شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع ترشی » طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت
طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت
انواع ترشی

طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت

خرداد 8, 1403 70

طرز تهیه ترشی گلپر

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

گلپر گیاهی چند ساله و از تیره جعفری شناخته شده است. این گیاه در مناطق کوهستانی ایران می روید و فواید زیادی دارد. از جمله این که نیروی بدن را افزایش می دهد. برای تقویت معده و تنظیم ترشحات آن مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه میکروب کش قوی و ضدعفونی کننده است. دارویی است مدر و خوردن آن شیر زنان را زیاد کرده و باعث افزایش تعریق می شود، مصرف آن باعث بهبود سکسکه و تنفس می شود مصرف زیاد آن در دوره بارداری باعث سقط جنین شده و خوردن زیاد آن مجاز نیست.این گیاه ساقه ای ضخیم دارد و از برگ های سکه ای مانند آن جهت استفاده در ادویه جات و ترشی ها استفاده می شود اما این بار ما در ترشی مان سعی داریم از ساقه و برگ تازه گلپر استفاده کنیم. گلپر تازه از اوایل تابستان به بازار می آید و بسیار برای کمردرد مفید است ولی به دلیل عطر زیادش نمی توان آن را به صورت خام مصرف کرد.

طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت
طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت

طرز تهیه سبزه فسنجون

مواد لازم

– سه یا چهار حبه سیر
– یک عدد فلفل دلمه زرد
– یک عدد فلفل دلمه قرمز
– برگ ها و ساقه خرد شده گلپر
– سرکه و نمک به میزان کافی

طرز تهیه

ابتدا ساقه را که دارای پرز ظریفی است را گرفته و ساقه ها را به صورت اریب برش می دهیم، سپس برگ های پهن و البته ظریف آن را انتخاب کرده و بعد از شست وشو خوب خرد می کنیم. حالا فلفل دلمه ها را خرد کرده و به برگ و ساقه خرد شده گلپر اضافه می کنیم. سپس سرکه و نمک را روی مواد تهیه شده ریخته طوری که کاملاً روی مواد را بگیرد بعد از سه یا چهار روز این ترشی قابل مصرف است. بهتر است در یخچال نگهداری شده تا زرد نشود.

طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت
طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت

طرز تهیه ته چین مرغ

ترشی گلپر

ترشی گلپر یکی از انواع ترشی‌های محبوب و خوشمزه در فرهنگ ایرانی است. این ترشی که از گلپر، یکی از مواد غذایی محبوب در ایران، تهیه می‌شود، دارای طعمی تند و ترش است که باعث می‌شود افراد زیادی از آن لذت ببرند. در این مقاله، به بررسی روش تهیه ترشی گلپر، خواص غذایی آن و نحوه مصرف آن پرداخته خواهد شد.

راه نجات از اتش جهنم

تهیه ترشی گلپر

برای تهیه ترشی گلپر، ابتدا باید گلپر را خرد کرده و سپس آن را درون مخلوطی از اب، نمک، ادویه‌های مختلف و سرکه قرار داد. سپس تمام مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک ظرف مناسب برای ترشی گلپر، آن را می‌ریزیم و برای مدت زمانی مناسب در یخچال نگهداری می‌کنیم تا طعم و عطر خوبی به آن بیفزاید.

طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت
طرز تهیه ترشی گلپر به روش خانگی بسیار خوشمزه و راحت

طرز تهیه فیله استریپس

خواص غذایی ترشی گلپر

ترشی گلپر دارای خواص غذایی بسیار زیادی است. این ترشی حاوی ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای غذایی مفید است که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کنند. همچنین مصرف این ترشی می‌تواند به کاهش وزن، بهبود گوارش و حفظ سلامت پوست کمک کند.

طرز تهیه کئی انار

نحوه مصرف ترشی گلپر

ترشی گلپر با طعم تند و ترش خود می‌تواند به عنوان یک پیش غذا خوشمزه و مفید برای وعده‌های غذایی مختلف مصرف شود. این ترشی می‌تواند به عنوان همراهی مناسب برای غذاهای اصلی، مانند خوراک‌ها و آب‌پزها، مصرف شود و طعم خوشمزه‌ای به غذاهای شما ببخشد.

طرز تهیه محلبی توت فرنگی

نتیجه گیری:
ترشی گلپر یکی از ترشی‌های محبوب و خوشمزه در فرهنگ ایرانی است که دارای خواص غذایی بسیار زیادی است. تهیه این ترشی بسیار آسان است و می‌تواند به عنوان یک پیش غذا خوشمزه و مفید برای وعده‌های غذایی مختلف مصرف شود. امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمک کند تا با تهیه و مصرف ترشی گلپر، از خواص غذایی و خوشمزه بودن آن لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×