جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » سالاد » طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه
طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه
سالاد

طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه

خرداد 31, 1403 10

طرز تهیه ســـالاد بادنجان

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

بادنجان دو عدد
زیتون بدون هسته 100 گرم
پیاز دو عدد
فلفل دلمه‌ای‌قرمز یک عدد
نخودفرنگی پخته 50 گرم
جعفری 30 گرم
روغن زیتون 100 گرم
آبلیمو 40 گرم
نمک و فلفل و رنده پوست لیمو به میزان لازم

طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه
طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه

خواص لایه ی سفید زیر پوست پرتقال!

طرز تهیه

بادنجان را با پوست به مکعب‌های دو سانتی‌متری برش می‌‌زنیم و به آنها نمک زده و با کمی روغن زیتون تفت می‌‌دهیم تا طلایی و نرم شوند. سپس آنها را درون ظرف مورد نظر ریخته، زیتون، پیاز حلقه شده، نخودفرنگی، فلفل دلمه‌ای نگینی، جعفری و رنده پوست لیمو را به آن می‌‌افزاییم. در ظرف دیگری روغن زیتون، آبلیمو و مقداری نمک و فلفل را با هم مخلوط می‌‌کنیم و روی مواد بالا می‌‌ریزیم و سرو می‌‌کنیم. می‌‌توان به جای آبلیمو از سرکه بالزامیک هم استفاده کرد. نکته مهم‌ترین خاصیت بادنجان کم‌کالری بودن آن است و غذای بسیار خوبی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، می‌‌باشد. بادنجان به علت دارا بودن آهن در رفع کم‌خونی موثر است.

بادنجان

بادنجان یکی از محصولات محبوب و پرمصرف در سراسر جهان است که در بسیاری از غذاها به عنوان یکی از مواد اصلی استفاده می‌شود. این میوه خوراکی در انواع مختلف و ابعاد متنوعی یافت می‌شود و باعث شده تا در آشپزخانه‌های خانواده‌های مختلف به عنوان یکی از مواد غذایی پرمصرف محسوب شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی خصوصیات، مزایا و کاربردهای بادنجان در آشپزی و سلامت بپردازیم.

خصوصیات بادنجان

بادنجان یکی از محصولاتی است که از خانواده سبزیجات و میوه‌ها به شمار می‌رود. این میوه خوراکی دارای پوستی گلبه‌ای و داخلی سفید یا بنفش است که در اندازه و شکل‌های مختلفی یافت می‌شود. بادنجان دارای مقدار زیادی آب و فیبر است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

مزایای بادنجان برای سلامتی

بادنجان به عنوان یکی از مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین C، ک، آ، فولات و پتاسیم شناخته شده است. مصرف بادنجان به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود عملکرد گوارشی مفید است.

کاربردهای بادنجان در آشپزی

بادنجان یکی از مواد اصلی در آشپزی بسیاری از کشورها است و در انواع غذاها مانند خوراکی‌ها، سس‌ها، پیتزا و … به کار می‌رود. طعم خاص و خوشمزه بادنجان در غذاها مورد توجه بسیاری از افراد است و انواع مختلفی از آن در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود.

نحوه انتخاب و نگهداری بادنجان

برای انتخاب بهترین بادنجان باید به رنگ و شکل آن توجه کرد و از بادنجان‌هایی با پوست صاف و بدون خطوط یا نقص‌های دیگر انتخاب کرد. برای نگهداری بهتر بادنجان باید آن را در یخچال درون کیسه پلاستیکی نگهداری کرد تا از پوسیدگی جلوگیری شود.

روش‌های پخت بادنجان

بادنجان به انواع مختلفی مانند سرخ کردن، پخت، پخت در فر و … می‌تواند طعم خوب و منحصر به فرد خود را به غذاها ببخشد. انتخاب روش مناسب پخت بادنجان بستگی به نوع غذایی دارد که می‌خواهید درست کنید.

طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه
طرز تهیه ســـالاد بادنجان با سریع ترین روش، سالم و خوشمزه

با این روش‌ها دیگر بدنتان کم‌آب نمی‌شود!

انواع بادنجان در آشپزی

بادنجان در انواع مختلفی مانند بادمجان قرمز، بادمجان زرد، بادمجان بچه و … در آشپزی استفاده می‌شود. هر نوع بادنجان دارای خصوصیات و طعم متفاوتی است که می‌تواند به طعم و ارزش غذایی آن افزوده شود.

نتیجه گیری:

بادنجان به عنوان یکی از مواد غذایی محبوب و پرمصرف در آشپزخانه‌های سراسر جهان شناخته شده است. این میوه خوراکی دارای خصوصیات و مزایای فراوانی برای سلامتی بدن و طعم خوب غذاها است. با انتخاب و استفاده صحیح از بادنجان، می‌توانید از خواص و طعم فراوان آن بهره‌برداری کنید و غذاهای خوشمزه و سالم بپزید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×