آیت الله سعیدی تاکید کرد: خدمت خالصانه، کلید کسب رضایت خدا و ملت است
به گزارش مجله خبری نو به نقل از خبرنگار مهر، آیتالله سید محمد سعیدی، روز سهشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان اداره پست استان قم، خدمت در نظام اسلامی را یک عبادت دانست. او اظهار داشت که فعالیت در مجموعه پست، یک خدمت عمومی و مردمی است که به دلیل تسهیل امور مردم، در صورت داشتن نیت خالص و رعایت تقوا، ارزشی معادل عبادت خواهد داشت.
وی با اشاره به آموزههای قرآن کریم، افزود که همکاری در کارهای نیک دو شرط اصلی دارد. شرط اول این است که عمل در جهت خیر و خدمت به مردم باشد و شرط دوم، رعایت تقوا و خداترسی است. به گفته او، اگر تقوا از کارها حذف شود، ارزش واقعی آنها حتی با ظاهری نیکو نیز حفظ نخواهد شد.
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، امانتداری را یکی از ویژگیهای اصلی کارکنان پست برشمرد و آن را نشانه ایمان دانست. او تأکید کرد که کارکنان پست امانتدار مردم هستند و هرگونه کوتاهی در تحویل مرسولات میتواند به اعتماد عمومی آسیب جدی بزند. از این رو، دقت، امانت و مسئولیتپذیری در انجام وظایف ضروری است.
آیتالله سعیدی همچنین به حساسیت و دشواری کارهای خدماتی اشاره کرد و گفت که باید از آفتهایی مانند بینظمی، بیتفاوتی و سهلانگاری در خدمترسانی پرهیز شود. او خاطرنشان کرد که گاهی یک رفتار یا خطای کوچک میتواند دیدگاه مردم نسبت به کل نظام را تغییر دهد، بنابراین رعایت نظم، ادب، دقت و تواضع در تمام مراحل ضروری است.
او در پایان، ضمن تشکر از تلاشهای کارکنان پست قم، بر اهمیت خلاقیت، نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مردم تأکید کرد. وی بیان داشت که خدمت صادقانه بهترین روش برای کسب رضایت مردم و خداوند است و رضایت مردم، رضایت الهی را به دنبال دارد که این بزرگترین افتخار برای مسئولان نظام اسلامی محسوب میشود.
منبع: خبرنگار مهر







