شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع ته چین » طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ
انواع ته چین

طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ

خرداد 31, 1403 30

طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

برنج- 3 پیمانه
بال مرغ- 15 عدد
باقلا سبز تمیز کرده- 275 گرم
شوید خشک- به میزان لازم
پیاز رنده شده- یک عدد
نمک و فلفل- به میزان لازم
آبلیمو- به میزان لازم
آویشن- به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ

سوره مبارکه یاسین | سورة يس

طرز تهیه

ابتدا بالهای مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی زعفران مزه دار کنید و به مدت چند ساعت یا اگر می توانید یک شبانه روز در یخچال قرار دهید.

قابلمه برای برنج را آب کرده و بعد از جوشیدن برنج و باقلا را ریخته کمی که نرم شد آبکشی میکنیم سپس شوید را اضافه می کنیم و مواد را آهسته زیرو رو می کنیم .

حالا قابلمه را چرب کرده و بالها را مرتب می چینیم و بعد برنج را می ریزیم و کمی فشار می دهیم اگه بخواهیم داخل فر بپزیم با فویل می پوشانیم .

چند سوراخ ایجاد کرده و بعد در فر با حرارت 150 به مدت 40 دقیقه می پزیم. یا به صورت معمول روی گاز دم می کنیم.

یک وعده غذای خوشمزه که بالهای سرخ شده در کف قابلمه خیلی خیلی خوشمزه اند .

آماده سازی : 20 دقیقه
پخت : 40 دقیقه

طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ

ته چین مرغ با باقلا پلو

ته چین مرغ با باقلا پلو یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه در فرهنگ غذایی ایران محسوب می‌شود. این غذا با ترکیب منحصر به فرد از ته چین مرغ و باقلا پلو، تازگی و لذت خاصی به سفره خانواده‌های ایرانی می‌بخشد. در این مقاله به بررسی مزایا و خواص ته چین مرغ با باقلا پلو، روش تهیه این غذا و اهمیت این غذا در تغذیه سالم خانواده‌ها پرداخته خواهد شد.

ترکیب منحصر به فرد ته چین مرغ با باقلا پلو

ته چین مرغ با باقلا پلو از ترکیب دو غذای اصلی ته چین و پلو تشکیل شده است. ته چین از جمله غذاهای محبوب ایرانی است که از گوشت مرغ، پیاز، نخودفرنگی و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. این ترکیب منحصر به فرد از مواد اولیه متنوع، به این غذا طعم و طراوت خاصی می‌دهد. همچنین باقلا پلو که از باقلا، گوشت گوسفند و برنج تهیه می‌شود، با طعم خاص و مطبوع خود، این ترکیب را تکمیل می‌کند.

مزایای ته چین مرغ با باقلا پلو

ته چین مرغ با باقلا پلو به دلیل ترکیب متنوع مواد غذایی، دارای مزایای زیادی برای سلامتی بدن انسان است. این غذا حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است. همچنین باقلا که از خواص سبزی‌ها برخوردار است، از جمله مواد غذایی حاوی آهن، کلسیم و فیبر است که برای حفظ سلامتی انسان بسیار مفید است.

طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو به روش مجلسی، خوشمزه و لذیذ

روش تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو

برای تهیه ته چین مرغ با باقلا پلو، ابتدا ته چین و باقلا پلو به صورت جداگانه آماده می‌شود. برای ته چین، مرغ را با پیاز و ادویه‌های مختلف به مدت مناسب سرخ می‌کنیم. همچنین برای باقلا پلو، باقلا را با گوشت گوسفند و برنج به همراه ادویه‌های مورد نظر، آماده می‌کنیم. سپس این دو غذا را به صورت لایه‌های مختلف درون قابلمه می‌ریزیم و در فر می‌پزانیم تا طعم خاص و منحصر به فرد ته چین مرغ با باقلا پلو به وجود آید.

کاملترین اذکار صبحگاهی

اهمیت ته چین مرغ با باقلا پلو در تغذیه سالم خانواده‌ها

ته چین مرغ با باقلا پلو از دیدگاه تغذیه‌ای حاوی مواد غذایی متنوع و مفیدی است که برای حفظ سلامتی خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد. با ترکیب منحصر به فرد ته چین مرغ و باقلا پلو، بدن انسان از تمامی نیازهای مواد غذایی مورد نیاز برای رشد و تقویت سلامتی بدن برخوردار می‌شود.

ته چین مرغ با باقلا پلو، غذایی مناسب برای اوقات خاص

ته چین مرغ با باقلا پلو به دلیل ترکیب خاص و طعم لذیذ، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه در میهمانی‌ها و مراسم خاص محسوب می‌شود. این غذا با ظاهر زیبا و طعم فوق‌العاده خود، همه را شگفت‌زده می‌کند و به همه سلیقه‌ها می‌پوشاند.

نتیجه گیری

با توجه به مزایا و خواص ته چین مرغ با باقلا پلو، می‌توان گفت که این غذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغذیه سالم و لذت بخش خانواده‌ها است. با ترکیب منحصر به فرد مواد غذایی و طعم لذیذ، ته چین مرغ با باقلا پلو به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب در فرهنگ غذایی ایران، همیشه جایگاه ویژه‌ای در سفره خانواده‌ها دارد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×