پنجشنبه , 29 آبان 1404 2025 - 11 - 19 ساعت :
 
کرولا کراس 2026 با تغییرات جدید وارد میدان شد
مقالات

کرولا کراس 2026 با تغییرات جدید وارد میدان شد

مهر ۲۵, ۱۴۰۴ 0

به گزارش مجله خبری نو به نقل از آخرین خودرو، وقتی صحبت از خرید خودرو در بازار ایران می‌شود، معمولاً خریداران به دنبال خودرویی با کارایی مناسب، مصرف سوخت بهینه، دوام بالا و ارزش خرید خوب هستند. در این میان، برند تویوتا همواره نامی معتبر بوده است. حتی مدل‌های اقتصادی این برند نیز در ذهن مشتریان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. با معرفی نسخه‌ی ۲۰۲۶ کرولا کراس با ظاهری جدید و امکانات داخلی مدرن‌تر، توجه‌ها دوباره به این کراس‌اوور جمع‌وجور جلب شده است.

پرسش اصلی این است: آیا تغییرات جدید تویوتا فقط در ظاهر و راحتی کابین خلاصه می‌شود یا تجربه رانندگی نیز ارتقا یافته است؟ در بازاری که بسیاری از خریداران به دنبال جایگزینی مطمئن برای خودروهای داخلی یا چینی هستند، پاسخ به این سؤال می‌تواند تعیین‌کننده باشد. کرولا کراس، که به «کرولا دنیای SUVها» معروف است، آمده است تا نشان دهد چرا همچنان می‌تواند گزینه‌ای منطقی و مطمئن برای خانواده‌ها باشد.

چرا کرولا کراس ؟

به‌عنوان یک شاسی‌بلند ساب‌کامپکت سطح پایه، دلایل زیادی برای دوست داشتن تویوتا کرولای کراس وجود دارد. این خودرو کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است. در صورت سفارش به‌صورت هیبرید، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت دارد.

از زمان معرفی، تویوتا به‌طور مداوم جزئیات کوچک و مفیدی به آن اضافه کرده تا تجربه مالکیت را دلپذیرتر کند. کرولای کراس برای مدل سال ۲۰۲۶، اولین به‌روزرسانی مهم خود را دریافت می‌کند. تویوتا طراحی را چه از نظر سبک و چه از نظر کارکرد، مورد توجه قرار داده تا به برخی انتقادات درباره کیفیت داخلی این شاسی‌بلند پاسخ دهد. این سؤال مطرح است که آیا این تغییرات به‌اندازه کافی برای ارتقای تجربه رانندگی و استفاده مؤثر بوده‌اند؟

اصلاح ظاهر

اگر از روبرو به دو نسخه کرولا کراس ۲۰۲۶ نگاه کنیم، تقریباً شبیه دو مدل متفاوت به نظر می‌رسند. نسخه هیبرید اکنون یک پنل عمودی یکپارچه و همرنگ بدنه دارد که گلگیرهای جلو را به بخشی از جلوپنجره متصل می‌کند. دریچه‌های هوای پایینی مشکی‌رنگ آن تهاجمی‌تر شده‌اند و چراغ‌های مه‌شکن هم فاصله‌ بیشتری از یکدیگر دارند.

در مقابل، نسخه بنزینی از یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای باریک‌تر استفاده می‌کند که مه‌شکن‌ها در آن به هم نزدیک‌تر هستند و کانال‌های گوشه‌ای ظریف‌تری دارند. هر دو مدل به چراغ‌های جلو و عقب بازطراحی‌شده (LED و بدون کاسه‌های کرومی) و همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید مجهز شده‌اند. رنگ جدید و چشمگیر «آبی سواره‌نظام» نیز برای آن‌ها قابل سفارش است.

کرولای کراس هیبرید امکان سفارش ظاهر دو رنگ را فراهم کرده است. این تغییر، تکاملی طبیعی از تفاوت‌های طراحی است که تویوتا در سال‌های گذشته روی آن‌ها تأکید کرده بود. برخی منتقدان نسخه‌های هیبرید قبلی را کمتر جذاب‌تر از مدل‌های بنزینی می‌دانستند، بنابراین بازنگری ضروری بود.

در فضای داخلی، کرولا کراس ۲۰۲۶ به یک نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی مجهز شده است که کمی با نمونه‌های موجود در راوفور و کرولا سدان متفاوت است. به‌جای پیچ روشن/خاموش صدا در گوشه پایین سمت چپ، اکنون دکمه‌هایی در لبه پایینی و در مرکز قرار گرفته‌اند.

عملکرد این نمایشگر مشابه مدل قبلی است. کنسول میانی بازطراحی‌شده حالتی شبیه محصولات آئودی دارد. دسته‌دنده گرد قدیمی و قطعات تزئینی حذف شده‌اند. شارژر تلفن همچنان زیر داشبورد قرار دارد اما دسترسی به آن آسان‌تر شده است.

رنگ جدید داخلی به نام «قهوه‌ای پورتوبلو» گرما را به کابین اضافه کرده است. کرولای کراس همچنان با صندلی‌های جلوی جادار، دید بیرونی عالی و فناوری‌های استاندارد مانند اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم و Toyota Safety Sense 3.0 تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، فضای عقب کابین محدود است و مواد به‌کاررفته حس ارزان‌تری دارند و انتخاب سامانه چهارچرخ محرک از فضای بار می‌کاهد.

راحتی عملی در استفاده‌ی روزمره

مدل دیفرانسیل جلو حس فرمان سبک و اطمینان‌بخشی دارد و هدایت آن ساده است. نسخه‌های چهارچرخ محرک کندتر به نظر می‌رسند، اما به لطف سیستم تعلیق عقب پیشرفته‌تر، سواری نرم‌تری ارائه می‌دهند.

در نسخه‌های بنزینی موتور دو لیتری همچنان صدایی خشن دارد، اما کمی آرام‌تر شده است. تحویل قدرت در نسخه هیبرید بسیار روان‌تر است. موتورهای برقی واکنش بهتری در دورهای پایین ارائه می‌دهند و عملکردی بی‌صدا دارند که رانندگی روزمره را بهبود می‌بخشد. بهره‌وری واقعی سوخت نیز بیشتر است. عدد ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای یک کراس اوور قابل توجه است.

کرولا کراس ۲۰۲۶ راحتی و کارایی را به هیجان رانندگی ترجیح می‌دهد. این خودرو در جاده‌های معمولی سواری مناسبی دارد و در زندگی روزمره به‌راحتی قابل استفاده است. نسخه هیبرید نیز عملکرد خوبی دارد.

این بدان معنا نیست که کرولا کراس توانایی انجام برخی کارهای سبک آفرودی را ندارد. در تست رسانه‌ای مدل ۲۰۲۶، تویوتا خبرنگاران را وارد مسیری پرپیچ‌وخم و پر از شیار کرد که برای نمایش سیستم چهارچرخ محرک این SUV و فاصله ۲۰۶ میلی‌متری آن از سطح زمین طراحی شده بود.

رانندگی در سراشیبی تپه، نشان داد که این خودرو می‌تواند بیش از خیابان‌های شهری را مدیریت کند.

سواری هیجان انگیز؟ نیازی هم به آن نیست

کرولا کراس ۲۰۲۶ با به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای در طراحی بیرونی و داخلی، همچنان یک شاسی‌بلند ساب‌کامپکت کاربردی است. سرنشینان جلو از فضای جادار صندلی‌ها، دید عالی و یک کنسول میانی مدرن و کاربرپسند جدید لذت می‌برند. مدل هیبریدی نیز انتقال قدرت روان‌تر و مصرف سوخت کمتری ارائه می‌دهد.

با این حال، کرولا کراس یک رانندگی هیجان‌انگیز را ارائه نمی‌دهد. مدل‌های بنزینی حس کم‌توانی دارند و نسخه‌های چهارچرخ محرک کندتر از نمونه‌های دیفرانسیل جلو هستند. فضای صندلی عقب همچنان محدود است و انتخاب نسخه چهارچرخ محرک نیز با کاهش فضای بار همراه است.

تویوتا امکانات زیادی را با این قیمت ارائه می‌دهد. از جمله فناوری‌های ایمنی استاندارد و جزئیات کاربردی دیگر. در مجموع کرولا کراس ۲۰۲۶ چرخ را از نو اختراع نمی‌کند، اما برای خریدارانی که اولویت‌شان کارایی، بهره‌وری و ارزش کلی است، همچنان گزینه‌ای منطقی محسوب می‌شود.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×