پنجشنبه , 29 آبان 1404 2025 - 11 - 20 ساعت :
 
نقد و بررسی تویوتا فوررانر ۲۰۲۵؛ آیا شاسی‌ بلند جدید Toyota با حس نوستالژیک ارزش خرید دارد؟
خودرو

نقد و بررسی تویوتا فوررانر ۲۰۲۵؛ آیا شاسی‌ بلند جدید Toyota با حس نوستالژیک ارزش خرید دارد؟

آبان ۲۲, ۱۴۰۴ 0

به گزارش وبسایت مجله خبری نو، تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ با پلتفرم جدید، پیشرانه جدید، بدنه و کابین تازه ساخته شده است. این خودرو از فناوری‌های مدرن با حس و حال رانندگی قدیمی برخوردار است.

فوررانر ۲۰۲۵ از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند که با تمام خودروهای دیگر تویوتا که ساختار «بدنه روی شاسی» دارند، مشترک است. این خودرو از موتورها، گیربکس‌ها و سیستم‌های هیبریدی جدیدی استفاده می‌کند که با تویوتا تاکوما و لندکروزر مشترک هستند. همچنین دارای فضای داخلی جدیدی است که به شدت از این دو مدل وام گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌های جدید فوررانر ۲۰۲۵، موتور توربوشارژ جدید با یک افزونه هیبریدی اختیاری است. این موتور به همراه حالت‌ها و کمک‌های آفرود بیشتری نسبت به قبل تعبیه شده است. همچنین این خودرو از فناوری‌های ایمنی فعال و غیرفعال، دستیارهای راننده و نمایشگرهای کیلومترشمار و سیستم اطلاعات سرگرمی (Infotainment) بهره می‌برد.

با وجود تمام این فناوری‌های جدید، فوررانر ۲۰۲۵ هنوز هم حس یک کامیون قدیمی را دارد. این خودرو از نظر سرعت به نسبت گذشته زندگی می‌کند، اما هنوز در دوران گذشته زندگی می‌کند. راننده باید بداندچه دکمه‌هایی را فشار دهد، چه پیچ‌هایی را بچرخاند و این کارها را به چه ترتیبی انجام دهد. اگر اشتباه کنید، متأسفانه نمایشگرها فقط به شما می‌گویند که سیستم مورد نظر «در دسترس نیست».

یکی دیگر از معایب فوررانر ۲۰۲۵، قیمت آن است. این خودرو گران است و داوران در مورد اینکه آیا کیفیت داخلی برای قیمت پایه کافی است یا خیر، نظرات متفاوتی داشتند. همچنین محدود کردن دسترسی به پیشرانه هیبریدی به تریم‌هایی که ۱۱,۰۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایه شروع می‌شوند، هرگونه صرفه‌جویی معنی‌دار در هزینه سوخت را خنثی می‌کند.

فوررانر ۲۰۲۵ از نظر کارایی فضایی نیز دارای محدودیت‌های زیادی است. وجود باتری باعث می‌شود بارگیری وسایل در فضای بار دشوارتر شود و فضای کمتری خواهید داشت. همچنین نمی‌توانید صندلی ردیف سوم اختیاری را داشته باشید، زیرا آن ردیف برای بزرگسالان و حتی نوجوانان غیرقابل سکونت است.

با این حال، فوررانر ۲۰۲۵ همچنان به عنوان یک کامیون قدیمی با ساختار بدنه روی شاسی سواری می‌دهد و رانده می‌شود. کسانی که قبلاً عاشق فوررانرها بوده‌اند، راضی خواهند بود. اما هر کس دیگری در بازار احتمالاً با یک هوندا پاسپورت بسیار ارزان‌تر که در تریم Trailsport خود تقریباً به همان اندازه قابلیت‌های آفرودی دارد، خوشحال‌تر خواهد بود.

منبع: زوم تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×