اهدای جایزه «صیانت از مشتریان» به بانکهای برتر
به گزارش وبسایت مجله خبری نو، به مناسبت برگزاری «رویداد تنظیمگری و نظارت: صیانت از مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی؛ چالشها و راهکارها» در ۲۲ دی ماه سال جاری، علیاکبر میرعمادی مدیرکل امور دادستانی و صیانت از مشتریان بانک مرکزی به برخی از اقدامات انجام شده برای صیانت از مشتریان اشاره کرد.
میرعمادی با اشاره به تغییرات ساختاری ایجاد شده در بانک مرکزی و ابلاغ قانون جدید این بانک، گفت: یکی از تغییرات ایجاد شده، حرکت از یک رویکرد پسینی به یک رویکرد پیشگیرانه در موضوع صیانت از مشتریان است. به این صورت که بانک مرکزی در تلاش است سازوکارهای صیانت از مشتریان را در اشخاص تحت نظарат به نحو شایسته و مطلوبی ارتقا دهد و از تولید شکایت، حتیالمقدور جلوگیری کند.
این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به برگزاری اولین رویداد تنظیمگری و نظارت با محوریت صیانت از مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری در ۲۲ دی ماه، خاطرنشان کرد: در زمینه صیانت از مشتریان، اقدامات متعددی در دستور کار قرار دارد. یکی از مهمترین آنها، برگزاری اولین رویداد تنظیمگری و نظارت با محوریت صیانت از مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری است.
در این رویداد هفت محور مطرح خواهد شد، از جمله چارچوبهای حقوقی و مقرراتی صیانت از مشتریان، مسئولیتپذیری، شفافیت و پاسخگویی بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، سازوکار نظارتی در حمایت از مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، فناوری و امنیت تراکنشهای مالی و حفاظت از اطلاعات مشتریان، سهولت دسترسی به خدمات بانکی برای اقشار جامعه، راهکارهای نوآورانه برای کاهش هزینههای خدمات بانکی و اطلاعرسانی و ارتقای سواد مالی مشتریان بانکی است.
به گفته میرعمادی، تلاش شده است تا همه ابعاد مربوط به صیانت از مشتریان در این محورها گنجانده شود. هدف این است که با نخبگان، صاحبنظران و محققان هماندیشی صورت گیرد تا بتوانیم در زمینه صیانت از مشتریان، شاهد یک جهش و ارتقا در نظام بانکی باشیم.
در این رویداد جایزه صیانت از مشتریان به بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی برتر اهدا خواهد شد و همچنین رتبهبندی بانکها و مؤسسات اعتباری بر اساس شاخصهای صیانت از مشتریان انجام خواهد شد. این رتبهبندی توسط بازرسان اداره صیانت از مشتریان و از طریق نظرسنجی از مشتریان بانکها انجام خواهد شد.
میرعمادی در پایان خاطرنشان کرد: منشور صیانت از مشتریان که با مشورت کانون بانکهای خصوصی، شورای هماهنگی بانکها، نخبگان و خبرگان در حال تدوین است، در دستور کار قرار دارد و در همایش پیشرو، از اولین منشور صیانت از مشتریان توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر







