چهارشنبه , 26 دی 1403 2025 - 01 - 14 ساعت :
 
» اجتماعی » ارتقای کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان عشایری
اجتماعی - اخبار

ارتقای کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان عشایری

دی ۲۴, ۱۴۰۳ 10

هدف‌گذاری برای کیفیت یادگیری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری/شناسنامه مدرسه تهیه می‌شود

پیگیری دسترسی به آموزش برای همه فرزندان عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده، تأکید کرد که فراهم کردن دسترسی به آموزش برای همه فرزندان عشایری باید در اولویت قرار گیرد. او بیان کرد که مهم‌ترین هدف، برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت یادگیری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری است. این مسأله باید با دقت پیگیری و دنبال شود تا شرایط آموزشی بهبود یابد.

برگزاری موفق اردوی عشایری و برنامه‌ریزی برای سال آینده

وی در ادامه به اهمیت برگزاری اردوی عشایری برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «این برنامه هرساله برای تعدادی از دانش‌آموزان عشایری برگزار می‌شود و امسال نیز این برنامه به بهترین شکل در معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد.» حکیم‌زاده افزود که در سال آینده، برنامه اصلاحی جدیدی برای این اردو تنظیم خواهد شد تا مشکلات و چالش‌های موجود حل شوند.

نیاز به مستندسازی و ارزیابی وضعیت مدارس عشایری

معاون وزیر آموزش و پرورش، حضور در محیط‌های عشایری و بازدید از چادرها و کانکس‌های مدارس را ضروری دانست و گفت: «تهیه مستندات دقیق و گزارش‌های ارزیابی به‌منظور پیگیری مسائل و ارتقای زیرساخت‌ها اهمیت زیادی دارد.» او افزود که برای حل مشکلات موجود در مدارس عشایری و بهبود وضعیت آموزش، باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در دولت کنونی

حکیم‌زاده همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: «محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای مناطق عشایری، از جمله اهداف اصلی دولت است که در راستای آن، اقدامات مهمی برای رفع مشکلات آموزشی صورت گرفته است.» او بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایری تأکید کرد.

پیاده‌سازی طرح‌های جدید برای بهبود وضعیت تحصیلی

معاون وزیر آموزش و پرورش به طرح «شناسنامه مدرسه» اشاره کرد و توضیح داد که در این طرح، اطلاعات دقیق هر دانش‌آموز در مدرسه ثبت می‌شود تا از طریق آن، مداخله‌های بهنگام و برنامه‌های جبرانی برای دانش‌آموزان نیازمند انجام شود. این طرح کمک می‌کند تا وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان با دقت بیشتری پیگیری شده و مشکلات تحصیلی آنها به موقع شناسایی و حل شود.

شناسایی دقیق نیازهای آموزشی دانش‌آموزان عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده، بر لزوم شناسایی دقیق نیازهای آموزشی دانش‌آموزان عشایری تأکید کرد. او بیان کرد که با استفاده از فناوری‌های نوین، می‌توان وضعیت تحصیلی این دانش‌آموزان را به‌راحتی رصد کرده و به مشکلات موجود رسیدگی کرد. این اقدام نه تنها کمک به بهبود شرایط آموزشی می‌کند، بلکه راهی برای اجرای طرح‌های حمایتی از دانش‌آموزان نیازمند خواهد بود.

اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری

حکیم‌زاده تأکید کرد که برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. او اشاره کرد که ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری به‌عنوان گروهی ویژه نیازمند توجه ویژه و حمایت هستند. به همین دلیل، لازم است که آموزش در این مناطق به‌گونه‌ای طراحی شود که ضمن رفع مشکلات زیرساختی، کیفیت یادگیری نیز بهبود یابد.

تلاش برای رفع چالش‌های زیرساختی مدارس عشایری

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر اهمیت رفع چالش‌های زیرساختی در مدارس عشایری تأکید کرد و گفت: «باید مشکلات موجود در زمینه تجهیزات آموزشی، فضای فیزیکی مدارس و منابع آموزشی برطرف شود.» او افزود که به‌منظور برقراری آموزش با کیفیت، این زیرساخت‌ها باید تقویت شده و مدارس عشایری در دسترس‌ترین و مناسب‌ترین شرایط قرار گیرند.

آموزش تمام‌ساحتی برای دانش‌آموزان عشایری

حکیم‌زاده با اشاره به اهمیت آموزش تمام‌ساحتی در مدارس عشایری، بیان کرد که برای برنامه‌ریزی‌های آینده در حوزه آموزش عشایری، لازم است که شناسنامه دقیقی از وضعیت مدارس، امکانات و چالش‌های موجود تهیه شود. این شناسنامه به مسئولین کمک می‌کند تا از طریق آن، در جهت رفع مشکلات و تقویت وضعیت آموزشی در مدارس عشایری گام‌های مؤثری بردارند.

اهمیت ارتقای هنرستان‌ها در مناطق عشایری

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به توسعه هنرستان‌ها در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: «با توجه به شرایط خاص زیست‌بوم مناطق عشایری، باید هنرستان‌هایی متناسب با نیازهای این مناطق توسعه یابند.» او افزود که این هنرستان‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان عشایری مهارت‌های شغلی ارائه دهند که پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در جوامع خود مشغول به کار شوند.

ارتقای عملکرد تحصیلی از طریق شناسنامه مدرسه

حکیم‌زاده به طرح «شناسنامه مدرسه» اشاره کرد و گفت که این طرح به مدیران مدارس این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیق و به‌روز هر دانش‌آموز را جمع‌آوری کنند. این اطلاعات شامل وضعیت تحصیلی، نیازهای آموزشی و مشکلات موجود است که به مسئولین اجازه می‌دهد تا به‌سرعت مداخلات لازم را برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان انجام دهند. این طرح در نهایت به ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری کمک می‌کند.

هدف‌گذاری برای کیفیت یادگیری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری/شناسنامه مدرسه تهیه می‌شود

  • هنرستان‌های عشایری متناسب با زیست بوم مناطق توسعه می‌یابد
  • راهبران آموزشی و تربیتی ساماندهی شدند

نقش ویتامین D در سلامت بدن

نقش امگا-۳ در سلامت بدن

ویتامین‌های محلول در چربی و نقش آن‌ها در سلامت انسان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×