شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » سالاد » طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
سالاد

طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی

اردیبهشت 27, 1403 40

طرز تهیه ســالاد جـوانه

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

جوانه ماش و کاهو و خیار شور و زیتون سیاه بدون هسته از هر کدام 100 گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی دو عدد
خیار یک عدد
ذرت و سرکه سیب از هر کدام سه قاشق سوپخوری
روغن زیتون دو قاشق سوپخوری
نمک وآویشن به میزان لازم

طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی

طرز تهیه

کاهو، فلفل دلمه‌ای، خیار و خیارشور را به صورت ژولین (نوارهای باریک) و زیتون را به صورت حلقه‌‌ای خرد می‌کنیم. جوانه ماش و ذرت را اضافه کرده و همه مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم و در ظرف مورد نظر می‌ریزیم. سرکه، سیر، روغن زیتون، نمک و آویشن را با هم مخلوط و بر‌روی سالاد ریخته و سرو می‌کنیم. نکته: 1. می‌توان این سالاد را با جوانه‌های دیگر آماده کرد. 2. جوانه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، املاح و آنزیم‌ هستند و مصرف آنها یکی از بهترین روش‌ برای حفظ سلامت بدن است.

بیوگرافی بازیگر لیلا حاتمی + عکس

سالاد جوانه

سالاد جوانه یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که با استفاده از جوانه های گیاهان مختلف تهیه می شود. این نوع سالاد باعث افزایش میزان ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در بدن می شود. در این مقاله به بررسی خواص و فواید سالاد جوانه، روش های تهیه و مواد اولیه آن می پردازیم.

طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی

خواص سالاد جوانه

سالاد جوانه حاوی مقدار زیادی ویتامین ها مانند ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K است که برای سلامتی پوست، چشم و استخوان ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین، این نوع سالاد دارای مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم و پتاسیم می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

بیوگرافی بازیگر نیکی کریمی

روش های تهیه سالاد جوانه

برای تهیه سالاد جوانه می توان از انواع جوانه های گیاهی نظیر نخود، عدس، لوبیا و … استفاده کرد. این جوانه ها باید قبل از استفاده به مدت معینی خیسانده شده و سپس به صورت تازه یا سرخ شده به سالاد اضافه شوند. همچنین می توان از ترکیب سبزیجات و میوه های تازه برای تهیه این سالاد استفاده کرد.

طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی

مواد اولیه سالاد جوانه

برای تهیه سالاد جوانه می توان از انواع سبزیجات نظیر خیار، گوجه، ریحان و … استفاده کرد. همچنین افزودن میوه های تازه مانند انگور، سیب و توت نیز می تواند به طعم و ظاهر این سالاد افزوده شود. از مواد اولیه دیگری که معمولا به سالاد جوانه اضافه می شود می توان به انواع پنیر، گردو و اتوک اشاره کرد.

بیوگرافی خواننده غلامحسین بنان

فواید سالاد جوانه برای سلامتی

مصرف سالاد جوانه به دلیل حاوی بودن ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی بدن بسیار مفید است. این نوع سالاد به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها شناخته شده است که می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان موثر باشد.

طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی
طرز تهیه ســالاد جـوانه سالم، مغذی و رژیمی

زندگینامه بازیگر حنانه شهشهانی

نکات مهم در تهیه سالاد جوانه

در تهیه سالاد جوانه باید به انتخاب مواد اولیه تازه و با کیفیت توجه داشته و از روش های بهداشتی برای شستشو و پخت آن ها استفاده کرد. همچنین می توان از انواع روغن های گیاهی برای سس و ادویه نظیر نمک و فلفل برای افزودن طعم به سالاد جوانه استفاده کرد.

بیوگرافی بازیگر ایرج قادری

نتیجه گیری
سالاد جوانه یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که باعث افزایش میزان ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در بدن می شود. این نوع سالاد با ترکیبی از جوانه های گیاهی، سبزیجات و میوه ها به عنوان یک منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین ها برای سلامتی بدن بسیار مفید است. بهتر است در رژیم غذایی خود به مصرف این نوع سالاد توجه کنیم تا از خواص و فواید آن برای سلامتی بدن بهره مند شویم.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×