلامت قلب، پوست، مو و استخوان بسیار مفید است.

کریدور زمینی آلمانی‌ها برای دور زدن تنگه باب المندب

مزایا و کاربردها

کوکو لوبیا سبز به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی، مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. این غذا سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که برای افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین، مصرف کوکو لوبیا سبز می‌تواند به کاهش وزن، کنترل قند خون و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

نتیجه گیری:
کوکو لوبیا سبز یک غذای سنتی و لذیذ با خواص غذایی بالا است که از دوران باستان تا امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. این غذا حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی است و مصرف آن می‌تواند به حفظ سلامت و افزایش انرژی بدن کمک کند. بنابراین، توصیه می‌شود که کوکو لوبیا سبز را به عنوان یکی از غذاهای مفید و خوشمزه در رژیم غذایی خود جای دهید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×