ژاپن استیل به دنبال تقاضای فزاینده چین برای ماشینآلات قالبگیری تزریقی منیزیم
به گزارش وبسایت مجله خبری نو به نقل از تجارت نیوز، شرکت ژاپن استیل در تلاش است تا تقاضای رو به رشد برای ماشینآلات قالبگیری تزریقی قدرتمند که قطعات «گگامنیزیوم» تولید میکنند را جذب کند. این شرکت قصد دارد با تبلیغ مزیت فلز سبک برای قطعات خودرو، تأمینکنندگان خودروی چینی را هدفگذاری کند.
در کارخانه ژاپن استیل در هیروشیما، صدای کمرنگی از برخورد آهنگی به گوش میرسد. این کارخانه که در ابتدا به عنوان تولیدکننده قطعات ماشینآلات توسط بنیانگذار مزدا موتور تأسیس شده بود، پس از خریداری توسط ژاپن استیل، به بزرگترین سایت گروه تبدیل شد و حدود ۵۰ درصد از نیروی کار کل شرکت در اینجا مشغول به کار است.
ماشین قالبگیری تزریقی که قطعات منیزیم تولید میکند، از تکنولوژیای به نام «تیکسومولدینگ» استفاده میکند. این فرایند شامل تزریق آلیاژ نیمهجامد منیزیم به داخل قالب است. این ماده در یک اکسترودر به دمای حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد گرم میشود و سپس با استفاده از یک پیچ در سیلندر، از قالب خارج میشود و صدای درهمریختگیای ایجاد میکند.
در کمتر از ۱۰ ثانیه، ماده نیمهمایع داخل قالب به دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد کاهش مییابد و قطعه نهایی قابل برداشت از قالب خواهد بود. این روش تیکسومولدینگ مبتنی بر تزریق مزیت زیستمحیطی دارد.
گرچه بسیاری از سازندگان ماشینآلات قالبگیری تزریقی در ژاپن وجود دارند، ژاپن استیل تنها شرکتی است که قادر به تولید تجهیزات تیکسومولدینگ برای منیزیم است. ژاپن استیل و یک شرکت کانادایی قبلاً این ماشینآلات را با استفاده از تکنولوژیهای توسعه یافته در خارج عرضه میکردند. شرکت کانادایی در نهایت از بازار خارج شد و ژاپن استیل به تنها بازیگر این بازار تبدیل شد.
اما در سالهای اخیر، شرکتهای چینی در این حوزه برجسته شدهاند. ژاپن استیل قصد دارد با معرفی محصولاتی که نیازهای تولیدکنندگان محلی را برآورده میکند، با این رقابت مقابله کند. این شرکت پنج مدل مختلف از ماشینآلات قالبگیری منیزیم با نیروی قفل از ۲۸۰ تن تا ۳۰۰۰ تن معرفی کرده است.
ژاپن استیل همچنین قصد دارد سیستمی را معرفی کند که قادر به رقابت با سازندگان چینی از نظر مدیریت موجودی باشد. این شرکت در حال بررسی روشهایی برای کاهش زمان تحویل با کوتاه کردن زمان انتظار برای قطعات مورد نیاز خود است.
در همین حال، تسلا به نظر میرسد که استفاده از آلومینیوم گیکاکست یکتکه را دستکم تا حدی بازنگری کرده است. این شرکت به استفاده از قطعات ورق فولادی فشرده برای بخش جلوی مدل Y جدید خود که در ماه آوریل تحویل داده شد، روی آورده است.
اما ژاپن استیل معتقد است که حرکت تسلا تأثیری بر برنامههای توسعه سازندگان چینی نخواهد گذاشت. با توجه به اینکه منیزیم دارای استحکام خاصی است که تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از فولاد با کشش بالا است، تقاضای جهانی برای منیزیم پیشبینی میشود که بدون تغییر باقی بماند.
بازار جهانی منیزیم پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۳ به حدود ۱۸.۹ میلیارد دلار برسد که ۱.۷ برابر اندازه آن در سال ۲۰۲۴ است. این تقاضا عمدتاً از صنایع خودرو و هوافضا خواهد بود، جایی که کاهش وزن اهمیت دارد.
منبع: فولاد نیوز







