پنجشنبه , 5 مهر 1403 2024 - 09 - 26 ساعت :
» اخبار » اهمیت تعاونی‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی و تقویت اقتصاد محلی
اهمیت تعاونی‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی و تقویت اقتصاد محلی
اخبار - اقتصاد

اهمیت تعاونی‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی و تقویت اقتصاد محلی

شهریور 24, 1403 10

یک فعال حوزه تعاونی با تأکید بر مزایای ایجاد کسب و کارهای خانگی تحت قالب تعاونی‌ها، بیان کرد که این مدل اقتصادی می‌تواند. تأثیرات مثبتی در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه مناطق محروم داشته باشد. عبدالله بهرامی در گفتگو با ایسنا، تعاونی‌ها را به عنوان نهادهای مردمی و عدالت‌محور توصیف کرد که به تجمیع منابع مالی کوچک و توزیع عادلانه درآمدها در کشور کمک می‌کنند.

وی افزود: بخش تعاون نقش قابل توجهی در اشتغال‌زایی ایفا می‌کند. و کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌ها اغلب با موفقیت بیشتری به نتیجه می‌رسند.

بهرامی به تأکید بر اهمیت تعاونی‌ها از لحاظ اقتصادی پرداخت و گفت: بنگاه‌های تعاونی با ایجاد عدالت و برابری اقتصادی، نقش مهمی در کاهش فقر و نابرابری دارند. از این رو، انتظار می‌رود دولت توجه بیشتری به توسعه بخش‌های مولد اقتصاد و اشتغال ارزان داشته باشد و به تقویت تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای کند.

او همچنین بر ضرورت بهره‌برداری از توانمندی‌های شبکه تعاون تأکید کرد و افزود: تعاونی‌ها می‌توانند به خلق فرصت‌های شغلی و توسعه و آبادانی، به ویژه در مناطق محروم، کمک کنند. بنابراین، ساماندهی زنان، کارگران و جویندگان کار در بستر تعاونی باید جزء اولویت‌های اصلی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران به توسعه صادرات غیرنفتی اشاره کرد. و گفت: با وجود اینکه فرش دستباف بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می‌شود. تحریم‌ها موجب کاهش اثرگذاری آن و نزول رتبه جهانی ایران در صادرات فرش شدند. با این حال، تعاونی‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی نقش بسزایی دارند و بسیاری از محصولات ایرانی که به کشورهای مختلف صادر می‌شود، توسط این تعاونی‌ها انجام می‌پذیرد.

در پایان، بهرامی بر توانمندسازی و به‌روزرسانی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها تأکید کرد و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نادیده‌گرفته شد بخش تعاون شد.

عضو یا اندام بدن

غده های بدن

به این نوشته امتیاز بدهید!

رضا امیری

هر اتفاقی را بهانه ای برای نوشتن ببینید، با هر مسئله ای که برایتان پیش می آید یک نوشته خوب بسازید، خدا همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×