پنجشنبه , 5 مهر 1403 2024 - 09 - 26 ساعت :
» اخبار » آتش‌سوزی گسترده در کوه‌های سمر و سفید کهگیلویه ادامه دارد
آتش‌سوزی گسترده در کوه‌های سمر و سفید کهگیلویه ادامه دارد
اخبار - حوادث

آتش‌سوزی گسترده در کوه‌های سمر و سفید کهگیلویه ادامه دارد

شهریور 24, 1403 30

اعزام بالگرد ارتش برای مهار آتش در منطقه

آتش‌سوزی وسیع در ارتفاعات کهگیلویه

آتش‌سوزی وسیع در مناطق طبیعی کوه سمر شهرستان کهگیلویه و کوه سفید لنده از عصر سه‌شنبه گذشته آغاز گردید. این آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه سفید لنده با تلاش نیروهای امدادی و مردمی تا صبح امروز تحت کنترل درآمد، اما با وزش شدید باد دوباره شعله‌ور شده و همچنان ادامه دارد.

سه شبانه‌روز آتش‌سوزی در کهگیلویه

سید حمزه محقق‌زاده، فرماندار شهرستان کهگیلویه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که این آتش‌سوزی به مدت تقریبی سه شبانه‌روز در حال گسترش است. وی افزود: با وجود اینکه صبح امروز بخش عمده‌ای از آتش کنترل شد، وزش باد شدید موجب شعله‌ور شدن مجدد آن و آتش به طور گسترده در حال پیشرفت است.

درخواست کمک برای مهار آتش

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد که برای مهار کامل آتش به همکاری کوهنوردان، طبیعت‌دوستان، مردم و دستگاه‌های مختلف نیاز داریم. وی همچنین خاطرنشان کرد که کوهنوردان باید حدود دو ساعت پیاده‌روی کنند تا به محل آتش‌سوزی برسند.

استقرار بالگرد ارتش در منطقه

در حال حاضر یک فروند بالگرد ارتش به منطقه اعزام شد تا نیروها را به محل آتش‌سوزی منتقل کند. نیروهای دهیاران، بخشداری، مردم محلی و منابع طبیعی در تلاشند تا آتش را کنترل کنند. با توجه به دشواری دسترسی به منطقه و گرمای هوا، فرماندار اعلام کرد که برای مهار سریع‌تر آتش به تجهیزات اضافی، دستگاه‌های دمنده و امکانات انفرادی برای داوطلبان نیاز است.

پوشش گیاهی در معرض آتش‌سوزی

وی در ادامه به پوشش گیاهی منطقه اشاره کرد و گفت که در این نواحی بیشتر درختان بلوط، بنه، کله‌خنگ و بادام وجود دارد. محقق‌زاده تصریح کرد که با وجود تلاش‌های مستمر، آتش‌سوزی کهگیلویه همچنان در حال گسترش است و نیاز به کمک‌های بیشتری از جمله اعزام بالگرد وجود دارد.

عصب چیست؟

کوفته کاری هندی

به این نوشته امتیاز بدهید!

رضا امیری

هر اتفاقی را بهانه ای برای نوشتن ببینید، با هر مسئله ای که برایتان پیش می آید یک نوشته خوب بسازید، خدا همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×