سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم
طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم
انواع خورش ها

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم

خرداد 27, 1403 00

طرز تهیه خورش تره

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

گوشت گوسفند و تره خرد شده از هر کدام 500 گرم
لوبیای سفید 250 گرم
گوجه‌فرنگی دو تا سه عدد
پیاز داغ دو قاشق سوپخوری
سیب‌زمینی، نمک و روغن و گرد لیموعمانی به میزان لازم

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم
طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم

۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید

طرز تهیه

ابتدا گوشت را در روغن کمی تفت داده لوبیاها را که بهتر است از شب قبل خیس کرده باشیم به گوشت اضافه می‌کنیم و همراه دو لیوان آب می‌گذاریم بپزد. تره را هم در روغن کمی تفت می‌دهیم بعد در قابلمه‌‌ای دیگر ابتدا مقداری گوشت و لوبیای پخته‌شده ریخته و مقداری تره روی آن می‌ریزیم لابه‌لای مواد نمک و گرد لیمو هم می‌پاشیم تا مواد تمام شود. بعد آب گوشت را روی خورش ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا جا بیفتد می‌توانید برای تزئین خورش از گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی سرخ‌شده استفاده کنید.

خورش تره

خورش تره یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در تمامی نقاط این کشور مورد استقبال قرار گرفته است. این غذا با طعم خوشمزه و ادویه ای خاص خود، همواره جایگاه ویژه ای در سفره های خانواده‌های ایرانی دارد. در این مقاله، به بررسی خصوصیات، تاریخچه و روش تهیه خورش تره پرداخته و اهمیت این غذا در فرهنگ و آشپزی ایرانی را برجسته سازی می‌کنیم.

تاریخچه خورش تره

خورش تره یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که به دوره‌های قدیمی باز می‌گردد. این غذا ابتدا به عنوان یک غذای فصلی شناخته می‌شد و در فصل بهار که تره به مرغوبیت خود می‌رسد، تهیه و مصرف می‌شد. اما با گذر زمان، خورش تره به یک غذای محبوب و پرطرفدار تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از غذاهای اصلی و مهم در سفره های ایرانیان شناخته می‌شود.

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم
طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم

طرز تهیه شیرین قورمه

مواد اولیه و روش تهیه

برای تهیه خورش تره، مواد اولیه اصلی شامل تره، گوشت یا مرغ، لوبیا چیتی، پیاز، ادویه‌جات و زردچوبه می‌باشد. ابتدا تره‌ها شسته و خرد می‌شوند و سپس درون قابلمه با گوشت یا مرغ و لوبیا چیتی و پیاز سرخ شده قرار می‌گیرند. سپس ادویه‌جات اضافه شده و زمان لازم برای پخت آن تعیین می‌شود. نکته مهم در تهیه خورش تره، استفاده از ادویه‌جات و افزودن زردچوبه به آن است که به این غذا طعم خاص و منحصر به فردی می‌بخشد.

مزایا و خواص

خورش تره علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه‌ای که دارد، دارای خواص غذایی بسیار بالا نیز می‌باشد. تره به عنوان یک منبع غنی از ویتامین A، C، K، فیبر و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم شناخته شده است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از آنجایی که خورش تره از مواد اولیه طبیعی تهیه می‌شود، این غذا برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، یک گزینه عالی برای مصرف به عنوان یک وعده غذایی سالم است.

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم
طرز تهیه خورش تره به روش سنتی و اصیل بسیار خوش طعم

دعای موفقیت در امور مختلف زندگی و کاری 

نتیجه گیری:

خورش تره یکی از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار در فرهنگ ایرانی است که از زمان‌های قدیمی به عنوان یک غذای سنتی و فصلی شناخته می‌شد. اما امروزه به عنوان یکی از غذاهای اصلی و مهم در سفره‌های خانواده‌های ایرانی حضور دارد. خورش تره به عنوان یک منبع غذایی غنی و مفید برای سلامتی بدن شناخته شده است و با طعم و ادویه‌های خاص خود، همواره مورد استقبال و تحسین قرار می‌گیرد. بنابراین، توصیه می‌شود تا این غذای لذیذ و سالم را به میزان مناسبی در رژیم غذایی خود جای دهید و از خواص و طعم فراموش نشدنی آن بهره مند شوید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×