سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » دسر » طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش
طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش
دسر - مقالات

طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش

خرداد 12, 1403 20

طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم ژله رنگین کمانی مجلسی

آب
چهار و نیم فنجان

پودر ژله به طعم های مختلف
چند بسته

ژلاتین ساده (هر بسته 2 قاشق چایخوری)
3 بسته

ماست وانیلی
یک و نیم فنجان

طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش
طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش

بیوگرافی بازیگر مریلا زارعی بهمراه عکس

طرز تهیه

یک قالب ژله کنگره دار تهیه کنید و آن را با اسپری نچسب شیرینی پزی چرب کنید. اضافی آن را با دستمال پاک کنید. سعی کنید کاملاً آن را پاک نکنید تا بعداً به راحتی ژله از قالب جدا شود.یک قاشق چایخوری ژلاتین را در سه چهارم فنجان آب در قابلمه کوچکی حل کنید و حرارت دهید تا کاملاً ژلاتین در آن حل شود.
*. اولین بسته پودر ژله (بنفش) را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. سپس از روی شعله بردارید. حالا نیمی از محلول ژله را داخل قالب کنگره دار بریزید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه در یخچال بماند. نکته اصلی درست کرده این ژله همین است، که اگر ژله به اندازه کافی نبندد وقتی لایه بعدی را می خواهید اضافه کنید.
*. از هم می پاشد و اگر خیلی سفت بشود، لایه بعدی به آن نمی چسبد. پس بعد از نیم ساعت وقتی هنوز ژله چسبناک است لایه بعدی باید اضافه شود.سه قاشق ماست وانیلی به نیمه دیگر ژله بنفش اضافه کنید و هم بزنید تا لایه مات بعدی آماده شود. حالا این محلول ژله مات را به آرامی روی لایه اول بریزید و بگذارید ببندد.
*. رنگ های دیگر ژله را نیز به همین ترتیب اضافه کنید. هر چه جلو می روید ژله زودتر آماده می شود، زیرا لایه های قبلی سرد هستند و به بستن لایه جدید کمک می کنند.وقتی برای کل رنگ ها این کار را تکرار کردید، ژله آماده سرو کردن می شود.

طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش
طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش

خواص ماست

*. مصرف کلسیم و ویتامین D از پوکی استخوان جلوگیری می کند. کلسیم در تمامی سنین در حجم و استحکام استخوان نقش اساسی دارد و ویتامین D جذب کلسیم را بالا می برد. برای دارا بودن استخوان های محکم روزانه 800 تا 1000 میلی گرم کلسیم لازم است که سه لیوان ماست آن را تأمین می کند. امروزه بسیاری از انواع ماست ها با ویتامین D غنی شده است، روزانهIU400 ویتامین D برای جذب کلسیم لازم می باشد.

تقویم نجومی 6 خرداد

ژله

ژله یکی از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار است که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است. این خوراکی شیرین و لذیذ از دوران کودکی تا بزرگسالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همیشه به عنوان یک دسر محبوب شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم به مطالعه انواع مختلف ژله، روش‌های تهیه آن و خواص غذایی آن بپردازیم.

تاریخچه ژله

ژله یکی از خوراکی‌های قدیمی است که از سده‌های قدیم مورد استفاده بوده است. این خوراکی اولین بار در کشورهای شرقی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به سرعت در سراسر جهان شناخته شد. اصول تهیه ژله نیز از قرن های پیش به امروز حفظ شده و به شکل‌های مختلف در سراسر دنیا تهیه می‌شود.

طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش
طرز تهیه ژله رنگین کمانی مجلسی با بهترین و راحت ترین روش

انواع ژله

ژله در انواع مختلفی مانند ژله میوه‌ای، ژله شیرین، ژله پنیری و… تهیه می‌شود. هر نوع ژله دارای طعم و خواص مختلفی است که بسته به مواد اولیه مورد استفاده در تهیه آن متغیر است.

روش تهیه ژله

برای تهیه ژله از موادی مانند ژله پودر، آب، شکر و مواد مخصوص برای ایجاد طعم مورد نیاز استفاده می‌شود. این مواد با هم مخلوط و در قالب‌های مختلف ریخته شده و سپس در یخچال خنک شده تا به شکل ژله تبدیل شوند.

زندگینامه بازیگر فلامك جنیدی بهمراه عکس

خواص غذایی ژله

اگرچه ژله به عنوان یک دسر شیرین شناخته می‌شود، اما این خوراکی دارای خواص غذایی مختلفی هم می‌باشد. ژله حاوی مقادیر زیادی قند و کالری است و باید با اندازه‌گیری مناسب مصرف شود.

مصرف ژله

ژله به عنوان یک دسر محبوب در جشن‌ها، مراسمات و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خوراکی به دلیل طعم شیرین و لذیذش مورد پسند بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و همیشه جزء دسرهای مورد علاقه است.

زندگینامه نویسنده و فیلمساز نرگس آبیار

نکات پایانی

در این مقاله به معرفی ژله، انواع آن، روش تهیه، خواص غذایی، مصرف و نکات مهم درباره این خوراکی محبوب پرداختیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما نیز لذت مصرف ژله را به اندازه کافی ببرید.

نتیجه گیری:

در نهایت، ژله یک خوراکی لذیذ و شیرین است که از دوران کودکی تا بزرگسالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به انواع مختلف ژله، روش تهیه آن و خواص غذایی، می‌توان این خوراکی را به عنوان یک محصول خوشمزه و مغذی در جشن‌ها و مراسمات مختلف مورد استفاده قرار داد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در مورد ژله کسب کنید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×