شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
آشپزی

طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه

اردیبهشت 31, 1403 20

آموزش دلمه کدو

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

در این پست سعی داریم از سری آموزش های آشپزی، طرز تهیه دلمه کدو را خدمت شما عزیزان همیشه همراه آموزش دهیم.می توانید این غذای سنتی،خوشمزه و لذیذ را به راحتی و با آموزش ما درست کنید و در کنار خانواده خود از طعم آن لذت ببرید. شما برای تهیه دلمه کدو بهتر است طبق دستور عمل کنید. تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید. این غذا مخصوص کشورهای عربی می باشد.

طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه

دعا دندان درد

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

کدو یک تا یک و نیم کیلوگرم

نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم
، فلفل سیاه و زردچوبه

برنج یک پیمانه

گوشت 150 تا 200 گرم

جعفری نصف پیمانه، خرد شده

گشنیز نصف پیمانه، خرد شده

پیازچه نصف پیمانه، نگینی شده

رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری

نعنای خشک یک قاشق سوپخوری

گوجه فرنگی متوسط 2 عدد، نگینی خرد شده

کره 50 گرم

ادویه کاری یک قاشق سوپخوری

نعنای تازه چند شاخه

روغن به میزان لازم

پیاز متوسط یک عدد، نگینی خرد شده

آب یک تا 2 پیمانه

طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه

وسواس، خطر سکته مغزی را ۳ برابر می کند!

طرز تهیه

کدو راشسته و بدون آن که پوست بگیرید، داخل آن را خالی کرده کمی نمک بزنید و کنار بگذارید. برنج را از یک ساعت قبل خیس کنید. گوشت را خیلی ریز کنید (حتی از گوشت قیمه هم ریزتر). گوشت، برنج، جعفری، گشنیز، پیازچه، نعنا خشک، گوجه فرنگی، کره، ادویه کاری، نمک، فلفل و ادویه جات را با هم مخلوط کنید، داخل کدوها را با این مواد پر کرده، یک و نیم بند انگشت از کدوها را خالی بگذارید. داخل قابلمه کمی روغن بریزید. مغز کدوها را با پیاز نگینی شده، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری مخلوط کرده ته ظرف پهن کنید. نعنای تازه با شاخه های ظریف را روی مغز کدوها بچینید و سپس دلمه ی کدو را روی نعنا قرار دهید و روی آن یک پیمانه آب بریزید. در ظرف را بسته و در فر یا روی گاز با حرارت ملایم بپزید. در طول پخت یکی دو بار کدوها را زیر و رو کنید، تا بهتر پخته شوند. بگذارید آب دلمه کشیده شده، تقریباً به روغن بیفتد. به هنگام کشیدن غذا دلمه ها را در یک ظرف و مغز کدوها را در ظرفی دیگر بکشید و اطراف آن را تزیین کنید. این غذا را می توانید با نان یا سالاد میل کنید.

طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه

فال پاسور فال ورق فال کارت با اطلاعات کامل

نکته

1- این دستور دارای 2389 کیلوکالری انرژی، 250 گرم کربوهیدرات، 75 گرم پروتئین و 121 گرم چربی می باشد.

2- برای خوش عطر شدن دلمه بهتر است 1 تا 2 عدد فلفل دلمه ای را هم از مواد پر کرده و همراه کدو بپزید.

3- مقدار آب را از یک پیمانه شروع کنید. چنانچه آب دلمه کشیده شده بود؛ ولی کدوها هنوز احتیاج به پخت داشت؛ کم کم آب اضافه کنید تا دلمه خیلی آب دار نشود.

طرز تهیه پیراشکی مربایی با طعم جادویی

دلمه کدو

دلمه کدو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در فرهنگ غذایی ایرانی است. این غذا اکثرا به صورت سنتی و خانگی تهیه می‌شود و در منازل و رستوران‌های ایرانی قابل مشاهده است. دلمه کدو یک غذای سنتی و خوشمزه است که از مواد اولیه ساده و ارزان قیمت تهیه می‌شود. در این مقاله به بررسی اجمالی این غذای خوشمزه و محبوب پرداخته خواهد شد.

مواد اولیه دلمه کدو

برای تهیه دلمه کدو به مواد اولیه ساده‌ای نیاز است. این مواد شامل کدو، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می‌شود. این مواد اولیه با ترکیب و طعم‌دهی مناسب، یک غذای خوشمزه و مغذی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه دلمه کدو با بهترین دستور پخت مجلسی و خوشمزه

یک عادت صبحگاهی برای خود درست کنید.

روش تهیه دلمه کدو

برای تهیه دلمه کدو ابتدا پیاز را رنده کرده و سپس با گوشت چرخ کرده روی حرارت قرار داده تا آب گوشت تبخیر شود. سپس کدو را رنده کرده و به این مواد اضافه کرده و با اضافه کردن برنج و ادویه‌ها، مواد را به مدت زمان مناسبی روی حرارت قرار داده تا غذا آماده شود

خواص غذایی دلمه کدو

دلمه کدو یک غذای مغذی و خوشمزه است که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این غذا حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین C و منگنز است که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

دمنوش‌های پیشنهادی برای افطار!

مزایای مصرف دلمه کدو

مصرف دلمه کدو برای سلامتی بدن بسیار مفید است. این غذا به دلیل حاوی برنج و کدو می‌تواند انرژی لازم برای بدن فراهم کند و همچنین به حفظ روحیه و انرژی بدن کمک کند. همچنین مزایای دیگری نیز برای سلامتی بدن از مصرف این غذا به دست می‌آید.

۱۱ میان‌وعده که برای سلامت قلب مفید اند!

نتیجه‌گیری
دلمه کدو یک غذای سنتی و خوشمزه است که با مواد اولیه ساده تهیه می‌شود و از لحاظ مغذی بسیار مفید است. مصرف این غذا به عنوان یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی، می‌تواند به حفظ سلامت و انرژی بدن کمک کند و به دلیل طعم خوشایند و مواد مغذی موجود در آن، بسیار محبوب است.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×