سه شنبه , 12 تیر 1403 2024 - 07 - 02 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه
طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه
انواع خورش ها

طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه

خرداد 24, 1403 20

طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

مرغ چهار تکه
بادنجان سرخ‌شده شش عدد
گوجه‌فرنگی سه عدد
سبزی قورمه‌ سرخ‌شده دو پیمانه
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
سیر و پیاز داغ دو قاشق غذاخوری
روغن مایع دو قاشق غذاخوری
آبغوره یا نارنج نصف پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
آب شش پیمانه

طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه
طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه

محمد محبی از شروع فوتبال تا درخشش

طرز تهیه

مرغ را با پیاز و سیر تفت داده و سبزی، پیاز، سیرداغ، نمک، آب، فلفل و زردچوبه را نیز اضافه می‌‌کنیم و با حرارت ملایم می‌‌پزیم. هنگامی که خورش جا افتاد بادنجان سرخ‌شده و گوجه را اضافه کرده و کمی می‌‌پزیم تا بادنجان و گوجه حالت خود را از دست ندهند. در انتها آبغوره یا نارنج را اضافه می‌‌کنیم.

خورش مرغ و بادنجان

خورش مرغ و بادنجان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در فرهنگ غذایی ایرانی است که با ترکیب منحصر به فرد مرغ، بادنجان و انواع ادویه ها و سبزیجات، طعمی خاص و لذیذ به این غذا می‌بخشد. این خورش با طراوت و رنگ زیبایی که از بادنجان به آن داده می‌شود، همواره جایگاه ویژه‌ای در میان غذاهای ایرانی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اجمالی این خورش محبوب و تاریخچه و اهمیت آن بپردازیم.

تاریخچه خورش مرغ و بادنجان

خورش مرغ و بادنجان یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در زمان‌های قدیمی به عنوان یک غذای مهم و مورد علاقه در میان مردم ایرانی شناخته شده است. با ترکیب منحصر به فرد مرغ، بادنجان، پیاز، سیر و ادویه ها، این خورش طعمی خاص و لذیذ به ارمغان می‌آورد. خورش مرغ و بادنجان به عنوان یکی از غذاهای اصیل ایرانی در میان خانواده‌ها و در مجالس خاص و مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه
طرز تهیه خورش مرغ و بادنجان با عالی ترین روش سالم و خوشمزه

بیوگرافی مهدی طارمی بازیکن فوتبال

مواد لازم برای خورش مرغ و بادنجان

برای پخت خورش مرغ و بادنجان، مواد اصلی این غذا شامل مرغ، بادنجان، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، زعفران، نمک و فلفل می‌باشند. همچنین برای تهیه این خورش نیاز به روغن مایع، آب و نمک دارید. این مواد با دقت و به ترتیب مشخص شده در دستور پخت، تهیه و پخت خورش مرغ و بادنجان را آسان و لذیذ می‌کنند.

مراحل پخت خورش مرغ و بادنجان

برای پخت خورش مرغ و بادنجان، ابتدا باید مواد را آماده کنید. سپس مرغ را با روغن در تابه سرخ کرده و پس از سرخ شدن، از تابه خارج کنید. سپس بادنجان‌ها را برش داده و سرخ کنید تا زرد شوند. در ادامه پیاز را سرخ کنید و سپس سیر را اضافه کنید. بعد از این مراحل، مرغ، بادنجان و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به همراه ادویه ها و سبزیجات دیگر بپزید. در نهایت با اضافه کردن زعفران خشک و آب به خورش، آماده سرو شدن است.

انتقاد میرسلیم از ارزانی قیمت سوخت؛ ریخت و پاش کافی است

نتیجه گیری:

خورش مرغ و بادنجان یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب در فرهنگ غذایی ایرانی است که با ترکیب منحصر به فرد مواد اصلی و ادویه ها، طعمی لذیذ و خاص به ارمغان می‌آورد. این غذا با ترکیب مرغ، بادنجان، پیاز و سبزیجات، یک غذای سنتی و ارزشمند در فرهنگ غذایی ایرانی به شمار می‌رود. امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد و باعث افزایش دانش شما درباره خورش مرغ و بادنجان گردد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×