چرا صدای مالباختگان گلباران به جایی نمی رسد!؟/ سرمایهی هزاران مالباخته همچنان بلاتکلیف و سرگردان!
به گزارش وبسایت مجله خبری نو، از اسفندماه ۱۴۰۳ که مهدی آماده داستان عمومی و انقلاب دزفول خبر از فروش تمام اموال متعلق به شرکت نیوساید گستر ایرانیان موسوم به گلباران در این شهرستان داده بود تا سرمایه سپردهگذاران این شرکت بازپرداخت شود، مالباختگان این پرونده همچنان در انتظار بازگشت سرمایه هستند.
این پرونده تا جایی پیش رفته که با فراخوان و اخذ مدارک سپردهگذاران و با نظارت نمایندگان دادسرا و شورای تامین، اقدامات لازم برای پرداخت وجوه سپردهگذاری شده انجام شد. با وجود این تلاشها، هنوز هیچ روند قضایی مشخصی برای بازگرداندن اموال مردم ارائه نشده و این پرونده همچنان در حال حل و فصل است.
مصطفی آباد، رییس دادگستری دزفول، در جمع مالباختگان، پرونده گلباران را جزو اولویتهای دادگستری دزفول عنوان کرده و از برگزاری چند نشست با نمایندگان مالباختگان خبر داده است. این مقام ارشد استان، مالباختگان را به صبر و حوصله دعوت کرده و از آنها درخواست کرده به دستگاه قضایی برای پیگیری ابعاد این پرونده معهلت بدهند چراکه پرونده دارای چند هزار شاکی است.
براساس گزارشهای منتشرشده در رسانههای استانی، فعالیت اقتصادی این مجموعه به یکی از پیچیدهترین پروندههای حقوقی و اجتماعی منطقه تبدیل شده است. در گزارشهای منتشرشده تأکید شده که حجم مطالبات مردم، تعداد گسترده شاکیان، نبود شفافیت در وضعیت مالی مجموعه، و همچنین تأخیر طولانیمدت در روند قضایی موجب نارضایتی و بلاتکلیفی هزاران خانوار شده است.
تمام قراردادهای تنظیمشده با مردم دارای مغایرتها و اشکالات جدی حقوقی بود. در بندهای متعدد قرارداد تخلفات آشکار وجود داشت. سفتهها و ضمانتها ناقص یا بدون امضای تمامی اعضای هیئتمدیره بود. برخی چکها شخصی و فاقد اعتبار لازم بودند.
با وجود گذشت ماهها از دستور دادستانی استان، مالباختگان هنوز بهدنبال احقاق حق خود هستند و کار به تجمعات محتلف استانی و کشوری رسیده است.
جنبههای مختلف این پرونده شامل فروش اموال مجتمع، پیگیریهای حقوقی مالباختگان، وضعیت اموال مجتمع و ادعای مصادره، پیگیریهای مالباختگان در میان مسئولان شهرستان دزفول، وضعیت برخی از مالباختگان، پیگیریهای نمایندگان مالباختگان و تهدیدات علیه آنهاست.
منبع: تابناک







