یکشنبه , 7 مرداد 1403 2024 - 07 - 27 ساعت :
» آشپزی » دسر » طرز تهیه دسر پاناکوتا انار با روش سریع، ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پاناکوتا انار با روش سریع، ساده و خوشمزه
دسر

طرز تهیه دسر پاناکوتا انار با روش سریع، ساده و خوشمزه

خرداد 5, 1403 50

طرز تهیه دسر پاناکوتا انار

دسر پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است، پاناکوتای انار از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است، که می توانید به آسانی در منزل با مواد اولیه خامه صبحانه، شیر و پودر ژلاتین تهیه نمایید، در این مطلب نحوه تهیه پاناکوتای انار را گرد آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

درست کردن پاناکوتای انار

پاناکوتا یک دسر خوشمزه است که که آن را می توانید برای مجالس و مهمانی های خود سرو کنید، پاناکوتای وانیلی و پاناکوتای شکلاتی و پاناکوتا انار در بین رده های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه

دعا برای انجام کار مشکل

مواد لازم

شیر : ۱ لیوان
ژله انار : ۲ بسته
دانه انار : ۱ لیوان
آب جوش : ۲ لیوان
خامه صبحانه : ۴۰۰ گرم
شکر : ۱ قاشق غذا خوری
وانیل : ۱ قاشق چای خوری
طرز تهیه پاناکوتای انار :
برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده، در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود،

طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی ماچا

طرز تهیه پاناکوتای انار

شیر را درون ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا حل شود،

خامه و عسل را داخل ظرف پیرکس بریزید، روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید به دمای جوشیدن می خواهد برسد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را درون ظرف خامه بریزید، مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه نجوشد. لیوان هایی که برای دسر آماده کرده اید را در کاپ کیک و یا در ظرفی به طور کج قرار دهید، تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تا بسته شود، لیوان ها را از یخچال بیرون آورید، انار داخل آن ها بریزید،

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

اماده کردن پاناکوتا

در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتای انار, دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید، به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید، سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شوند، بعد از بسته شدن ژله از یخچال بیرون آورید چند عدد انار روی آن ها بریزید، می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید، ابتدا ژله و انار را داخل لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید بعد از بسته شدن شیر، ژلاتین و خامه را روی آن بریزید، این کار بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

پاناکوتا انار را می توانید در میان وعده میل نمایید، امیدواریم این دسر خوشمزه را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. و همچنین این دسر ایده مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها می باشد.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه

ارزش غذایی پاناکوتا

پاناکوتا یک دسر ایتالیایی محبوب است که از خامه، شیر، شکر و ژلاتین تهیه می‌شود. این دسر ممکن است با انواع مختلفی از میوه‌ها، شکلات یا سس‌های میوه‌ای تزئین شود. ارزش غذایی پاناکوتا بسته به مواد اولیه و اندازه سرو آن ممکن است متفاوت باشد. در اینجا یک بررسی کلی از ارزش غذایی یک سرو پاناکوتا (حدود ۱۵۰ گرم) آورده شده است:

طرز تهیه قرابیه کره ای

کالری: 250-350 کیلوکالری
چربی: 15-25 گرم
چربی اشباع: 10-15 گرم
کربوهیدرات: 20-30 گرم
شکر: 15-25 گرم
پروتئین: 4-6 گرم
کلسیم: حدود 10-15% از نیاز روزانه
ویتامین A: حدود 8-10% از نیاز روزانه

این مقادیر ممکن است بسته به دستور تهیه و مواد اولیه متفاوت باشند. به عنوان مثال، استفاده از خامه سنگین‌تر یا افزودن شکلات یا میوه‌های شیرین می‌تواند مقدار کالری و شکر را افزایش دهد.

تعبیر خواب آیت الکرسی

برای کسانی که به دنبال یک گزینه سالم‌تر هستند، می‌توانند از جایگزین‌های کم‌چرب مانند شیر کم‌چرب یا خامه سبک‌تر استفاده کنند و مقدار شکر را کاهش دهند. همچنین، استفاده از ژلاتین بدون قند یا پودر آگار به جای ژلاتین می‌تواند به کاهش میزان کالری کمک کند.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش سریع، ساده و خوشمزه

تاریخچه دسر پاناکوتا

پاناکوتا یک دسر ایتالیایی است که منشأ آن به منطقه پیمونت (Piedmont) در شمال ایتالیا برمی‌گردد. تاریخچه دقیق این دسر کمی مبهم است، اما گفته می‌شود که این دسر در اوایل قرن بیستم به وجود آمده است.

تعبیر خواب آتش

پاناکوتا به معنی “خامه پخته‌شده” است و از ترکیب ساده‌ای از خامه، شکر و ژلاتین تشکیل می‌شود. این مواد با هم گرم می‌شوند تا ژلاتین حل شود و سپس مخلوط به شکل‌های مختلف در یخچال سرد می‌شود تا بسته و جامد شود. در برخی نسخه‌ها، از شیر یا ماست نیز استفاده می‌شود تا ترکیب سبکتری به دست آید.

در پیمونت، پاناکوتا به طور سنتی بدون ژلاتین تهیه می‌شد و از ترکیبی از سفیده تخم مرغ و شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و در دسترس بودن ژلاتین، این روش تغییر کرد و تهیه پاناکوتا با ژلاتین رایج‌تر شد.

ﺧﺪﺍﯾﺎ….ادامشو باید بخونی!!!

پاناکوتا به مرور زمان محبوبیت جهانی پیدا کرد و در بسیاری از کشورها به عنوان یک دسر شیک و خوشمزه سرو می‌شود. این دسر به ویژه به دلیل قابلیت تطبیق‌پذیری‌اش با انواع مختلفی از سس‌ها و تزئینات، مانند سس میوه، شکلات، کارامل و انواع توت‌ها، مورد توجه قرار گرفته است.

در دنیای امروز، پاناکوتا به عنوان یک دسر کلاسیک ایتالیایی شناخته می‌شود که در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر جهان سرو می‌شود و همچنان به عنوان یکی از دسرهای محبوب و پرطرفدار باقی مانده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×