جزئیات حادثه جان باختن مادر و دانشآموز در کرمانشاه
به گزارش وبسایت عصر ایران به نقل از مهر، در پی واژگونی یک خودروی شخصی در کرمانشاه، یک مادر و فرزند دانشآموزش جان خود را از دست دادند و دو دانشآموز دیگر نیز مصدوم شدند.
سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری مهر، تأیید کرد که حوالی ساعت ۹ صبح امروز یک دستگاه خودروی سواری که متعلق به یکی از اولیای دانشآموزان بود، در بلوار شهید سرابیان کرمانشاه واژگون شد و به پایه برق کنار خیابان برخورد کرد.
در این سانحه متأسفانه مادر و فرزندش جان باختند. محبی افزود که این مادر فرزند دانشآموز خود را به همراه دو نفر از دوستان و همکلاسیهای دخترش که هممحلی بودند، با خودروی شخصی به سمت هنرستان منتقل میکرد که در مسیر حرکت به دلیل واژگونی و شدت برخورد با پایه برق، خودرو دچار خسارت جدی شد و در پی آن دو نفر از سرنشینان جان باختند.
محبی تصریح کرد که دو دانشآموز دیگر که در صندلی عقب خودرو حضور داشتند، دچار مصدومیت شدند و بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند. خوشبختانه حال عمومی این دو دانشآموز رضایتبخش گزارش شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرویس مدارس پرداخت و با اشاره به جزئیات قانونی گفت که بر اساس ماده ۲۴ آئیننامه اجرایی حملونقل دانشآموزی مصوب ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، مدارس هیچگونه رابطه اداری یا قراردادی با رانندگان یا پیمانکاران سرویس مدارس ندارند.
وی ادامه داد که قراردادهای سرویس مدارس صرفاً از طریق سامانه «سپند» و بین والدین و شرکتهای پیمانکار معتبر منعقد میشود و نظارت و ساماندهی آن بر عهده دستگاههای ذیربط از جمله شهرداریها و ادارات حملونقل است.
محبی با تأکید بر اینکه خودروی حادثهدیده هیچ ارتباطی با سامانه سپند یا شبکه رسمی حملونقل دانشآموزی نداشته، خاطرنشان کرد که راننده این خودرو از نیروهای مجاز حملونقل دانشآموزی نبوده و جابجایی دانشآموزان در این مورد بهصورت شخصی و خارج از چارچوب مقررات انجام شده است.
وی در پایان با ابراز تأسف از این سانحه تلخ، تأکید کرد که این حادثه نشان داد استفاده از خودروهای شخصی برای جابجایی گروهی دانشآموزان میتواند بسیار خطرناک و حتی مرگبار باشد. از والدین محترم تقاضا داریم برای حفظ امنیت فرزندان خود، حتماً از سرویسهای مجاز و ثبتشده در سامانه سپند استفاده کنند.
منبع: مهر







