دوشنبه , 17 دی 1403 2025 - 01 - 06 ساعت :
 
» اجتماعی » استاندار یزد: در عرصه پژوهش دچار ناترازی هستیم
اجتماعی - اخبار - جامعه - مقالات

استاندار یزد: در عرصه پژوهش دچار ناترازی هستیم

دی ۱۵, ۱۴۰۳ 20

استاندار یزد: در عرصه پژوهش دچار ناترازی هستیم

ناترازی در پژوهش و سرمایه‌گذاری در صنعت یزد

یزد – ایرنا – استاندار یزد، محمدرضا بابایی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و کارآفرینان برتر دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ناترازی در حوزه پژوهش و کمبود سرمایه‌گذاری در این زمینه را از موانع اصلی پیشرفت صنعت و تولید دانست.

راه حل مشکل ناترازی انرژی تعطیلی نیست

تأکید بر هدایت منابع به پژوهش‌های کاربردی

بابایی بر لزوم هدایت منابع به سمت پژوهش‌های کاربردی و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت:

  • هم‌افزایی علم و صنعت: علم و دانش باید در کنار صنعت و تولید قرار گیرد.
  • تجربه کارآفرینان: کارآفرینان برتر ابتدا به عمق دانش حوزه خود رسیده و سپس اقدامات عملی را آغاز کرده‌اند.

انتقاد از کمبود سرمایه‌گذاری

وی با انتقاد از کمبود سرمایه‌گذاری در پژوهش، افزود:

  • فاصله با کشورهای پیشرفته: در کشورهای پیشرفته، منابع قابل‌توجهی برای پژوهش تزریق می‌شود، در حالی که در ایران فاصله زیادی وجود دارد.
  • نتایج نامطلوب: به دلیل عدم توجه کافی به پژوهش، نتایج ما در این بخش به‌اندازه کافی مطلوب نیست.

لزوم توجه به پژوهش و تحقیقات علمی

استاندار یزد خاطرنشان کرد:

  • اهمیت پژوهش: دانشگاه‌ها باید به پژوهش و تحقیقات علمی اهمیت بیشتری بدهند و مسیر علم را به سمت حل مسائل جامعه و صنعت هدایت کنند.

تحولات دانشگاه آزاد اسلامی یزد

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در حاشیه مراسم از تحولات اساسی این دانشگاه خبر داد و گفت:

رویکرد جدید دانشگاه

  • تغییر رویکرد: دانشگاه به سمت کارآفرینی، فناوری و حل مسائل جامعه تغییر رویکرد داده است.
  • پیوند دانشگاه و صنعت: نیاز اصلی این تحول، پیوند مؤثر دانشگاه و صنعت است.

چگونه لکه شمع را از روی لباس‌ها پاک کنیم؟

همکاری با صنایع

دهقانی افزود:

  • آموزش در دل صنعت: در دو سال گذشته، رویکردی آغاز شده که بخشی از آموزش‌ها در دل صنعت انجام شود و اکنون با بیش از ۶۰ مجموعه صنعتی همکاری داریم.
  • مثال موفق: یکی از شرکت‌های کاشی و سرامیک یزد، ۳۰۰ دانشجو را بورس کرده و تعهد استخدامی به آنان داده است.

تغییر ساختار دانشکده‌ها

دهقانی همچنین از تغییر ساختار دانشکده‌ها خبر داد و گفت:

  • دانشکده‌های موضوعی: دانشکده‌های سنتی جای خود را به هشت دانشکده موضوعی داده‌اند.
  • تحول تعهدی: آموزش باید ترکیبی از دروس نظری در دانشگاه و مهارت‌آموزی در عرصه واقعی صنعت باشد.

دستاوردهای دانشگاه

وی در پایان به دستاوردهای ۴۲ ساله دانشگاه آزاد اسلامی یزد اشاره کرد:

  • تعداد دانش‌آموختگان: تاکنون ۱۱۰ هزار دانش‌آموخته و ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.
  • بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی استان: با بیش از هزار استاد و کارمند، بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی استان به شمار می‌رود.

این تحولات می‌تواند به بهبود ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین ارتقای کیفیت آموزش در استان یزد کمک شایانی کند.

اشغال بیش از ۳۷۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه توسط اسرائیل

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×