جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع ته چین » طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر
طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر
انواع ته چین

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر

خرداد 31, 1403 10

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

برنج- 3 لیوان
سینه مرغ پخته- 300 گرم
تخم مرغ- 4 عدد
ماست کم چرب- یک لیوان
لوبیا سبز- یک و نیم لیوان
مرزه و ترخون- یک لیوان
پیاز متوسط- یک عدد
روغن کانولا- 3 قاشق غذاخوری
زرشک- یک لیوان
زعفران دم کرده – به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه- به میزان لازم

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر
طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر

دعای سفر قبل از سفر بخوانید!!!

طرز تهیه

1. لوبیا سبز را بشویید، خشک و سپس خرد کنید.

2. در تابه متوسطی، پیاز را در دو قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا سبک شوند. سپس لوبیا سبز را اضافه کنید.

3. سینه‌های مرغ پخته شده را ریش‌ریش کنید و به تابه بیفزایید. دو دقیقه تفت دهید. سپس زرشک را بیفزایید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید. در این مرحله نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید. چند دقیقه هم بزنید و سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

4. یک قابلمه متوسط را تا نیمه از آب پرکنید و روی شعله زیاد بگذارید تا بجوشد. برنج را که از دو ساعت پیش خیس کرده اید، درون اب جوش بریزید. پس از اینکه کمی نرم شد، آن را آبکش کنید.

5. برنج را درون کاسه بزرگی بریزید. ماست، تخم‌مرغ و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید.

6. یک تابه بزرگ و نچسب که در هم داشته باشد انتخاب کنید. یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و نصف برنج را اضافه کنید. سپس مایه گوشت و لوبیا را پهن کنید و دوباره بقیه برنج را بیفزایید. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود.
7. می‌توانید این غذا را هم در فر هم تهیه کنید. در فر باید با کاغذ آلومینیوم روی غذا را بپوشانید و چند سوراخ در آن ایجاد کنید. در ضمن، ظرف غذا با کف فر فاصله داشته باشد و از حرارت دوطرفه استفاده نشود.
8. برای خوش‌طعم‌تر شدن ته‌چین به آن کمی گلاب اضافه کنید تا عطر منحصر به‌ فردی پیدا کند.

زمان تهیه: 10دقیقه
زمان پخت: 15دقیقه

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر
طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر

دعای حضرت لوط علیه السلام

ته چین لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از محصولات غذایی محبوب و مفید است که در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر مفید برای سلامتی بدن است. از طرفی، ته چین لوبیا سبز یکی از روش‌های محبوب و لذیذ برای طبخ این محصول است که در این مقاله به بررسی این روش و فواید آن می‌پردازیم.

ته چین چیست؟

ته چین یک روش طبخ سریع و ساده است که در آن مواد مختلف همراه با یکدیگر در یک ظرف تابه‌ای پخته می‌شوند. این روش غذایی معمولاً در آشپزی ایرانی و ارمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلف غذاها می‌توانند به این شیوه طبخ شوند.

تیتر 2: مواد لازم برای ته چین لوبیا سبز
برای طبخ ته چین لوبیا سبز، نیاز به مواد ساده و موجود در هر آشپزخانه است. این شامل لوبیا سبز، پیاز، روغن مایع، نمک و فلفل سیاه است. همچنین می‌توانید از ادویه‌های دیگری نیز برای افزودن طعم به غذا استفاده کنید.

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز

برای طبخ ته چین لوبیا سبز، ابتدا لوبیا سبز را بشویید و خرد کنید. سپس پیاز را رنده کنید و در تابه با روغن داغ کنید. سپس لوبیا سبز خرد شده را به آن اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. بهتر است این غذا را روی حرارت ملایم تا متوسط پخته کنید تا لوبیا سبز نرم شود.

فواید ته چین لوبیا سبز

ته چین لوبیا سبز یک غذای سالم و مغذی است که دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی بدن است. این غذا به عنوان یک منبع عالی فیبر نیز شناخته می‌شود که می‌تواند به بهبود گوارش کمک کند و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابتی جلوگیری کند.

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر
طرز تهیه ته چین لوبیا سبز به روش خانگی با طعم بی نظیر

دعای سیدالاستغفار

راه‌های سرو ته چین لوبیا سبز

ته چین لوبیا سبز می‌تواند به تنهایی یا به همراه نان یا برنج سرو شود. همچنین می‌توانید این غذا را با سس گوجه‌فرنگی یا ماست سفید تزئین کنید و طعم آن را تکمیل کنید.

نتیجه گیری

ته چین لوبیا سبز یک غذای ساده و لذیذ است که با استفاده از مواد ساده و در عرض چند دقیقه آماده می‌شود. این غذا دارای فواید بسیاری برای سلامتی بدن است و می‌تواند به تنوع و غنای غذایی وعده‌های غذایی افزوده شود. بنابراین، ته چین لوبیا سبز یک گزینه عالی برای وعده‌های غذایی سالم و خوشمزه است.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×