شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » مربا و مارمالاد » طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم
طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم
مربا و مارمالاد

طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم

خرداد 29, 1403 60

طرز تهیه مربا سیب

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

سیب ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم
طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم

دعا هنگام بیدار شدن از خواب

طرز تهیه

مرحله اول
برای تهیه مربای سیب ابتدا سیب ها را می شوییم و بعد پوستشان را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را خارج می کنیم و در ظرفی قرار می دهیم.سپس روی تخته آشپزخانه سیب ها را می گذاریم و به صورت مکعب های متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

البته می توانید از انواع قالب ها نیز برای خرد کردن سیب ها استفاده کنید. پس از خرد کردن سیب را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب را به همراه لیمو ترش به سیب ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا هیمن طور استراحت کنند.

مرحله سوم

داخل قابلمه ای (متناسب با مقدار سیب ها) ۴ لیوان آب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا با حرارت زیاد آب آن سریعتر جوش بیاید و شکر را کم کم داخل آب می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا زودتر در آب حل شود.

مرحله چهارم

زمانیکه آب در حال جوشیدن بود سیب ها را در آبکش می ریزیم و بعد به شربت در حال جوش اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم حرارت را متوسط می کنیم تا مربا به مرور به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پخته شود و به غلظت مورد نظرمان در بیاید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت زمان گفته شده یک تکه از سیب ها را در دهان تست می کنیم. اگر سیب نرم تر شده بود و شربت مربا نیز به غلظت مورد نظرمان رسیده بود (شربت پس از سرد شدن کمی سفت تر می شود) قابلمه مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

سواد رابطه : تو خیلی خاصی…

مرحله ششم

سپس همان لحظه گلاب را می افزاییم و کمی مربا را مخلوط می کنیم تا طعم گلاب به خورد مربا برود، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم و برای صبحانه نوش جان کنید.

طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم
طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم

نکات طرز تهیه مربای سیب

پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مربا، زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار می دهیم. حالا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به مدت یک تا دو ساعت تغییر رنگ دهد.

در صورتی که شهد مربا بیش از حد غلیظ شده بود ولی هنوز رنگ مربا قرمز نشده بود، به مقدار ۱ استکان آب جوش به مربا اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را به صورت کاملا کیپ می گذاریم تا مربا دم بکشد و تغییر رنگ دهد.

مربا سیب

مربا سیب یکی از خوراکی‌های خانگی محبوب است که اغلب در فصل پاییز و زمستان تهیه می‌شود. این خوراکی با طعم شیرین سیب و اسانس های مختلف اغلب مورد علاقه علاقه‌مندان به تهیه خوراکی‌های سنتی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی فواید مربا سیب و نحوه تهیه آن پرداخته و اهمیت این خوراکی را بررسی کنیم.

فواید مربا سیب برای سلامتی

مربا سیب، مانند سایر خوراکی‌های سنتی، دارای فواید بسیاری برای سلامتی است. از جمله فواید آن می‌توان به افزایش انرژی، حفظ سلامت پوست و حتی کنترل میزان قند خون اشاره کرد. این خوراکی، به دلیل حاوی اسیدهای آنتی‌اکسیدان و ویتامین C، می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک کند.

نحوه تهیه مربای سیب

برای تهیه مربای سیب، ابتدا سیب‌ها را به صورت خرد شده درون قابلمه‌ای قرار دهید و سپس شکر و اسانس‌های مورد نظر را به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و به مدت حدود یک ساعت بپزید. سپس مربا را در برطرف کنید و به داخل بطری‌ها بریزید و آنها را در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم
طرز تهیه مربا سیب به روش خانگی روش بسیار خوشمزه و سالم

دعا هنگام برخاستن برای نماز تهجد

تیتر 3: تنوع در مربای سیب

مربای سیب قابلیت تنوع بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از انواع مختلفی از سیب، شکر و اسانس‌های گیاهی مختلف برای تهیه مربای سیب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ادویه‌های مختلفی مانند دارچین یا زنجبیل برای افزودن طعم و عطر به مربای سیب استفاده کنید.

مربای سیب به عنوان هدیه

مربای سیب، به عنوان یک هدیه خوشمزه و سالم برای عزیزان و دوستان نیز بسیار مناسب است. شما می‌توانید مربای سیب را در بطری‌های زیبا بسته‌بندی کرده و به عنوان یک هدیه منحصر به فرد به دیگران تقدیم کنید.

مربای سیب برای تقویت سیستم ایمنی

مصرف مربای سیب به عنوان یک خوراکی سالم و طبیعی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. این خوراکی حاوی ویتامین C و فیبر موجود در سیب، می‌تواند به بهبود سیستم گوارش و جذب مواد مغذی در بدن کمک کند.

نتیجه‌گیری

مربای سیب یک خوراکی خوشمزه، سالم و مفید برای سلامتی است که به دلیل فواید بسیاری که دارد، مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. با تهیه و مصرف این خوراکی، می‌توانید از خواص آن برای بهبود سلامتی خود بهره ببرید. از آنجایی که مربای سیب به راحتی قابل تهیه است، پیشنهاد می‌شود این خوراکی را به روزی از هفته به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×