شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع غذا با مرغ » طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
انواع غذا با مرغ

طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه

خرداد 1, 1403 30

آموزش مرغ گردویی

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

در این پست سعی داریم از سری آموزش های آشپزی، طرز تهیه مرغ گردویی را خدمت شما عزیزان همیشه همراه آموزش دهیم.می توانید غذای فانتزی،خوشمزه و لذیذ را به راحتی و سریع با آموزش ما درست کنید و در کنار خانواده خود از طعم آن لذت ببرید. شما برای تهیه مرغ گردویی بهتر است طبق دستور عمل کنید. تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید. پخت این غذا زمان زیادی نمی برد و غذایی دلچسب برای کودکان می باشد.

طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه

جدیدترین فرمول رنگ نسکافه ای 2024

مواد لازم برای 4 نفر

روغن مایع و کره 2 قاشق سوپخوری

سینه ی مرغ یک عدد کوچک، خرد شده

آرد یک پیمانه برای داخل مواد مرغ و باز کردن خمیر

شیر یک سوم پیمانه

سس سویا 2 قاشق سوپخوری

آب مرغ یک سوم پیمانه

نمک و فلفل به میزان لازم

خمیر فیلو یا 250 گرم
خمیر ساده ی پیتزا

گردو 250 گرم، ریز خرد شده

زرده تخم مرغ یک عدد همراه محلول زعفران و روغن مایع

پنیر ورقه ای پیتزا 2 ورق
(موتزارلا)

طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه

جدید ترین فرمول رنگ کنفی خاص و جذاب

طرز تهیه

روغن و کره را در تابه بریزید. سینه ی مرغ و یک چهارم پیمانه از کل آرد را اضافه و تفت دهید. سپس شیر، سس سویا، آب مرغ، نمک و فلفل را افزوده و بگذارید تا مخلوط جا بیفتد. سپس کنار بگذارید تا سرد شود. خمیر را به دوقسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه روی سطحی که آرد پاشیده اید به شکل دایره باز کنید. نصف مواد را در یک خط مساوی روی هر کدام از خمیرها به شکل اریب بریزید و گردو را روی آن ها بپاشید. خمیرها را لوله کرده و به طوری که یک سوم آنها باز بماند، زرده ی تخم مرغ مخلوط شده را با محلول زعفران و روغن مایع را با قل مو روی رولت ها بمالید و در فر با حرارت 180 درجه ی سانتی گراد، برای مدت زمان 40 دقیقه قرار دهید. پس از بیرون آوردن غذا از فر، پنیر ورقه ای را روی آن ها بگذارید و غذا را مجدداً در فر قرار دهید. بعد از طلایی شدن روی آن ها، سرو کنید.

نکته

اگر می خواهید خمیر شما ترد و شکننده باشد از خمیر فیلو و اگر خمیر نرم تری می خواهید از خمیر پیتزا یا پیراشکی استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه

فرمول خاص رنگ مو مسی آتشین

گردو

گردو یکی از محصولات مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف است که از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. این میوه خشک، از خانواده گردوییان و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در این مقاله به مزایا و خواص گردو، کاربردهای آن در آشپزی و صنایع مختلف، و همچنین روش‌های کاشت و نگهداری آن پرداخته خواهد شد.

مزایا و خواص گردو

گردو یک منبع عالی از اسیدهای چرب اشباع نشده، فیبر، پروتئین، آهن، منیزیم و ویتامین‌های B و E است. این میوه خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب، کنترل قند خون، تقویت سیستم ایمنی و حتی کاهش التهابات کمک کند.

طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه مرغ گردویی با بهترین روش بسیار خوشمزه

فرمول جدید رنگ مو قرمز آجری جذاب و خاص

کاربردهای گردو در آشپزی

گردوها در آشپزی به عنوان تزئینات، افزودن طعم و مزه به غذاها، و همچنین در تهیه دسرها، شیرینی‌ها و نان‌ها استفاده می‌شوند. علاوه بر این، روغن گردو نیز برای سرخ کردن، پخت و پز و تهیه سس‌ها استفاده می‌شود.

دعا برای علاج کند ذهنی و فراموشی

گردو در صنایع مختلف

گردوها در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و حتی صنایع چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پوست گردو تا هسته و روغن آن، هر قسمتی از این میوه به تولید محصولات متنوع و مفید کمک می‌کند.

روش‌های کاشت گردو

برای کاشت گردو، نیاز به خاکی با نرمال و اسیدیته مناسب، آبیاری منظم و نور کافی دارید. همچنین باید به نگهداری از این درختان در فصل‌های مختلف و جلوگیری از بیماری‌ها و آفات توجه ویژه‌ای داشت.

فرمول خاص رنگ مو قهو ه ای هاوانا

نحوه خشک کردن و نگهداری گردو

برای خشک کردن گردو، می‌توانید آن‌ها را در دمای مناسب و با استفاده از روش‌های سنتی یا مدرن خشک کنید. سپس برای نگهداری طولانی مدت، می‌توانید آن‌ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

رنگ مو طلایی سولاری بسیار جذاب و شیک

نتیجه گیری

گردو یک میوه خشک بسیار مفید است که به عنوان یک منبع غذایی غنی از مواد مغذی به سلامت بدن کمک می‌کند. با استفاده از این میوه در آشپزی و صنایع مختلف، می‌توانید از خواص و مزایای آن بهره‌مند شوید. از طرفی، با رعایت روش‌های کاشت و نگهداری مناسب، می‌توانید به تولید و نگهداری گردوهای با کیفیت بالا بپردازید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×