پنجشنبه , 29 آبان 1404 2025 - 11 - 20 ساعت :
 
اشنویه در برندسازی محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده است
مقالات

اشنویه در برندسازی محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده است

مهر ۲۷, ۱۴۰۴ 0

به گزارش مجله خبری نو به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالسلام مام عزیزی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای بخش کشاورزی اشنویه اعلام کرد که اشنویه یکی از مراکز اصلی تولید سیب، گیلاس و میوه‌های فصلی در کشور است و باید جایگاه خود را در صادرات محکم کند.

وی بر تشکیل شورای سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: اشنویه در تولید محصولات باغی ظرفیت زیادی دارد. گردش مالی سیب در این شهرستان بیش از ده همت تخمین زده شده است، اما در معرفی و برندسازی محصولات عملکرد خوبی نداشته‌ایم. برگزاری جشنواره‌های سیب و گیلاس می‌تواند یک اقدام نوآورانه در این زمینه باشد.

مام عزیزی اظهار امیدواری کرد که سال آینده جشنواره گیلاس و سیب برگزار شود. او با بیان اینکه سیب، گیلاس و میوه‌های هسته‌دار این شهرستان از نظر کیفیت و ماندگاری، قابلیت رقابت دارند، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها به معرفی بهتر محصولات کمک کنند.

سرپرست فرمانداری اشنویه با تاکید بر نقش اتاق فکر جهاد کشاورزی اشنویه در طراحی برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: باید برای افزایش بهره‌وری و هوشمندسازی کشاورزی برنامه‌ریزی شود تا شهرستان به قطب صادرات و گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی تصریح کرد: توسعه بدون حضور سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر نیست. مسئولان شهرستان باید در جذب سرمایه فعال باشند و برای این کار به تلاش شبانه‌روزی همه فعالان عرصه تولید نیاز است.

در این جلسه، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی در مورد موضوعاتی مانند صادرات، افزایش بهره‌وری، برندسازی محصولات کشاورزی و باغی، توجه به آموزش‌های لازم، تقویت تعاونی باغداران، احیای مجدد خانه کشاورز، افزایش کیفیت محصولات و رفع مشکلات سیب صنعتی، مشکلات و راهکارهای لازم را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×