پنجشنبه , 29 آبان 1404 2025 - 11 - 19 ساعت :
 
برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است
اقتصاد

برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است

آبان ۱۴, ۱۴۰۴ 0

به گزارش وبسایت مجله خبری نو، پنل تخصصی برندینگ خلاقانه با مدیریت استراتژیست برند رضا مهدوی در سالن همایش‌های رایزن بنیاد دایره المعارف فارسی برگزار شد.

در این جلسه، صفا صیرفی مدیر آژانس تبلیغاتی، صدرا شریعتمداری فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق، علی رزاقی فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق و ماکان مهرپویا فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق حضور داشتند.

صیرفی خاطرنشان کرد که با ظهور تکنولوژی، تولید به مقیاس بالا رسیده و کیفیت تولید در کالاهای صنعتی یکسان است. اما کیفیت ادراکی از نظر مخاطبان متفاوت است. او افزود که در منابع خلاقانه باید دارایی نامشهودی ایجاد شود که ارزشمند باشد و منحصربه‌فرد باشد. همچنین جنگ قیمت در این عرصه باعث کاهش سود و محدودیت خلاقیت می‌شود.

صیرفی تاکید کرد که برندینگ یک نقشه نیست و اگر مدیرعامل برند به عنوان دارایی قبول نکند، برندینگ تبدیل به تزیین می‌شود و در نهایت به یک کتاب خاک خورده می‌شود. وی بیان کرد که برندینگ یک چارچوب است که باید لحاظ شود تا تبدیل به تبلیغات اثربخش شود.

در ادامه مهرپویا گفت که اساساً در ایران مفهوم برند به عنوان یک کسب و کار شناخته شده است، اما هنوز مفهوم برند را متوجه نمی‌شوند. برند می‌تواند قصه خود را داشته باشد و در خلاقیت استراتژی باید لحاظ شود تا تبدیل به تبلیغات اثربخش شود.

رزاقی بهار گفت که گروهی آمده‌اند تا داستان را خلق کنند، اما نتوانستند در برندینگ راه یابند و به نوعی می‌توان گفت که راه را به اشتباه رفته‌اند. او افزود که خلاقیت خوب است، اما باید در خدمت برندی باشد و ما به دنبال اثر هنری نیستیم.

شریعتمداری گفت که برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است و کاپیتالیسم شما را هدایت می‌کند تا فروش بالاتری داشته باشید. او افزود که هرچه در نظام کاپیتالیسم وارد بشوید توسط کاپیتالیسم تبدیل به مصرف کننده می‌شوید و برندینگ در جهت سود و پول و استراتژی در خدمت خلاقیت نیست، بلکه در خدمت سرمایه و سرمایه‌گذار است.

منبع: مهرنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×