شنبه , 6 مرداد 1403 2024 - 07 - 27 ساعت :
» آشپزی » طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
آشپزی

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

مرداد 2, 1403 10

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند

به گزارش گروه آشپزی مجله نو: طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
ادویه کاری ۲ ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
خامه ۱/۲ پیمانه
گشنیز خشک تازه ۲ ق غذا خوری
آرد سفید ۱ ق غذا خوری
گوجه ۲ عدد
زیره سیاه ۱ ق چای خوری
زنجبیل تازه ۱ ق چای خوری
عصاره گوشت ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

طراحی ویلا یک طبقه

تهیه کوفته کاری

مرحله اول : تهیه مایه کوفته
ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و کاملا فشار دهید تا آبش گرفته شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه و ۱ ق غذا خوری ادویه کاری و اضافه کنید و ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا منسجم شود اگر احساس کردید مایه کوفته کاری شل است می توانید کمی آرد نخودچی اضافه کنید.

مرحله دوم : سرخ کردن کوفته کاری
از کوفته ها به اندازه نارنگی برداشه و خوب در دست گرد کنید. سپس داخل یک تابه روغن بریزید و کوفته ها داخل روغن سرخ کنید هر دو طرف کوفته ها را کاملا سرخ کنید.

مرحله سوم : تهیه سس
پیاز دیگر دستور را رنده بزنید و داخل تابه به همراه سیر و روغن تفت دهید تا کمی سبک و شیشه ای شود آرد را ریخته و با پیاز و سیر تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس زنجبیل تازه رنده شده را به همراه گشنیر و پوره گوجه فرنگی و ادویه ها و مابقی ادویه کاری اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس غلیظی بدست بیاد در انتها خامه را اضافه و سپس عصاره گوشت را داخل آب باز کنید و به سس اضافه کنید.
مرحله چهارم : پخت کوفته کاری
وقتی آب سس به جوش آمد کوفته های سرخ شده را داخل سس قرار دهید و در قابلمه را اصلا نگذارید و اجازه دهید تا کوفته با سس پخته شود و آب سس کم شود در انتها در ظرف سرو کشیده و به همراه نان تازه میل کنید.

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

طراحی ویلا دو طبقه

کوفته کاری هندی تند

کوفته کاری یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است، و هر کشوری نسخه خاص و منحصر به فرد خود را دارد. یکی از نسخه‌های جالب و خوشمزه کوفته کاری، کوفته کاری هندی تند است. این غذا با ترکیبی از انواع گوشت، سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و با طعم تند و خوشمزه‌ای ارائه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی و تهیه کوفته کاری هندی تند پرداخته و این غذای خوشمزه را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه کوفته کاری هندی

کوفته کاری به عنوان یک غذای محبوب در کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا شناخته شده است. آنها از ترکیب گوشت یا سبزیجات ، ادویه ها و غذاهای دیگر تهیه می شوند. کوفته های کلفت و خوشمزه معمولاً با سس گوجه فرنگی و سبزیجات سرو می شوند.

کوفته کاری در ایران نیز یکی از غذاهای محبوب محسوب می‌شود و در اکثر رستوران‌ها و غذاخوری‌ها قابل دسترسی است. اما تفاوت‌هایی در روش تهیه و اجزای استفاده شده وجود دارد. در ایران برای تهیه کوفته از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود و به آن ادویه‌های مخصوص اضافه می‌شود تا طعم و طراوت منحصر به فردی به آن داده شود. همچنین، برای سرو کردن کوفته کاری در ایران از نان لواش یا برنج استفاده می‌شود و غالباً با سس گوجه فرنگی یا ماست سفید سرو می‌شود.
کوفته کاری یک غذای سنتی و خوشمزه است که از دهه‌ها پیش تا به امروز مورد پسند مردم بوده و همچنان جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانی دارد.

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

طراحی ویلا سه طبقه

مواد لازم

برای تهیه کوفته کاری هندی تند، شما به مواد زیر نیاز دارید:

– گوشت چرخ کرده
– پیاز رنده شده
– نعناع خشک
– زردچوبه
– فلفل قرمز
– سیر رنده شده
– نمک و فلفل
– آبلیمو

برای آغاز، گوشت چرخ کرده را در یک کاسه مخلوط کنید و پیاز رنده شده، نعناع خشک، زردچوبه، فلفل قرمز، سیر رنده شده، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به دست آید.

سپس از خمیر گوشت تهیه شده، کوفته‌های کوچک درست کنید و آن‌ها را در روغن گرم سرخ کنید. بعد از سرخ کردن، کوفته‌ها را در یک ظرف مناسب برای پخت و پز قرار دهید و به آن‌ها آبلیمو اضافه کنید.
حالا ظرف را بسته و آن را روی حرارت کم بگذارید تا کوفته‌ها به آرامی بپزند. بعد از پخت، می‌توانید کوفته‌های خوشمزه و تند هندی را با برنج یا نان سرو کنید. این غذا با طعم و طراوت نعناع و زردچوبه، تجربه‌ی لذت‌بخشی برای شما و خانواده‌تان خواهد بود.

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

مراحل تهیه

1. ابتدا تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید.
2. سپس از مخلوط تهیه شده کوفته های کوچک درست کنید و آنها را در یک ماهیتابه با روغن داغ سرخ کنید.
3. بعد از سرخ کردن کوفته ها، آنها را به یک قابلمه انتقال دهید و سس مخصوص را بریزید.
4. قابلمه را بر روی حرارت کم در یک مدت زمان مناسب بپزید تا کوفته ها به خوبی پخته شوند.

5. برای تهیه سس مخصوص، ابتدا پیاز را خرد کرده و در یک قابلمه با روغن تفت دهید تا طلایی شود.
6. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید تا گوشت رنگ خود را تغییر دهد.
7. به مواد تفت داده شده نمک، فلفل، زنجبیل و پودر سیر اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.
8. سپس گوجه خرد شده و پودر گوجه را به مواد اضافه کرده و آب بریزید تا مواد در کنار هم بجوشند.
9. بعد از جوش آمدن مواد، آنها را به مواد سرخ شده در قابلمه اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.
10. در انتها، قابلمه را بر روی حرارت کم تا متوسط بگذارید و مواد را بدون پوشش بپزید تا سس غلیظ شود و آماده سرو کردن با کوفته ها باشد.

طراحی ویلا سوئیسی

سرو کردن و تزیین

بعد از پختن کوفته های هندی تند، آنها را به همراه نان یا برنج گرم سرو کنید. می توانید آنها را با ترکیبی از نمک، فلفل، سیر و زردچوبه تزیین کنید تا ظاهر زیبا و خوشمزه‌ای داشته باشند.

این کوفته های هندی تند یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در کشور هند است که با استفاده از انواع مختلف گوشت، ادویه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شود. این غذا با طعم تند و خوشمزه‌اش می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده‌های ناهار و شام باشد.

برای تهیه این کوفته ها، ابتدا گوشت را آسیاب کرده و با مخلفات دیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط را به شکل کوفته‌های کوچک درآورده و آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. بعد از سرخ کردن، آنها را در یک سس خوشمزه و تند قرار دهید و به مدت کمی بپزید تا ادویه‌ها و طعم‌ها به خوبی جذب شوند.
سرو کردن این کوفته ها با نان یا بزرگترین، غذایی خوشمزه و سیری است که همه را شگفت زده خواهد کرد.

طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه
طرز تهیه کوفته کاری هندی تند و خوشمزه و پر ادویه

مزایا و خواص

کوفته کاری هندی تند حاوی مواد مغذی زیادی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. این غذا همچنین به عنوان یک منبع انرژی قوی برای بدن شناخته می‌شود.

تهیه کوفته کاری هندی تند نیازمند مواد اولیه‌ای همچون گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زنجبیل، سیر، پودر گرام ماسالا و گرام ماسالا، گرام کره گاوی، گرام روغن مایع، گرام گندم خشک شده و بخور. برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را تفت داده و سپس گوشت، نمک، فلفل، زنجبیل، سیر و پودر گرام ماسالا را اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کرده و به شکل کوفته‌های کوچک شکل دهید. سپس آن‌ها را در روغن گرم سرخ کنید. در نهایت، با اضافه کردن گرام ماسالا و گرام کره گاوی غذایتان را آماده می‌کنید. این غذا را معمولاً با برنج یا نان هندی سرو می‌کنند.

طراحی ویلا مثلثی

نکات پایانی

کوفته کاری هندی تند یکی از غذاهای خوشمزه و محبوبی است که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. با ترکیب مناسب ادویه‌ها و مواد غذایی، می‌توانید طعم منحصر به فرد این غذا را به دست آورید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد.

برای تهیه کوفته کاری هندی تند، ابتدا باید گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر زنجبیل و پیاز خشک مخلوط کنید. سپس به آرامی تخم مرغ و آرد را به مواد مخلوط شده اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا تمام مواد به هم متصل شوند.

سپس از مخلوط گوشت تهیه شده کوفته‌های کوچکی را درست کنید و آن‌ها را در روغن گرم سرخ کنید تا سرخ و طلایی شوند. سپس این کوفته‌ها را در کنار گوجه فرنگی خرد شده، پیاز خلالی و نخود فرنگی که قبلاً پخته‌اند، بریان کنید.
بعد از این مرحله، به مواد پخته شده ادویه‌هایی مانند پودر دارچین، پودر فلفل قرمز، پودر مرزه و نمک اضافه کنید تا طعم و آرومات غذا به حد ایده‌آل برسد.سپس غذا را به مدت چند دقیقه بپزید تا تمام مواد مخلوط شوند و غذا آماده سرو شدن با برنج یا نان شود. این غذا را می‌توانید با ماست یا رب گوجه‌فرنگی سرو کنید.
با دنبال کردن این مراحل ساده و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، می‌توانید یک کوفته کاری هندی تند و خوشمزه در خانه خود تهیه کرده و از آن لذت ببرید. این غذا مناسب برای وعده‌های ناهار یا شام است و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سرو در جشن‌ها و مهمانی‌ها باشد.

طراحی ویلا ال شکل

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی و تهیه کوفته کاری هندی تند پرداختیم. امیدواریم که با دنبال کردن مراحل تهیه و استفاده از مواد لازم، شما نیز بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه خود تهیه کرده و لذت ببرید. بهترین روش برای تجربه طعم واقعی این غذا، آماده کردن آن در خانه است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشد و شما نیز از تهیه و مزه‌ی کوفته کاری هندی لذت ببرید.

برای تهیه کوفته کاری هندی تند، ابتدا باید یک پیاز را رنده کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس نمک، فلفل، زردچوبه، پودر زنجبیل، پودر دارچین، پودر گشنیز و پودر فلفل قرمز را به مواد دیگر اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. سپس به مواد یک تخم مرغ و نان تست اضافه کنید و دوباره همه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت شود.
سپس از خمیر تهیه شده کوفته‌های کوچک و گرد درست کنید. در یک قابلمه روغن داغ کنید و کوفته‌ها را داخل آن قرار دهید تا سرخ شوند. سپس به قابلمه یک پیاز رنده شده، چند حبه سیر رنده شده و یک قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. سپس کوفته‌ها را به مواد دیگر اضافه کنید و همه را با هم بپزید. غذای کوفته کاری هندی تند آماده است. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×