سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش
طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش
انواع خورش ها

طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش

خرداد 27, 1403 20

طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل )

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

رب ازگیل یک پیمانه
گردوی چرخ‌شده یک و نیم پیمانه
گوشت چرخ‌شده بوقلمون 500 گرم
پیاز رنده‌شده دو عدد
زعفران و نمک و فلفل و شکر به میزان لازم
آلو خورشی 10 عدد

طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش
طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش

کاهش نقدینگی، لزوماً تورم را کاهش نمی‌دهد

طرز تهیه

پیاز را در روغن تفت داده، سپس به آن گردوی چرخ‌شده اضافه می‌کنیم و آن را هم کمی تفت می‌دهیم. رب را اضافه کرده و مقداری آب ریخته و می‌گذاریم کاملا به روغن بیفتد. وقتی که خورش به جوش افتاد به گوشت بوقلمون پیاز رنده شده، نمک و فلفل اضافه کرده و آن را به صورت قلقلی یا توپی در آورده، سرخ می‌کنیم و درون خورش می‌ریزیم. نیم ساعت مانده به سرو غذا زعفران را هم به آن اضافه می‌کنیم. نکته: 1. توجه داشته باشید رب ازگیل تقریبا شیرین است اگر تمایل به خورش شیرین ندارید مقداری آبلیمو استفاده کنید. 2. برای به روغن افتادن بیشتر خورش هر از چند گاهی به آن خرده‌های یخ اضافه کنید تا کاملا به روغن بیفتد.

خورش فسنجان ( با رب ازگیل )

خورش فسنجان یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که به علت طعم خاص و منحصر به فردش در سراسر جهان شناخته شده است. این غذا اغلب با گردو و رب انگور تهیه می‌شود و طعم تلخ و شیرینی که به همراه دارد، آن را از بقیه غذاها متمایز می‌کند. اما امروزه با وجود محدودیت‌هایی که برای تهیه رب انگور وجود دارد، برخی از آشپزها از رب ازگیل به عنوان جایگزینی برای رب انگور استفاده می‌کنند. در این مقاله به معرفی و تفاوت‌های خورش فسنجان با رب ازگیل پرداخته خواهد شد.

طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش
طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش

تعبیر خواب آبی

تاریخچه

خورش فسنجان یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که از دوران قدیمی به عنوان یکی از غذاهای مورد علاقه مردم این سرزمین شناخته شده است. این غذا ابتدا با رب انگور تهیه می‌شد و طعم خاص آن باعث شده بود که در مراسم‌ها و جشن‌های مختلف مورد استقبال قرار گیرد. اما با گذشت زمان و با محدودیت‌هایی که برای تهیه رب انگور وجود دارد، برخی از آشپزها به دنبال جایگزینی برای این ماده شیرین‌کننده بودند. به همین دلیل از رب ازگیل به عنوان جایگزینی برای رب انگور استفاده شد.

ترکیبات و اجزای خورش فسنجان با رب ازگیل

خورش فسنجان با رب ازگیل همانند خورش فسنجان با رب انار تهیه می‌شود، با این تفاوت که به جای رب انار از رب ازگیل استفاده می‌شود. اجزای اصلی این خورش شامل گوشت مرغ یا گوشت گاو، پیاز، رب ازگیل، گردو، زرشک و ادویه‌های مختلفی مانند زردچوبه، نمک و فلفل می‌باشد. طعم شیرین و تلخ این خورش با ترکیب رب ازگیل و گردو به همراه ادویه‌ها به وجود می‌آید که آن را از سایر غذاها متمایز می‌کند.

مزایای استفاده از رب ازگیل در خورش فسنجان

استفاده از رب ازگیل در تهیه خورش فسنجان از مزایای زیادی برخوردار است. اولین مزیت این است که رب ازگیل از مواد طبیعی تهیه شده است و هیچ گونه افزودنی مصنوعی یا شیمیایی در آن وجود ندارد. همچنین طعم شیرین و تلخ این رب باعث می‌شود که خورش فسنجان با رب ازگیل طعمی منحصر به فرد داشته باشد و مردم را جذب خود کند. علاوه بر این، رب ازگیل حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به سلامتی بدن کمک می‌کند و از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش
طرز تهیه خورش فسنجان ( با رب ازگیل ) با بهترین روش

تعبیر خواب آبیاری گلها

نتیجه گیری

در نهایت، می‌توان گفت که خورش فسنجان با رب ازگیل یکی از غذاهای لذیذ و محبوب است که از طعم و طراوت منحصر به فرد خود برخوردار است. استفاده از رب ازگیل به عنوان جایگزینی برای رب انگور در این خورش، امکان تجربه طعم جدیدی را برای مردم ایجاد کرده و از مزایای سلامتی آن نیز بهره‌مند می‌سازد. بنابراین، توصیه می‌شود که این غذا را حتماً امتحان کنید و لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×